Tippmann problemen en upgrade

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

Tippmann problemen en upgrade

Berichtdoor DJV17 » do 10 aug 2017, 19:26

Hallo allemaal,

Ik heb nu al een tijd een Tippmann (sn. 1376.) Echter heb ik de laatste tijd last van een inconsistente FPS. Ook schiet de Tippmann niet echt accuraat/ver.

In de Tippmann zit het volgende:
Orga 6.23mm barrel
ID flat hop
G&G green bucking.

Nu wil ik er eigenlijk een M16 van maken. Echter wil ik eerst de problemen oplossen.
Vandaag heb ik de O-ring mod toegepast. Wellicht dat dat de Tippmann consistent(er) maakt. Echter wil ik ook dat de Tippmann accuraat schiet.

Waar kan het probleem aan liggen?

Bedankt!
DJV17

Re: Tippmann problemen en upgrade

Berichtdoor TCDD » vr 11 aug 2017, 08:41

Komen je klachten nadat je de upgrades hebt uitgevoerd? schoot hij daarvoor verder? Maak je je loop wel eens schoon? met welk gewicht bb schiet je?
TCDD

Camouflage: Black, A-TACS FG
Replica Collectie: Tippmann M4, Cyma MP5, Dan Wesson 8" & Glock 17

Berichtdoor DJV17 » vr 11 aug 2017, 10:54

Ik maak de loop geregeld schoon. Zojuist heb ik nog gestest met G&G 0.33 gram. De Tippmann is een aantal keren niet gebruikt. Daarvoor was de range niet geweldig (zeker niet de 200ft die vaak gezegd wordt.) Nu wil ik de Tippmann weer gaan gebruiken, vandaar dat het me nu opvalt. Het rare is dat ik ook veel jams heb. Waar zou dit probleem in kunnen zitten?

Ben sowieso van plan de bucking en de loopgroep te vervangen, gezien ik voor een M16 wil gaan. Echter wil ik wel de zekerheid hebben dat het probleem dan is opgelost
DJV17

Berichtdoor TCDD » vr 11 aug 2017, 11:11

DJV17 schreef:Ik maak de loop geregeld schoon. Zojuist heb ik nog gestest met G&G 0.33 gram. De Tippmann is een aantal keren niet gebruikt. Daarvoor was de range niet geweldig (zeker niet de 200ft die vaak gezegd wordt.) Nu wil ik de Tippmann weer gaan gebruiken, vandaar dat het me nu opvalt. Het rare is dat ik ook veel jams heb. Waar zou dit probleem in kunnen zitten?

Ben sowieso van plan de bucking en de loopgroep te vervangen, gezien ik voor een M16 wil gaan. Echter wil ik wel de zekerheid hebben dat het probleem dan is opgelost

Jams kan ook aan de soort/merk magazijnen liggen, als die niet lekker uitgelijnd met de magwell zijn. Je bucking kan het ook aan liggen. Is moeilijk te zeggen van een afstand allemaal.
TCDD

Berichtdoor DJV17 » vr 11 aug 2017, 13:18

Snap ik. De magazijnen en bucking worden vervangen. Hopelijk lost dat het probleem op. Welke bucking is goed te gebruiken op een TDC van ID?

Daarnaast ben ik op zoek naar een passende M16 kolf. Heeft iemand een idee waar ik deze kan kopen? Ik zoek het hele internet af maar zonder succes..
DJV17

Berichtdoor TCDD » vr 11 aug 2017, 13:47

DJV17 schreef:Snap ik. De magazijnen en bucking worden vervangen. Hopelijk lost dat het probleem op. Welke bucking is goed te gebruiken op een TDC van ID?

Daarnaast ben ik op zoek naar een passende M16 kolf. Heeft iemand een idee waar ik deze kan kopen? Ik zoek het hele internet af maar zonder succes..

het wordt sowieso aangereden om de groene G&G bucking te gebruiken. Ik heb voor de zekerheid de telfon mod toegepast omdat ik met standard setup last had van double feeden.
TCDD

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.