A&K M60

Nieuwtjes, vragen, reviews over Airsoft apparaten kan je hier kwijt.

Moderator: Panda

Re: A&K M60

Berichtdoor MCLERC » do 24 nov 2016, 10:57

Benniedictus schreef:Hangt er vanaf hoeveel geld je wilt uitgeven :lol:

Stock schiet ie denk inderdaad 30 meter. Voor een support gun vind ik dat te kort omdat je net achter de linie zit en dekking wilt geven. Vooral met de M60 kun je lekker sprayen, helemaal voordeel met een milsim/low caps event.
Wil je een extra range dan raad ik het volgende aan om mee te beginnen:
- nieuwe loop, 500 a 509mm RVS van bijvoorbeeld mad bull etc
- bucking vervangen, zoek een mooie uit. Raad 50 a 60 graden aan. Indien nodig met teflon tape afdichten
- shimmen

Voor 60 euro heb je dit al

Geld over?
Nieuwe hop up
http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... _K_PKM.htm
Meaple leaf nub en bucking
Nieuwe piston head, cylinder head en nozzle
Vervang motor door high torque

Minimaal 200 euro bij elkaar

Heb je dit alles vervangen en goed in elkaar gezet dan haal je makkelijk 60m. En met alle onderdelen, maak het zo duur als je zelf wilt. Maar kijk wel even dat je niet de goedkoopste haalt want dan kun je t beter stock laten. Merken zoals guarder, modify, mad bull etc zijn naar mijn mening prima. Duurder kan altijd.
Mijn advies? Lees je goed in, internet staat vol met reviews en vraag/lees t op t forum

Schiet wel wat verder als 30M je hoort goede dingen over die dingen ,maar 60 niet zuiver natuurlijk ;)
MCLERC

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: ICS (CXP UK1R-PRO) (CXP Concept08-SPORT) (G33-Two-Tone) TM (AUG-HC) (Foliage Warior 4,3) en nog 25St

Berichtdoor Cliffj » do 24 nov 2016, 19:53

Nja, op den duur zal alles wel gedaan worden denk ikXD

Maar eerst even stock schieten en dan wil ik wel aan de barrel en het hop up gebeuren beginnen.
Als ik de barrel hopup en bucking enzo gedaan heb is het dan te zeggen of ik dan al een 45 meter ofzo kan halen?

Ik ben nog een beetje voorzichtig met de gearbox. Ookal is de gearbox van de m60 vrij makkelijk heb ik gelezen. Of kan hier weinig mee misgaan zolang ik maar niet aan de stand van de gears kom?
Cliffj

Replica Collectie: AR-15, VFC H&K MP5A5, A&K M60VN, KWA M9A1, KWA H&K USP Compact, KWC 1911A1, KWC 1911 Tactical, KWA M93R, WE 1911 (Silverballer), WE MP 3.8 compact, Dan & Wesson 8''+ 4'', ASG SPAS-12, ASG SAS 12

Berichtdoor nvzboy » do 24 nov 2016, 22:47

Cliffj schreef:Nja, op den duur zal alles wel gedaan worden denk ikXD

Maar eerst even stock schieten en dan wil ik wel aan de barrel en het hop up gebeuren beginnen.
Als ik de barrel hopup en bucking enzo gedaan heb is het dan te zeggen of ik dan al een 45 meter ofzo kan halen?

Ik ben nog een beetje voorzichtig met de gearbox. Ookal is de gearbox van de m60 vrij makkelijk heb ik gelezen. Of kan hier weinig mee misgaan zolang ik maar niet aan de stand van de gears kom?

De hop-up unit van zo'n m60 is dezelfde als in een m249, die zijn berucht niet direct in orde te zijn (misfeeds en weinig hop leveren). Behalve dat zie ik niet in waarom je dingen zou fiksen die niet stuk zijn.

De maximale range van een stock rep ligt nog redelijk goed, rond 50m. Dat is niet allemaal effectieve range omdat de nauwkeurigheid wat te wensen overlaat maar in een support gun compenseer je dat met "accuracy by volume". Je zult er wel geraken maar het zal enkele schoten duren. :P

Met een support gun zit je net met het voordeel dat je nauwkeurigheid niet perfect moet zijn om effectief te zijn voor zijn rol.
Met de eerste set verbeteringen die benniedictus voorstelt ben ik het eens maar sommige ben ik het minder eens.
De hop-up unit zelf zou ik alleen vervangen als deze echt stuk is. De cylinder head is een statisch onderdeel dat kan afgedicht worden met teflon tape dus een nieuwe is niet nodig om airseal te verbeteren.
nvzboy

Camouflage: Tigerstripe (naked snake)
Replica Collectie: homebrew G36c, homebrew SCAR-L, kjw KP-08, KWA MP9, kjw M1911a1 (suppressed)

