A&K M60

Nieuwtjes, vragen, reviews over Airsoft apparaten kan je hier kwijt.

Moderator: Panda

Re: A&K M60

Berichtdoor Benniedictus » wo 26 apr 2017, 07:10

Dat moet voldoende zijn, zal wel een lipo meter er hangen, just in case. Raad wel aan twee mee te nemen na een skrim.
In de PKM heb ik 5000mah, dikke overkill. Als ik goed doorschiet en een case/zak/4000 bb's leeg schiet dan is deze acccu nog geen eens op de helft.
Benniedictus

Camouflage: Badjas
Replica Collectie: Cyma RPK / Cyma AKSU / P&K PKM

Berichtdoor dekster » wo 26 apr 2017, 09:17

Second wat Bennie zegt wat betreft de Bullgear hopup unit. Die is elke cent waard.

Heb er zelf een in m'n A&K mk46 icm met prometheus purple bucking en die werkt fantastisch. De rest zijn stock onderdelen en ik haal nu zo'n 50 meter. Kost wat, maar dan heb je ook wat!

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Nulli Secundus airsoft team onderdeel van Cerberus Airsoft
Volg ons op Facebook
dekster

Replica Collectie: VFC HK416, A&K MK46, KWA G17

Berichtdoor Cliffj » wo 26 apr 2017, 18:42

Benniedictus schreef:Dat moet voldoende zijn, zal wel een lipo meter er hangen, just in case. Raad wel aan twee mee te nemen na een skrim.
In de PKM heb ik 5000mah, dikke overkill. Als ik goed doorschiet en een case/zak/4000 bb's leeg schiet dan is deze acccu nog geen eens op de helft.

Duidelijk, even een ordertje geplaatst. Had nog een lipo metertje liggen maar die begint bij de minste piek al herrie te maken dus maar even een nieuwe besteld:p

dekster schreef:Second wat Bennie zegt wat betreft de Bullgear hopup unit. Die is elke cent waard.

Heb er zelf een in m'n A&K mk46 icm met prometheus purple bucking en die werkt fantastisch. De rest zijn stock onderdelen en ik haal nu zo'n 50 meter. Kost wat, maar dan heb je ook wat!

Heb die hopup er ingezet icm maple leaf bucking en hopup tensioner, komt denk ik beetje op hetzelfde neer. mooie range inderdaad voor een lmg :p
Cliffj

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: AR-15, VFC H&K MP5A5, A&K M60VN, KWA M9A1, KWA H&K USP Compact, KWC 1911A1, KWC 1911 Tactical, KWA M93R, WE 1911 (Silverballer), WE MP 3.8 compact, Dan & Wesson 8''+ 4'', ASG SPAS-12, ASG SAS 12

Berichtdoor Cliffj » zo 25 jun 2017, 21:37

Vandaag pas de eerste skirm met de m60 gehad.

Geweldig om mee te spelen. Maar gingen toch een paar dingen mis, dus die zal ik even plaatsten voor andere die hier misschien nog tegenaan gaan lopen.

Het begon na 5 minuten met wobble op de unit waar de trekker en de pistol grip op zit, zat nogal los. Thuis pistol grip deraf en daaronder zit een schroef, die even vast met loctite en opgelost.
5 minuten daarna, motor draait door maar gebeurt niks, in de safe gearbox eruit, motorheight schroef los getrild. Loctite erop en opgelost. (ik ben een fan van loctite, deze replica heeft veel schroeven die zelf los trillen)

Ik kon weer een paar uur door tot hij ineens continu blijft schieten zonder de trekker in te drukken. Zelfs op safe, batterij los en terug er aan. Niet opgelost. Beetje rond gekeken op google. Triggerswitch is slechte kwaliteit. Dus die gaan we nu maar vervangen en dan werkt het dit weekend weer allemaal :p
En de laspunten van de mount van de box mag gingen natuurlijk los (hoe an het ook anders) maar dat is makkelijk op te lossen.

