Onderdelen van Alie, ervaringen?

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

Onderdelen van Alie, ervaringen?

Berichtdoor TCDD » do 24 mei 2018, 09:15

Wie heeft er ervaring met airsoft internals uit china?

Ik heb laatst van iemand en ICS M4 SIR overgekocht omdat ie stuk was. Bleek uiteindelijk kabelbreuk te zijn, maar dacht ga hem ook mooi upgraden. Ik heb een high torque motor en hopup unit besteld bij Alie en is gister beide binnen gekomen, maar ik stond verbaasd van de sterkte van de motor. Bij het handmatig ronddraaien van de piniongear voel je al enorme weerstand (dus sterke magneten) en ook na het installeren enorme triggerresponse en korte cycletijd.

En dat voor 25 euro
https://nl.aliexpress.com/item/SHS-new-high-torque-motor-for-Airsoft-M4-M16-MP5-P90-G3-series-AEG-Motor/32680780232.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6c4f4c4dQ1HAx0
TCDD

Camouflage: Black, A-TACS FG
Replica Collectie: Tippmann M4, Cyma MP5, Dan Wesson 8" & Glock 17

Re: Onderdelen van Alie, ervaringen?

Berichtdoor Arjen511 » do 24 mei 2018, 10:24

Over het algemeen heb ik alleen maar positieve ervaringen meegekregen wat betreft SHS spul van Ali. En dan voornamelijk via Sinairsoft. Lijkt erop dat het gewoon echt SHS spul is, al zijn er soms wel wat gekke quality control dingetjes. Beetje alsof het b-stock is en niet de hogere kwaliteit QA voor de Europese markt.

Het is dus beetje hit or miss denk ik, en jij hebt in dit geval een hit :).
Arjen511

Camouflage: Multicam, Coyote
Replica Collectie: ASG CZ 75 SP-01 Shadow, ASG Armalite M15A4, Krytac LVOA-C, JG Bar-10, WE G17

Berichtdoor Rebelattack » do 24 mei 2018, 14:02

Zelfs van Chinees spul is er nog een kopie, zo ook van SHS. Een keer 12:1 gears besteld, spur gear was slecht gefabriceerd en dus hele set nutteloos, wel me geld terug gekregen. Als het goed werkt en je geluk hebt in de ACM loterij dan is er niks mis mee maar anders dan heb je een nutteloos item. Vaak krijg je dus wel je geld terug of een vervanger, maar wat meer of dezelfde prijs kan ik het in Engeland bestellen waar ik nog nooit QA problemen heb gehad. Dus over het algemeen haal ik het liever daar. Verkopen dezelfde motor voor 28 pond, die 5 euro extra heb ik wel over voor maar een paar dagen wachten. Meeste andere items zijn in de UK net zo duur of heel soms goedkoper.

Oftewel wil je niet wachten bestel binnen de EU, heb je geen haast, heb je geen probleem met de ACM loterij en wil je een paar euro besparen, bestel op ali.
Rebelattack

Berichtdoor TCDD » do 24 mei 2018, 14:23

Nou een paar euro?
hier kost ie 20 euro meer + verzendkosten
https://www.skirmshop.nl/nl/shs-high-torque-motor-long-shaft.html
TCDD

Camouflage: Black, A-TACS FG
Replica Collectie: Tippmann M4, Cyma MP5, Dan Wesson 8" & Glock 17

Berichtdoor Reliku » do 24 mei 2018, 15:03

TCDD schreef:Nou een paar euro?

Kwaliteitscontrole, BTW, invoer, verzendkosten vanuit Hong Kong, in all honesty, valt me nog mee als je bedenkt dat er ook nog iemand z'n brood mee moet verdienen.

Sommige mensen besparen liever die 20 euro. In ruil daarvan moet je een paar weken wachten (soms langer, soms korter), heb je geen goede QC dus er zitten met enige regelmaat slechte producten tussen, en als het boven een bepaald bedrag komt en ze pikken het er tussen uit dan moet je alsnog btw (en als het duur is ook nog invoerrechten) betalen.

Sommige mensen geven liever 20 euro extra uit, dan hebben ze 't morgen in huis, kunnen ze er van uit gaan dat de QC goed is en komen ze niet voor verwachtingen te staan.

Ieder z'n ding ;)
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor Arjen511 » do 24 mei 2018, 15:37

Ik heb wel een keer een SHS cylinderhead gezien met een pannenkoek als rubbertje. Dat ding was echt bijzonder. Maar verder nog geen rare dingen gezien :P Ik heb zelf mn SHS motor wel bij Skirmshop gehaald, maar voortaan ga ik op aanraden van Mata voor de RA of ZCI motors.
Laatst bijgewerkt door Arjen511 op do 24 mei 2018, 21:47, in totaal 1 keer bewerkt.
Arjen511

Camouflage: Multicam, Coyote
Replica Collectie: ASG CZ 75 SP-01 Shadow, ASG Armalite M15A4, Krytac LVOA-C, JG Bar-10, WE G17

Berichtdoor Rebelattack » do 24 mei 2018, 15:58

TCDD schreef:Nou een paar euro?

Ik bestel dan ook niet bij skirmshop, dat vul je zelf nu in lol. Ik haal ze bij ak2m4.co.uk, dan ben ik 28 pond per euro kwijt en misschien 3-4 pond voor het verzenden van een enkele motor, dan betaal ik ~35 euro , ja 10 euro meer maar geen QC shit, binnen 2-3 dagen bij me thuis en een betere aftermarket support dan bij ali. De motors zijn ook alleen duurder, de rest is net zo duur of soms zelfs goedkoper en kan ik dingen halen zoals CYMA FMR pistons, ZCI 22 TPA motors en VFC Flat style bushings, wat op ali niet mogelijk is. Wat Reliku zegt klopt dus pretty much, betaal liever die paar euro's of 10 euro meer voor betere QC, support en speciale items.

Ali is een prima keuze, maar het blijft een afweging die je moet maken.
Rebelattack

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.