2 vraagjes mbt 1 replica

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

2 vraagjes mbt 1 replica

Berichtdoor Michuluman » do 10 mei 2018, 01:44

Hoi iedereen, zoals de titel aangeeft 2 vraagjes m.b.t. dezelfde replica, leek me handiger om te bundelen in 1 topic.

1.
Ik heb een ASCU mosfet unit in mijn gearbox zitten (door winkel laten installen) nu wil ik mijn replica / gearbox zelf openen voor onderhoud. Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden met de mosfet ?
Ik had via/via opgevangen dat mosfets heel erg gevoelig zijn en makkelijk kapot gaan ?

2.
Mijn replica heeft de laatste tijd een heel raar misfeed probleem. Thuis inschieten ging nog goed, alles feede perfect (zoals altijd thuis) Op de laatste skirm echter ging de eerste 75% van een vol magazijn wel/niet/wel/niet etc.
Na ongeveer 75% van het magazijn verschoten te hebben was de feeding ineens weer perfect en kon ik wat nog over was weer zonder problemen verschieten.

2,5.
Ik merkte tijdens het trouble shooten dat de Air Nozzle soms naar voren / achter blijft hangen, zal het daar aan kunnen liggen ?

Thx alvast voor de feedback!
Michuluman

Camouflage: Atacs-FG / Tiger Stripe
Replica Collectie: G&P m16a1 - KA m4a1 - KWC 1911a1

Re: 2 vraagjes mbt 1 replica

Berichtdoor mata » do 10 mei 2018, 12:43

Nee, onderhoud is niet spannend met een ascu er in. Deze zit gewoon vast. En zoals met alles, gewoon met beleid.

De feeding kun je waarschijnlijk oplossen door de hopup vaster te zetten tegen de gearbox door bv oringen om de barrel voor de hopup te schuiven. Daarnaast vinden veel midcaps het niet leuk tot 100% gevuld te worden.

Hoe de nozzle staat zou niet heel erg moeten verschillen met een ascu, behalve op full auto. Is ook niet erg. Ook als je nog een stock motor gebruikt tov een degelijke hitorque variant, dan kan het ook gebeuren.

facebook.com/mataairsoft
Instagram: @gw_mata - Team: Ghost Warriorsp
mata

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: Specna Arms MK18, TM Glock 17

Berichtdoor Michuluman » za 12 mei 2018, 03:10

Thx voor de reply!

Ik heb er een MAXXPRO hopup unit in zetten op het moment, volgens mij zit die al aardig strak tegen de gb aan, maar ik zal eens kijken.

Mooi dat het in ieder geval niet ligt aan de nozzle, scheelt weer :P
Michuluman

Berichtdoor mata » za 12 mei 2018, 07:24

Om welke replica gaat het en welke Maxxmodel variant?

Het probleem dat je beschrijft komt me namelijk wel erg bekend voor icm Maxxmodel hops :).

facebook.com/mataairsoft
mata

Berichtdoor Michuluman » za 12 mei 2018, 19:37

De TE - PRO variant in een G&P m16a1.
Hij zit al aardig strak in de replica tho, maar ik zal morgen even double checken.
Also, een Maple Leaf barrel met Maple Leaf macarone bucking + (verassing) Maple Leaf nub :P
Michuluman

Berichtdoor mata » za 12 mei 2018, 22:10

Met de meeste dingen is het och een kwestie van uitsluiten. Even het stock barrel/hop setje er in doen is toch wel een van de makkelijkste tests. Fixt dat je probleem dat weet je waar je het moet zoeken, of waar niet

facebook.com/mataairsoft
Laatst bijgewerkt door mata op zo 13 mei 2018, 12:09, in totaal 1 keer bewerkt.
mata

Berichtdoor Cliffj » zo 13 mei 2018, 10:18

Het is misschien niet het eerste waar je aan denkt maar het werkte voor mij en een maat van mij ook.

Als je met midcaps schiet kun je proberen je mags minder vol te vullen. Ik vulde mags van 120 bbs volledig en had precies hetzelfde probleem. Nu nog 80/90 bb's en heb nooit meer misfeeds.
Cliffj

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: AR-15, VFC H&K MP5A5, A&K M60VN, KWA M9A1, KWA H&K USP Compact, KWC 1911A1, KWC 1911 Tactical, KWA M93R, WE 1911 (Silverballer), WE MP 3.8 compact, Dan & Wesson 8''+ 4'', ASG SPAS-12, ASG SAS 12

Berichtdoor Michuluman » do 17 mei 2018, 00:03

Beetje late update maar goed, de replica is ondertussen opengeweest voor wat gearbox onderhoud. Nog niet toegekomen aan het bekijken van de HopUp unit ( gearbox openhalen is ook al een dag taak :cry: )

Thx Cliffj ! Ik zal er eens naar kijken, misschien is dat inderdaad wel de reden dat alles goed feedde thuis, maar op de skirm niet meer.
Michuluman

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.