feed probleem CYMA M14 met King Arms midcaps

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

feed probleem CYMA M14 met King Arms midcaps

Berichtdoor Pacque » do 18 aug 2016, 22:19

beste mede schutters,

Ik heb een M14 van CYMA en nu heb ik feedproblemen met 4 van mijn 5 King Arms midcaps. Het eerste schot doen ze het altijd, daarna niet meer. dan moet ik eerste het magazijn een aantal millimeter bewegen zoals op onderstaand plaatje:

https://i.gyazo.com/0e120bffbd70e516d792c1f2b9d583b5.png

dan feeden ze weer totdat om wat voor reden het magazijn die paar millimeter weer terug gaat.
Mijn conclusie: het lipje van het magazijn (wat de bb's tegenhoudt) wordt niet goed ingedrukt.

Hoe het precies komt, geen idee en dus ook voor een oplossing geen idee.

Iemand een idee? Nogmaals, 1 van de 5 doet het wel gewoon altijd.

Alvast bedankt
“Sweat more during peace, Bleed less during war ”
Pacque
Dutch Reconnaisance Legionaires Member

Camouflage: Dutch Woodland DPM, Black
Replica Collectie: CYMA M14 SOCOM, CYMA 077a, AGM MP003

Re: feed probleem CYMA M14 met King Arms midcaps

Berichtdoor Panda » do 18 aug 2016, 22:38

hou de magazijnen naast elkaar, volgens bij zit het bb gaatje op een andere plek van beide.
Het beste kan je mij via PM bereiken.
Panda
Airsoft.nl Moderator

Camouflage: niks
Replica Collectie: niks

Berichtdoor Pacque » do 18 aug 2016, 23:04

Panda schreef:hou de magazijnen naast elkaar, volgens bij zit het bb gaatje op een andere plek van beide.

nope. wat mij wel is opgevallen is dat op de lipjes van de niet werkende magazijnen beschadigingen zitten waardoor ze niet meer glad zijn zoals die ene werkende wel is
Pacque

Berichtdoor MCLERC » vr 19 aug 2016, 07:41

Is king arms niet gewoon zwaar kut zocht AUG MAGS en die feeden ook zwaar kut las ik op verschillende Forums en reviews bij shops dus heb maar TOKYO Marui mags gekocht wel 30bbs minder maar wel zonder feeding. Problemen en heb ook gewoon 2 High-caps mee ;)
MCLERC

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: ICS (CXP UK1R-PRO) (CXP Concept08-SPORT) (G33-Two-Tone) TM (AUG-HC) (Foliage Warior 4,3) en nog 25St

Berichtdoor Rebelattack » vr 19 aug 2016, 09:20

MCLERC schreef:Is king arms niet gewoon zwaar kut zocht AUG MAGS en die feeden ook zwaar kut las ik op verschillende Forums en reviews bij shops dus heb maar TOKYO Marui mags gekocht wel 30bbs minder maar wel zonder feeding. Problemen en heb ook gewoon 2 High-caps mee ;)

Wat een nuttige bijdrage.

@OP: Het naar voren duwen van magazijnen lijkt veel op het probleem wat mensen hebben met de prowin V2 kamers die ook niet altijd even lekker werken met alle magazijnen omdat de feed tube van de hop up chamber niet genoeg de feeding lip van het magazijn naar achter duwt waardoor de bb's niet goed worden losgelaten. Ik neem aan dat het ene magazijn dat wel werkt van CYMA zelf is? Mogelijk dat er toch een heel klein verschil in design is wat er voor zorgt dat de King Arms mid caps niet goed feeden, met de cyma hop up chamber.
Rebelattack

Berichtdoor nvzboy » vr 19 aug 2016, 09:43

Misschien dat je wat materiaal kunt toevoegen aan de voorste lip zodat ze wel in die werkende positie blijven. Wat tape er op kan al voldoende zijn.
nvzboy

Camouflage: Tigerstripe (naked snake)
Replica Collectie: homebrew G36c, homebrew SCAR-L, kjw KP-08, KWA MP9, kjw M1911a1 (suppressed)

Berichtdoor Pacque » vr 19 aug 2016, 12:59

Rebelattack schreef:Ik neem aan dat het ene magazijn dat wel werkt van CYMA zelf is? Mogelijk dat er toch een heel klein verschil in design is wat er voor zorgt dat de King Arms mid caps niet goed feeden, met de cyma hop up chamber.

Nee, Ik heb 2 CYMA high caps die het prima doen, en van de 5 King Arms mid caps doet eentje het er ook prima van.

Mijn eigen verdenking is dat ik ze bij het begin niet goed heb geolied en daardoor de lipjes beschadigd zou kunnen hebben waardoor de feeding chamber nu moeite heeft om de 4 beschadigde lipjes in te drukken.

nvzboy schreef:Misschien dat je wat materiaal kunt toevoegen aan de voorste lip zodat ze wel in die werkende positie blijven. Wat tape er op kan al voldoende zijn.

Dit zou misschien een mogelijkheid kunnen zijn. Ik ga er even naar kijken ;)
Pacque

Berichtdoor mata » vr 19 aug 2016, 13:32

Beetje offtopic, maar geen zooi in je midcaps gooien. Alles wat je daar in drukt aan vloeistoffen komt aan de BBs, hopupkamers, bucking en loop. Allemaal plekken waar je het niet wilt hebben. Kleine tip dus.
Instagram: @gw_mata - Team: Ghost Warriors
mata

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: MTW, SA MK18, TM Glock 17

Berichtdoor Pacque » vr 19 aug 2016, 14:02

mata schreef:Beetje offtopic, maar geen zooi in je midcaps gooien. Alles wat je daar in drukt aan vloeistoffen komt aan de BBs, hopupkamers, bucking en loop. Allemaal plekken waar je het niet wilt hebben. Kleine tip dus.

Ja klopt, hoorde ik ook laatst. Maar ik hoorde ook van heel veel mensen dat vooral bij het eerste gebruik moet je de magazijnen een beetje in-oliën met silliconen spray. Hoor je vooral veel van de winkels en webshops. Meningen zijn verdeeld dus maar dat is inderdaad een ander topic :p
Pacque

Berichtdoor MCLERC » vr 19 aug 2016, 14:20

Rebelattack schreef:
MCLERC schreef:Is king arms niet gewoon zwaar kut zocht AUG MAGS en die feeden ook zwaar kut las ik op verschillende Forums en reviews bij shops dus heb maar TOKYO Marui mags gekocht wel 30bbs minder maar wel zonder feeding. Problemen en heb ook gewoon 2 High-caps mee ;)

Wat een nuttige bijdrage.

@OP: Het naar voren duwen van magazijnen lijkt veel op het probleem wat mensen hebben met de prowin V2 kamers die ook niet altijd even lekker werken met alle magazijnen omdat de feed tube van de hop up chamber niet genoeg de feeding lip van het magazijn naar achter duwt waardoor de bb's niet goed worden losgelaten. Ik neem aan dat het ene magazijn dat wel werkt van CYMA zelf is? Mogelijk dat er toch een heel klein verschil in design is wat er voor zorgt dat de King Arms mid caps niet goed feeden, met de cyma hop up chamber.

heb je nou altijd commentaar Pff , is zeker wel nuttig King arms feed gewoon niet lekker , en het is een zorg minder zijn Cyma het probleem niet is hoop dat je het begrijpt ;)
MCLERC

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: ICS (CXP UK1R-PRO) (CXP Concept08-SPORT) (G33-Two-Tone) TM (AUG-HC) (Foliage Warior 4,3) en nog 25St

Volgende

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.