How to AoE aanpassen gearbox?

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

How to AoE aanpassen gearbox?

Berichtdoor SpartanDiver » ma 08 okt 2018, 07:50

De titel zegt het al, hoe moet je de Angle of engagement aanpassen van de gearbox voor bijv Dmr set-up?
Als je een 450 fps setup wilt maken voor een gearbox V2 barrel lengte 400mm heb je dan een boer-up cilinder set nodig? High Torque gears en motor, welke piston hoeveel tanden en natuurlijk een mosfet piston head.
Rat shit bad shit big Ass twots
69 arse holes tied in a knot
I’ll fight suck nibble gobble chew
Been there done that and going down for more
I’m a God damn deep sea Diver
Who the hell are you!
SpartanDiver

Camouflage: MC
Replica Collectie: VFC HK416 14.5 ral8000, TM G18C, TM G17

Re: How to AoE aanpassen gearbox?

Berichtdoor mata » ma 08 okt 2018, 14:32

Je zult wel denken, heb je hem weer natuurlijk :p.

Laat ik eerst even zeggen dat in mijn optiek een DMR bouwen een hoop meer inhoud dan simpelweg zorgen dat je 450 fps schiet en dat het apparaat het uit houd. Er komt nogal wat meer bij kijken om echt een accuraat ver schietend ding te voorschijn te toveren. Jammer genoeg zie ik in het veld 9 van de 10x apparaten die 100 fps harder schieten dan de mijn assault replica's, maar geen meter verder (vaak zelfs minder). En dat in de handen van iemand die totaal niet weet hoe hard het aan kan komen en zijn MED in kan schatten, auch....

Maar anyways, we dwaalen af, dat is weer een andere discussie :p. Om je vraag te beantwoorden, AoE correctie wordt hier best duidelijk uitgelegd. Zelf gebruik ik er altijd kraanrubbers voor van een paar mm dik welke ik bij bijvoorbeeld de Praxis/Gamma haal, als ik er aan denk kan ik de exacte maat ook wel even opzoeken. In het andere geval bevallen mij de Airpads zoals deze bv bij Skirmshop verkocht worden ook prima. In de meeste gevallen haal je anderhalve tand van de piston, soms iets meer, maar dat zie je van zelf.

Je bent geen bore-up nodig, al doe ik het vooral niet omdat de bore-up sets in veel gevallen niet zo goed zijn. Daarnaast is de hoeveelheid lucht die je wind minimaal, je kunt dan beter voor een kortere barrel gaan als het nodig is (zelf ga ik zelden de 363mm voorbij in een DMR setup).

High Torque gears zijn nooit nodig sinds de beschikbaarheid van goede degelijke motoren met neo magneten. High Speed gears daarentegen kunnen wel helpen om een lekker fijne trigger response te houden (kijk qua motor bv eens naar een ZCI High Torque 22TPA). Zorg dat de piston een volledig metalen rack met tandjes heeft (hoeveelheid pas je toch aan met AoE). De pistonhead maakt niet zo veel uit, ik pak bijvoorbeeld vaak een alu SHS pistonhead, ook omdat deze iets zwaarder zijn dan de meesten. Mosfet is volledig naar keuze, maar natuurlijk wel handig als deze programmeerbaar is naar single only of op sommige velden met een delay, het meest voor de hand liggende en simpelste is wel een Gate Titan.

Verder is het vooral een kwestie van een hoop tijd en tunen. Plus vergeet niet kwaliteit BBs te gebruiken.
Instagram: @gw_mata - Team: Ghost Warriorsp
mata

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: Specna Arms MK18, TM Glock 17

Berichtdoor KNORMOL » wo 10 okt 2018, 22:47

Een dmr met een innerbarrel tot 363 mm is geen dmr in mijn ogen ! Das gewoon een m4 . Enige dmr die ik zo snel kan bedenken met een vrij korte barrel is de lct vss vintorez. De rest is volgens mij allemaal langer.

