King Arms M14 mid-caps veer blijft hangen

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

King Arms M14 mid-caps veer blijft hangen

Berichtdoor Pacque » do 21 apr 2016, 00:09

Hallo mede airsofters!

Ik heb een probleem.
Ik heb een CYMA M14 met 2 high-caps van CYMA en 5 mid-caps van King Arms

Nu bezorgen die laatste mij problemen.

De veer die blijft (te) vaak hangen op weg naar boven, waardoor die dus ongeveer 3 bb's feed en er dan mee ophoudt.
Soms als je er een tik op geeft schiet de veer omhoog en feed die weer goed. Ze hebben er alle 5 last van.

Is het simpelweg dat er binnenin een soort uitstulpsel zit waar de veer achter blijft haken, of is er iets anders aan de hand?

Ik heb bij alle 5 de veer er al uit gehaald en die zien er goed uit. Ook is het goed gesmeerd met silliconenolie.

Iemand enig ervaring met die probleem en misschien zelfs een oplossing?

Alvorens bedankt!
“Sweat more during peace, Bleed less during war ”
Pacque
Dutch Reconnaisance Legionaires Member

Camouflage: Dutch Woodland DPM, Black
Replica Collectie: CYMA M14 SOCOM, CYMA 077a, AGM MP003

Re: King Arms M14 mid-caps veer blijft hangen

Berichtdoor mata » do 21 apr 2016, 06:05

De oplossing is in ieder geval geen siliconen! Dat komt op de BBs, gaat je hopup door en je loop in. Allemaal plekken waar je geen siliconen olie wilt hebben.

Wat je zelf al zegt is het hoogstwaarschijnlijk de baan waar de veer in ligt of de follower (plastic uiteinde veer). Kijk deze na op uitsteeksels, braampjes, etc. Desnoods even ligt met fijn schuurpapier door.

PS, waarschijnlijk is het ook niet onverstandig om nu je hopup schoon te maken ivm de siliconen. Misschien dat dat ook met het probleem te maken kan hebben.
Instagram: @gw_mata - Team: Ghost Warriors
mata

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: MTW, SA MK18, TM Glock 17

Berichtdoor Pacque » do 21 apr 2016, 14:09

Thanks!

Ik snap er ook niks meer van, de ene zegt smeren, de ander zegt nooit doen... Ik weet het ook niet meer haha

Maar ik heb ook al de followers er gewoon afgehaald omdat die bij King Arms nog wel een wel eens voor verstoppingen kan leiden. (Dit heb ik gisteren pas gedaan dus dat is niet de oorzaak van het probleem)

Ik ga het eens proberen om de binnenkant ietsjes te schuren.
Pacque

Berichtdoor Rebelattack » do 21 apr 2016, 15:09

Pacque schreef:Thanks!

Ik snap er ook niks meer van, de ene zegt smeren, de ander zegt nooit doen... Ik weet het ook niet meer haha

Maar ik heb ook al de followers er gewoon afgehaald omdat die bij King Arms nog wel een wel eens voor verstoppingen kan leiden. (Dit heb ik gisteren pas gedaan dus dat is niet de oorzaak van het probleem)

Ik ga het eens proberen om de binnenkant ietsjes te schuren.

Smeren, zou ik zelf nooit doen. Het goed functioneren van de barrel is afhankelijk van de toleranties, dit is dus afhankelijk van welk productieproces er wordt gebruikt en daardoor kunnen deze dus groter of kleiner. Als je er vet in laat komen doordat je je mags smeert en de bb's dit achterlaten zal er meer vuil ophopen. Dit leidt alleen maar tot meer inconsistenties waardoor de bb kan gaan stuiteren, daarnaast als de hop ook nog eens vol zit met een vet zal de bb ook minder goed hop ontvangen ervan en daardoor ook niet zo ver kunnen vliegen. Oftewel ik zou zeggen nooit doen en als je het al moet doen zorgen dat je alles erna goed schoon maakt voordat je er bb's in doet en er mee gaat spelen.
Rebelattack

Berichtdoor Axium » vr 22 apr 2016, 19:44

Bij cyma midcaps zitten de BB's staggered in het magzijn tot net voor de hop-up. Daar gingen ze bij mij klemmen als er ooit een hergebruikte bb bij de rest zat(ik raap ooit de bb's op die in de hop-up achterblijven).

gebruik je nieuwe bb's?
geen goedkope bb's?
zitten de schoefjes van de binnenkant van je magazijnen allemaal strak?
Na het negeren van Google, FAQ's en de Zoekfunctie, vraag ik het maar hier...
Axium

Camouflage: Zie je niks van.
Replica Collectie: ;Cyma CM-040D(AK-105);E&L AK-105;Umarex Walther PPK\s;Umarex H&K USP Compact;TM Makarov.

Berichtdoor Pacque » vr 22 apr 2016, 20:03

Oh okay.

Ja,
Bioval dus valt mee.
Geen idee want ik kan er niet in. Enigste wat ik kan doen is de veer eruit halen.
Pacque

Berichtdoor Axium » di 26 apr 2016, 18:51

zitten er geen schroeven in? je haalt de veer er aan de achterkant uit neem ik aan, dan heb je het binnenste deel al uit de shell toch.

bij mij ak74 cyma midcaps merkte ik dat ze soms stopten met feeden, en hard knijpen waar je mag op de hop-up zit hielp. ik heb daarna de schoefjes aangedraaid, en de magazijnen met wat dun karton ertussen weer in elkaar gezet.

Ik heb er Griffon silicone spay ingespoten(die blauwe bussen van de bouwmarkt), een klein beetje maar. Het resultaat was dat de magazijnen weer vlekkeloos werken sindsdien, de hop-up deed het eerst niet, en kwam langzaam aan weer op gang.
Axium

Replica Collectie: ;Cyma CM-040D(AK-105);E&L AK-105;Umarex Walther PPK\s;Umarex H&K USP Compact;TM Makarov.

Berichtdoor Pacque » di 26 apr 2016, 20:49

Nee, lijkt erop dat de twee helften op elkaar zijn gelijmd.
Pacque

Berichtdoor Axium » di 03 mei 2016, 20:56

dit er onderop een schroef of aan de kant die op je magwell aansluit geen klein metalen pinnetje?

die laatste lijkt me aannemelijker met cyma midcaps, maar ik kan er geen vinden, omdat cyma geen importeur of distributeur gebruikt, en geen website heeft.
Axium

Berichtdoor Pacque » di 03 mei 2016, 21:18

Axium schreef:dit er onderop een schroef of aan de kant die op je magwell aansluit geen klein metalen pinnetje?

die laatste lijkt me aannemelijker met cyma midcaps, maar ik kan er geen vinden, omdat cyma geen importeur of distributeur gebruikt, en geen website heeft.

De midcaps zijn van King-Arms, zoals in de titel van dit thread te lezen is :D

En nee, buiten waar je de veer eruit kan halen zit er geen enkel schroefje, pinnetje of moertje
Pacque

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.