Berichtdoor Cliffj » do 24 nov 2016, 23:23

Oh dat valt me nog niet eens tegen als ik dat zo hoor.
Dat van die hopup hoor ik inderdaad overal. Aangezien die gewoon vrij weinig doet heb ik dan toch zoiets van als ik dan toch de barrel en de bucking vervang dan pak ik die hopup er ook nog maar bij. Dan klopt dat gedeelte iig helemaal.

accuracy maakt me inderdaad niet zo veel uit maar stukje range is wel handig. De gearbox ga ik binnenkort nog niet open halen. Andere spring erin en dan even kijken hoe het gaat. En waarschijnlijk kan ik me niet inhouden dus zit die barrel, bucking en hopup er ook vrij snel in.
Laatst bijgewerkt door Cliffj op vr 25 nov 2016, 00:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Cliffj

Replica Collectie: AR-15, VFC H&K MP5A5, A&K M60VN, KWA M9A1, KWA H&K USP Compact, KWC 1911A1, KWC 1911 Tactical, KWA M93R, WE 1911 (Silverballer), WE MP 3.8 compact, Dan & Wesson 8''+ 4'', ASG SPAS-12, ASG SAS 12

Berichtdoor Rebelattack » vr 25 nov 2016, 00:23

Als de GB open gaat is het nooit verkeerd om te kijken hoe de air seal is en dit mogelijk te verhelpen met wat teflon tape. Voor de rest ben ik het met nvzboy eens, waarom zou je dingen gaan vervangen als ze prima werken en niet kapot zijn. Moet je alleen doen als je echt meer wil leren van airsoft techen.
Rebelattack

Berichtdoor Benniedictus » vr 25 nov 2016, 08:00

nvzboy schreef:De hop-up unit zelf zou ik alleen vervangen als deze echt stuk is.

De hop up unit zal niet zo snel kapot gaan, of je moet hem zo mishandelen maar dan is je AEG ook naar z'n schrootje. Waarom wel de hop-up vervangen door zo'n dure van 60 dollar?
Ten eerst omdat je dan een flat hop/meaple leaf kan gebruiken. Scheelt weer een paar meter en accuracy. Bij de stock en airsoftpro zit een klein nubje in en is dit niet mogelijk.
Ten tweede omdat de airseal beter is. Mijn PKM is van 320 FPS naar 350 FPS gegaan door alleen de hop up unit te vervangen. Er zat ook een mad bull bucking in, deze is vervangen door meaple leaf maa zou geen verschil moeten geven.

Het is een afweging die je maakt en een mooi ding voor verlanglijstje. Niet noodzakelijk zoals loop en bucking maar wel handig.

Maar neem dat monster is het veld in en de glimlach komt vanzelf. Het is en blijft een gehaktmolen! :lol:
Benniedictus

Camouflage: Badjas
Replica Collectie: Cyma RPK / Cyma AKSU / P&K PKM

Berichtdoor Cliffj » vr 25 nov 2016, 20:24

een hoop goede tips en diverse gedachtes gehoord. Een hoop om naar te kijken in iig :p

En dat laatste geloof ik inderdaad :p
Ben er ook vrij zeker van dat die support rol me wel gaat bevalen, zeker met deze replica :p
Mooie afwisseling van de normale assault rol.

helaas gaat het nog wel even duren voor ik weer tijd heb om naar een buitenveld te gaan helaas.
Cliffj

Berichtdoor Rebelattack » vr 25 nov 2016, 21:20

Benniedictus schreef: Mijn PKM is van 320 FPS naar 350 FPS gegaan door alleen de hop up unit te vervangen. Er zat ook een mad bull bucking in, deze is vervangen door meaple leaf maa zou geen verschil moeten geven.

Uhm de hop up unit moet juist geen invloed hebben op air seal, een bucking juist wel, als de bucking niet goed afsluit heb je juist een air seal probleem, echter is dit ook veel goedkoper op te lossen dan 60 dollar te spenderen door middel van een stukkie teflon tape.
Rebelattack

Berichtdoor Cliffj » wo 30 nov 2016, 21:15

Vandaag de spring vervangen. Schiet nog steeds 368 fps -.- dus maar weer een andere spring besteld.

Nu had ik nog 1 vraag. De grote inbus schroef die achterin de springguide zat lag los in mn stock. Is het verstandig deze even vast te zetten met wat loctite (of iets anders) of is de kans dat hij weer los komt door het trillen van het schieten niet groot? Heb hem goed strak aangedraaid maar moet toch niet hebben dat hij tijdens het schieten los komt
Cliffj

Berichtdoor Cliffj » ma 24 apr 2017, 22:07

Ik heb nog een vraag over een lipo icm de m60. Ik heb een 2250mah 7,4 c35 lipo liggen, lijkt me goed voor de m60. Weet iemand of dit genoeg is om een dag mee door te komen?
Heb nog een goed NimH liggen maar wordt gek van het prutsen om dat grote lompe ding in die pouch te krijgen
Cliffj

VorigeVolgende

Keer terug naar Airsoft Apparaten en Reviews.