Hoe zit dat nou met aftermarket compatibility? (+innerbarrel

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

Hoe zit dat nou met aftermarket compatibility? (+innerbarrel

Berichtdoor Brisky » ma 16 apr 2018, 22:21

Goeiedag.

Ik ben een behoorlijk nieuwe airsoft speler hier, met een L85A2 en MX5A5 beide van ICS. Ik wil graag een beetje gaan sleutelen aan deze speeltjes, vooral om de nauwkeurigheid te verhogen, maar ik hoor flink wat tegenovergestelde statements hierover.

Van de ene hoor ik dat de standaard ICS hopup "werkelijk ruk" is, van een ander dat ICS niet mee te werken is omdat zo proprietary onderdelen gebruiken. (als ik het niet verkeerd begrijp dus niet-staandaard onderdelen die niet op andere replicas van hetzelfde model passen) En dan hoor ik van een derde weer dat dit niet uit zou moeten moeten maken, en dat ik alsnog gewoon een mooie flashy aluminium hopup chamber zou moeten kunnen krijgen.

Dus hoe zit het nou?

Zijn onderdelen voor dezelfde hetzelfde model replica (dus waarop het wapen is nagemaakt. Kalashnikovs, bijvoorbeeld) gewoon in universele ontwerpen die interchangeable zijn? Zijn Bepaalde onderdelen zoals pistons / seals / nubs wat dan ook gewoon in vaste maten?

Of moeten upgrades voor elk model, en elke fabrikant, apart gemaakt worden, en heb ik nou net vette pech dat ik een niet-zo populaire replica heb gekocht waarvoor er gewoon niks op de markt is?

En als laatst nog een snel vraagje:

Ik heb gehoort dat er zoiets is als "een te lange inner barrel" en dat het hebben hiervan juist ten kosten gaat van accuracy. Maar ook hier hoor ik veel mixed opinions over...

Weet iemand toevallig hoe dit werkt, en / of tot hoeverre dit waar is? En of mijn L85's al 480 mm lange inner barrel verlengen naar een 670 mm lange inner barrel gewoon echt te ver is?

Het lijkt mij zeer logisch dat een langere inner barrel gewoon voor een betere precicie zorgt, maar airsoft replicas werken toch fundamenteel anders als een luchtbuks, en over het eerste heb ik gewoon nog niet zo veel verstand.
Brisky

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: ICS L85 A2 + MX5 A5

Re: Hoe zit dat nou met aftermarket compatibility? (+innerba

Berichtdoor Rebelattack » di 17 apr 2018, 09:07

Hop ups zijn voor veel modellen gelijk, maar de ICS MX MP5's zijn een eigen design en de L85 is ook geen universeel model qua hop up, soms zijn er wel mods voor om het aan te passen, maar er is geen directe replacement voor deze units, behalve een stock unit. Echter veel ICS hop ups zijn eigenlijk wel prima en niet perse aan vervanging toe. De MP5 is alleen ruk vanwege het feit dat de adjuster aan de buitenkant zit. De bucking, nub en barrel zullen over het algemeen wel gewoon standaard AEG compatibel zijn.

Intern qua gearboxen is het vaak redelijk compatibel, de MP5 is gewoon een v2 shell en dus het meeste zal daar wel uit compatibel zijn, de ICS L85 heeft een speciale gearbox waardoor dingen zoals cut off levers en etc. proprietary zijn. Motor, bushings/bearings, pistonhead,en etc. zullen vast redelijk standaard zijn.

Nope, langere barrel is niet accurater, een consistente bore is van meer belang, daarbij heb je met een langere barrel alleen maar het probleem dat je sneller deze gaat undervolumen en dus performance verliest. 480mm is al heel lang voor een AEG. Ik zou absoluut geen 670mm pakken.
Rebelattack

Berichtdoor mata » di 17 apr 2018, 13:42

Zoals Rebelattack al zegt is 480mm al aardig lang. Je moet het zo zien dat te halen afstand te maken heeft met een combinatie van BB gewicht, cylinder volume en barrellengte. Simpel gezegd behoud een en zwaardere BB langer zijn energie en komt daardoor verder. Een zwaardere BB is ook meer lucht nodig en hoe langer de barrel hoe meer lucht je daar ook nodig voor bent. Airsoft lijk qua dynamics totaal niet op real steel. Dus nee, een langere barrel levert je totaal niets extra qua range of accuracy, eerder het tegenovergestelde.

Even een voorbeeld, een beetje sniper heeft vaak al geen langere barrel dan 430mm en de cylinder daarin is groter dan wat er in een AEG past. Maar die schieten door de hogere fps in de regel ook met een stuk zwaarder dan wat je met een AEG zult gebruiken.

facebook.com/mataairsoft
Instagram: @mataairsoft
mata

Camouflage: ATACS-FG
Replica Collectie: Specna Arms MK18, WE Glock 19, Galaxy MP5k

Berichtdoor Brisky » do 19 apr 2018, 15:12

Bedankt voor de antwoorden!

Dat maakt het allemaal wat makkelijker.
Brisky

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: ICS L85 A2 + MX5 A5

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.