Al met al dus een slechte start. Maar een voordeel van deze replica. Hij is echt extreem makkelijk uit elkaar te halen. En als deze punten zijn opgelost is de kans vrij klein dat ze nog eens terug komen.
Cliffj

Replica Collectie: AR-15, VFC H&K MP5A5, A&K M60VN, KWA M9A1, KWA H&K USP Compact, KWC 1911A1, KWC 1911 Tactical, KWA M93R, WE 1911 (Silverballer), WE MP 3.8 compact, Dan & Wesson 8''+ 4'', ASG SPAS-12, ASG SAS 12

Berichtdoor bjorn123 » zo 25 jun 2017, 21:52

Hoe duur is het om een replica te laten downgraden

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
bjorn123

Berichtdoor Cliffj » zo 25 jun 2017, 22:20

bjorn123 schreef:Hoe duur is het om een replica te laten downgraden

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

ik heb afgelopen week mn Bolt m4 laten downgraden bij Com-bat voor 60 euro. Is volgens mij gangbaar

Een m60 downgrade je voor de kosten van een spring, dit kan iedereen namelijk zelf doen door het quick spring change systeem.
Cliffj

Berichtdoor Benniedictus » ma 26 jun 2017, 07:18

@ Bjorn123, Voor het beste en snelste antwoord kun je t beste je eigen topic starten.

Ontopic:
Klinkt niet als een goede start.... Klinkt als een maandag morgen model. In de plaats van loctite kun je ook teflon tape gebruiken, om de schroef wikkelen en vast draaien. Draait de schroef niet meer los maar je kan deze wel gemakkelijk weer los draaien.
Benniedictus

Camouflage: Badjas
Replica Collectie: Cyma RPK / Cyma AKSU / P&K PKM

Berichtdoor Cliffj » za 24 maart 2018, 17:39

Vandaag weer bezig geweest met de M60.
Toch weer een paar vragen. Ik was wat onderhoud aan het doen en kwam er achter dat de cylinder, cylinderhead en nozzel een goede airseal hebben met wat teflontape maar de piston en piston head in de cylinder hadden een belachelijk slechte airseal. O ring vervangen had geen nut. De cylinder is een stukje breder van binnen dan een normale cylinder. Dus andere cylinder erin en fatsoenlijke pistonhead die ik beide nog had liggen. Nu een hele mooie airseal. Na overig onderhoud fps gecheckt en die is heel netjes op 330 met afgestelde hopup.
(de stock cylinder is een dichte cylinder en heb er nu een cylinder met 1 opening in gedaan)

Nu zit ik net te denken, wellicht heeft het een rede dat er een brede cylinder in zat aangezien de barrel met een lengte van 590 mm (6,03). (dit is de standaard lengte maar geupgrade barrel en hopup group) Had ik toch voor en widebore cylinder moeten gaan? Of in ieder geval voor een volledig dichte cylinder?
Of hoef ik me geen zorgen te maken aangezien de fps goed is en heel erg constant en een goede airseal van begin tot eind?

Zie net dat ik fps getest heb met .25 bb ipv .20 bb dus die 330 gaat toch weer naar de 370 met .20

*Edit
Ben weer lekker ongeduldig vandaag dus lekker eigenwijs toch een passende pistonhead voor die originele bredere cylinder gevonden. Geheel weer in elkaar gezet en past en werkt net zo goed als wat ik hierboven beschreef. Goede airseal en constante fps. En een iets hogere fps (+10) dus het veranderd wel iets. Dus zal wel goed zijn op deze manier denk ik. Nu zijn de verhoudingen zoals het was en bedoeld is.

Maar mocht iemand wat meer weten over cylindercinhoud vs barrel inhoud en lengte en wat het beste is hoor ik het toch nog graag.
Cliffj

Vorige

Keer terug naar Airsoft Apparaten en Reviews.