Innerbarrel, hpa set-up hulp

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

Innerbarrel, hpa set-up hulp

Berichtdoor SpartanDiver » ma 09 jul 2018, 23:31

Beste airsofters,

Ik ben van plan een nieuwe m27IAR of een HK416 14.5 op te bouwen met de volgende setup
Wolverine inferno 2 Bluetooth
Innerbarrel???? Orga 6,23/prometheus 6.03 pdi 6.05 welke lengte?
Prowin hopup
Prometheus hop rubber
Bucking maple leaf?

Hebben jullie tips welke barrel het beste bij een hPa setup past en welke lengte?
Ik heb gelezen dat de lengte niet veel uit maakt voor precisie.

Mijn doel is om geen laser te bouwen want de ROF boeit me niet zoveel maar wel de afstand die je kunt halen.
Waarom dan HPA?? Deze kun je zo instellen dat je er ook als DMR mee kunt spelen zonder springs te vervangen etc etc. HPa is ook stiller dan een gearbox, ik ben duiker dus kan de tanks zelf vullen.

Welke hopup chamber, Bucking en rubber en barrel zouden jullie voor deze toepassing aanraden? Mij gaat het dus om de “RANGE”

Bedankt alvast.
Rat shit bad shit big Ass twots
69 arse holes tied in a knot
I’ll fight suck nibble gobble chew
Been there done that and going down for more
I’m a God damn deep sea Diver
Who the hell are you!
SpartanDiver

Camouflage: MC
Replica Collectie: VFC HK416 14.5 ral8000, TM G18C, TM G17

Re: Innerbarrel, hpa set-up hulp

Berichtdoor mata » di 10 jul 2018, 12:03

Hopup is afhankelijk van de replica. In mijn VFC gebruik ik momenteel de stock hop (prowin is niet zo denderend meer). Wat in dit geval momenteel de beste resultaten oplevert met de Wolverine Inferno nozzle lengte. Qua barrel lengte gewoon blijven bij de stock lengte. Langer doet alleen maar iets met lucht efficiency, korter heeft een hogere druk nodig voor dezelfde fps. Hou het verder gewoon bij 6.01-6.05 barrels, widebore heeft geen zin en haal een barrel welke past bij je budget. Bijvoorbeeld Prommy / PDI / Edgi in volgorde van kwaliteit.

Ik lees dat men goede resultaten haalt met een Maple Leaf crazy jet VSR/GBB barrel in combinatie met een Hotshot/hybrid bucking (VSR bucking voor in een AEG). Je dient hier bij echter wel de bucking lips dichter op elkaar te krijgen door bv teflon tape (heb het zelf al liggen, maar nog niet mee bezig geweest). Andere opties zijn de standaard flathop met bv een G&G Green bucking of rhops. Ook hier geld weer, kies een Bucking met iets strakkere lipje (geen Prometheus).

Ow en vergeet niet de uitlijning van de gearbox prefect te maken. Wat nog wel het meest belangrijk is voor de consistentie.

Edit, mocht je nog opzoek zijn naar een nagenoeg nieuwe Inferno gen2 met Bluetooth FCU. De mijne doen ik binnenkort weg (als in, voegt niets meer toe in de collectie :))

facebook.com/mataairsoft
Instagram: @gw_mata - Team: Ghost Warriors
mata

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: MTW, SA MK18, TM Glock 17

Berichtdoor SpartanDiver » wo 11 jul 2018, 07:05

Hey mataairsoft,

Bedankt voor je bericht!

Ik zat zelf te twijfelen ok de p* fusion Engine want als je die plaatst zit die al perfect uitgelijnd leek mij?
Wat vraag je voor die inferno Bluetooth?

Bedankt voor de tips, als ik alles compleet heb dan ga ik wat rommelen. Ik heb ook gehoord dat R-hop wel beter werkt dan een flat hop, heb je weleens r hop geprobeerd?

Welke BB’s gebruik je zelf en welke range haal je?
Rat shit bad shit big Ass twots
69 arse holes tied in a knot
I’ll fight suck nibble gobble chew
Been there done that and going down for more
I’m a God damn deep sea Diver
Who the hell are you!
SpartanDiver

Camouflage: MC
Replica Collectie: VFC HK416 14.5 ral8000, TM G18C, TM G17

Berichtdoor mata » wo 11 jul 2018, 09:01

Een Polarstar FE zul je waarschijnlijk ook iets moeten uitlijnen, maar het is een closed bolt systeem waar het iets minder erg bij speelt.

Ik zal je vanavond even een PM doen mbt de Inferno. Heb hem net weer even ingebouwd voor een aantal korte tests. Ik heb hem een half jaar geleden een keer in het veld gebruikt, maar dat ging niet zo goed :p. Verkeerde barrelgroep toen.

Rhops, flathops, Maple Leaf setups, ik heb en doe het allemaal. In mijn AEGs zitten allemaal barrels met een rhop. Het voordeel wat een rhop in bv AEGs geeft is minder FPS verlies door de mindere neerwaartse druk welke je nodig bent voor dezelfde hoeveel backspin tov BV een Maple Leaf bucking. Veel scheelt het qua afstand en precisie niet met elkaar. Het komt meer neer op de hoeveelheid moeite die je wilt doen of de kosten. Daarnaast is de gebruikte bucking en de seal wellicht nog het belangrijkste.

Range en dergelijke is ook weer zoiets wat van een hoop factoren afhangt, waaronder de FPS en het gewicht BB. Afhankelijk van de joule creep waar je mee schiet (en dus wat je kunt met de regelgeving van straks) zit je voor assault limieten op ca 60+. En dat zijn echte meters, niet de verhalen welke je leest over 90m+ en dergelijke :p.

facebook.com/mataairsoft
Instagram: @gw_mata - Team: Ghost Warriors
mata

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: MTW, SA MK18, TM Glock 17

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.