Wat betreft je dmr zou ik eerder zorgen voor een goeie barrel en rubber en lipo en daarna pas de gearbox gaan aanpassen . Tenzij die toch open moet voor een springchange .
KNORMOL

Camouflage: Gorka od
Replica Collectie: Allerlei soorten ak

Berichtdoor Rebelattack » wo 10 okt 2018, 23:03

KNORMOL schreef:Een dmr met een innerbarrel tot 363 mm is geen dmr in mijn ogen ! Das gewoon een m4 . Enige dmr die ik zo snel kan bedenken met een vrij korte barrel is de lct vss vintorez. De rest is volgens mij allemaal langer.

Wat betreft je dmr zou ik eerder zorgen voor een goeie barrel en rubber en lipo en daarna pas de gearbox gaan aanpassen . Tenzij die toch open moet voor een springchange .

Volgens mij definiëren we nog steeds in Nederland de DMR door middel van een FPS regel, niet een lijst met stijlpunten. Daarbij kan je ook gewoon een kortere inner barrel in een langere barrel stoppen, oh en 363mm inner barrel is een 14.5inch outer barrel, zijn genoeg SPR's die deze lengte outer barrel hebben. Vindt het een bullshit argument dat het op een DMR moet lijken, een stubby M4 met scope is een beetje belachelijk, maar nog steeds toegestaan.

Voor de rest, wil je echt wel wat gearbox werk doen om een DMR te maken, denk dat mata het al vaker heeft gezegd, maar een andere veer voor 450 FPS en een flat hop maakt nog geen goede DMR.
Rebelattack

Berichtdoor mata » do 11 okt 2018, 11:34

Ik heb het over de inner barrel. In de laatste SR25 die ik gebouwd heb voor iemand zit een inner van 220mm :p.

Het meeste commentaar van mij zal uit technisch oogpunt zijn. Oftewel lange inner barrels in zogenaamde DMRs zijn zelden goed voor de functie.

facebook.com/mataairsoft
mata

Berichtdoor SpartanDiver » do 11 okt 2018, 19:05

Bedankt voor de info Mata!

Ik ga er ook zeker niet vanuit dat het een paar uuur knutselen is, ik heb een scar H gekocht en daar wil ik een Dmr project van gaan maken. Als ik er niet uit kom stuur ik hem mooi jouw kant op, dan komt het vast wel goed.

Ik vind ook dat een DMR minimaal 7.62mm moet hebben anders is het niet Dmr waardig, bipod en marksmen scope moet daar op zitten anders is het geen Dmr vind ik. Wat de innerbarrel betreft vind ik echt een verhaaltje poep dat hij langer dan 363mm moet zijn.

Moet een sniper dan een lengte van boven de 500mm hebben, beetje onzin.
Rat shit bad shit big Ass twots
69 arse holes tied in a knot
I’ll fight suck nibble gobble chew
Been there done that and going down for more
I’m a God damn deep sea Diver
Who the hell are you!
SpartanDiver

Camouflage: MC
Replica Collectie: VFC HK416 14.5 ral8000, TM G18C, TM G17

Berichtdoor mata » do 11 okt 2018, 20:54

Het is nou eenmaal zondag een hoop mensen nog steeds denken dat een lange inner barrel voordelen heeft en meer range en precisie geeft. Daarnaast denken ook velen dat een kortere barrel in een langere outer problemen oplevert. Dat kan, maar dan moet je het heel bont maken.

Ik ben het eens dat een DMR ook een beetje DMR moet lijken. Als in het moet een nadeel hebben tov assault.

Let op dat een scar niet het makkelijkste is om aan te werken. Lees en kijk je goed in.

instagram.com/gw_mata - facebook.com/mataairsoft
mata

Berichtdoor Rebelattack » vr 12 okt 2018, 11:14

Nozzle op Scars zuigen door de lengte krijg je snel alsnog leaks op de nozzle, nozzle in tappet lijmen en andere tappet mods zijn wel handig.
Rebelattack

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.