Slecht passende Specna Arms mags in SA-H02 (HK416)?

Nieuwtjes, vragen, reviews over Airsoft apparaten kan je hier kwijt.

Moderator: Panda

Slecht passende Specna Arms mags in SA-H02 (HK416)?

Berichtdoor Hrothgar » za 28 apr 2018, 20:56

Ik heb recent een nieuwe Specna Arms HK416 aangeschaft: https://gunfire.pl/product-eng-11522125 ... plica.html

Daarbij had ik ook extra magazijnen besteld. In mijn (zeer beperkte) ervaring is het altijd het beste om magazijnen van dezelfde fabrikant te hebben als de replica zelf, om de pasvorm en de feeding zo goed mogelijk te laten zijn.

Echter, deze magazijnen: https://gunfire.pl/product-eng-11522137 ... -Grey.html blijken ontzettend wiebelig in de magwell van de SA-H02 te zitten. Ik heb ze nog niet in het veld tijdens een skirm kunnen testen, maar ik ben bang dat dit feeding problemen op gaat leveren. :(

Het high cap magazijn wat er bij de replica zelf geleverd werd zit er juist heel solide in en wiebelt nauwelijks. Die high cap werkt echter met een opwindsleuteltje dat aan de zijkant uitsteekt ipv een wieltje onderin het magazijn. Daardoor pas het magazijn niet lekker in een pouch. Deze high caps zijn echter überhaupt niet te krijgen en één is niet genoeg om lekker mee te kunnen spelen.

Dus ik heb echt andere magazijnen nodig en vraag me af waar het aan ligt?
1. Ligt het toevallig aan deze magazijnen van SA? Volgens mij zit er namelijk ook verschil tussen de vijf magazijnen die in de doos zaten en is er één die wat breder is en minder wiebelt. :?
2. Passen andere magazijnen van SA wel goed op de SA-H02? Bijvoorbeeld dit andere type: https://gunfire.pl/product-eng-11522137 ... Black.html
2. Of ligt het aan de SA-H02 (de HK416)? Heeft deze gewoon een net wat andere magwell dan andere Specna Arms M4/M16 modellen?

Daarnaast:
4. Heeft iemand anders dit probleem ook met Specna Arms magazijnen in een Specna Arms SA-H02 (HK416)?
5. Volgens de beschrijving op de Gunfire website zouden magazijnen van de volgende merken ook moeten passen: BOYI, SRC, King Arms, MAG, STAR en ACM. Nu had ik toevallig nog een D-Boys/BOYI high-cap liggen, maar die past juist niet lekker en leverde tijdens een skirm feeding problemen op. Heeft iemand ervaring met andere merken op dit specifieke model Specna Arms replica?

Dank!
Laatst bijgewerkt door Hrothgar op za 28 apr 2018, 21:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Hrothgar

Re: Slecht passende Specna Arms mags in SA-H02 (HK416)?

Berichtdoor Solstice » za 28 apr 2018, 21:05

Ik weet nog dat de Mags die ik bij mijn Specna kocht een laar jaar geleden ook wiebelen waren. Heb toen de behuizing van de mag iets naar buiten gedeukt op de plekken waar de randen aan de binnenzijde van de magwell lopen. Toen zaten ze beter. Gebruik nu G&G midcaps en die doen het super.

Heb ook net een nieuwe East&Crane SAI GRY binnen en die slikt de G&G's wat minder goed. Zitten daar te strak. Komt door de G&G letters die in de mag zitten. Heb er 2 waarbij die weggeschuurd zijn en die gaan er wel goed in.
Solstice

Camouflage: A-TACS FG
Replica Collectie: Specna Arms B12, E&C SAI GRY, KJW BW1200, FNX-45, TM Deagle, WE G17, Nov SSP1

Berichtdoor NyteMyre » di 01 mei 2018, 12:15

Zelfde ervaring met SA mags in mijn SA-A01.
Ik heb al mijn magazijnen nu een beetje getaped. Met enige nadeel dat ze soms wat moeilijker uit de magwell gaan. Maar liever dat dan een slecht feedende wobbel-magazijn.

Verder vind ik zelf CYMA M4 magazijnen super zitten in een Specna en feeden ook een stuk beter dan de SA mags
NyteMyre

Camouflage: Multicam / CADPAT / Woodland
Replica Collectie: ICS L85

Berichtdoor Hrothgar » vr 04 mei 2018, 08:24

Standaard Cyma M4 mags? Hebben meer mensen daar goede ervaringen mee?
Hrothgar

Berichtdoor NyteMyre » di 15 mei 2018, 16:20

Ik heb ook een SA-H02 besteld. Als deze (eindelijk) binnen is, zal ik eens even kijken of ze ook goed passen
NyteMyre

Berichtdoor NyteMyre » ma 28 mei 2018, 17:58

Ok, ik heb hem binnen. CYMA M4 passen strak. Zelfs al m'n getapte magazijnen passen niet meer :P
NyteMyre

Berichtdoor Cazure » zo 19 aug 2018, 11:24

Ik had ook dit probleem met mijn SA-A02. Denk dat het komt door de slechte QC aan het einde van het maak proces van de replica's en de magazijnen.

Ik heb deze mags gekocht, en deze passen helemaal perfect. Durf niet te zeggen of ze ook voor jou werken.
http://www.taiwangun.com/en/aeg-mid-cap ... aign-id=19

Je hebt ze ook in het zwart, als je dat liever wilt.
LARPerator bij LowLandRaiders [LLR]

http://www.instagram.com/kaz.6mm
Cazure

Camouflage: M81
Replica Collectie: Mk18

Berichtdoor mata » zo 19 aug 2018, 13:50

Ja die passen in alle specnas. Zitten in de oudere modellen alleen wat losser (x jaar terug), maar dat is bij alle mags daar in het geval.
Cazure schreef:Ik had ook dit probleem met mijn SA-A02. Denk dat het komt door de slechte QC aan het einde van het maak proces van de replica's en de magazijnen.

Ik heb deze mags gekocht, en deze passen helemaal perfect. Durf niet te zeggen of ze ook voor jou werken.
http://www.taiwangun.com/en/aeg-mid-cap ... aign-id=19

Je hebt ze ook in het zwart, als je dat liever wilt.

facebook.com/mataairsoft
Instagram: @gw_mata - Team: Ghost Warriors
mata

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: MTW, SA MK18, TM Glock 17

Keer terug naar Airsoft Apparaten en Reviews.