LiFePo Guide - "de betere LiPo"

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

Re: LiFePo Guide - "de betere LiPo"

Berichtdoor Grimbeerd » ma 21 jul 2014, 14:48

Vandaag deze lader besteld bij PKracing.

FT650 NIMH / LIPO LADER
Bijkomstig voordeel is dat hij ook loodaccu's tot 20v laadt.
Handig voor mijn mobiele platform gebaseerd op een Stuart 1/6 tank.

http://www.pkracing.nl/xb16-lader.jsp
Grimbeerd

Berichtdoor Perconte » ma 21 jul 2014, 16:04

Perconte

Camouflage: NL Woodland+Blauw
Replica Collectie: D-Boys M4 CQB RAS II

Re: LiFePo Guide - "de betere LiPo

Berichtdoor Grimbeerd » ma 21 jul 2014, 16:34

Zit er ook een fan in de laders van Hobbyking?
Grimbeerd

Berichtdoor Flash » ma 21 jul 2014, 20:02

nee want een imax heeft passieve koeling ;)
Flash

Camouflage: Guccicam
Replica Collectie: Systema PTW, Salient arms international TM g17

Berichtdoor nilz » di 01 aug 2017, 22:04

Mijn replica's komen binnenkort deze kant op...Nu zit ik alleen nog met het volgende:

De Nimh accu's zijn al 10+ jaar oud, dus die zijn inmiddels wel afgeschreven. Destijds wilde ik al overstappen op LiPo's, maar al lezende denk ik dat ik nu toch voor LiFePo wil gaan...

Is dit de correcte lader hiervoor? https://www.conrad.nl/nl/graupner-ultramat-14-plus-modelbouw-multifunctionele-lader-12-v-220-v-5-a-lood-li-poly-nimh-nicd-li-ion-237415.html

Waar kan ik het beste kijken voor accu's? In deze thread staat Hobbyking.com vermeld, maar die hebben helemaal niets meer voor airsoft. Zelf solderen zou kunnen, maar dan moet ik eerst weer een soldeerbout kopen, dus liever koop ik voor nu een pasklare oplossing. Specifiek op zoek naar batterijen die passen in een M4 stock tube...
nilz

Camouflage: M81 Woodland
Replica Collectie: SA A-03 (Mk18 Mod1 build), TM M4A1 SOPMOD, G&P Mk18 Mod 0, TM 1911 MEU

Berichtdoor Rebelattack » di 01 aug 2017, 22:27

Qua laders kan je ook gewoon bij de normale laders kijken van hobbyking. IMAX B6's zijn goede laders voor een niet al te dure prijs, maar ze zijn redelijk snel uitverkocht daar. Let op dat je voor LiFepo wel vaak wat langer moet zoeken voor een batterij die past.
Rebelattack

Berichtdoor nilz » wo 02 aug 2017, 10:38

Lader vind ik niet erg om wat geld aan uit te geven voor een goede. Op de lange duur heb je daar alleen maar plezier van.

Iemand tips waar ik de batterijen kan vinden?
nilz

Replica Collectie: SA A-03 (Mk18 Mod1 build), TM M4A1 SOPMOD, G&P Mk18 Mod 0, TM 1911 MEU

Berichtdoor mata » wo 02 aug 2017, 11:48

Ik denk dat je ook even tussen de regels door moet lezen. Zo lang je gewoon normaal met lipos om gaat is er helemaal niets aan de hand. Een goede lader, goed opbergen en weten wanneer je lipos leeg raken en en gebeurt je weinig. Daarnaast genoeg keus aan passende lipos. Het gros van de mensen hier gebruikt ze al geruime tijd.
Instagram: @mataairsoft
mata

Camouflage: ATACS-FG
Replica Collectie: Specna Arms MK18, WE Glock 19, Galaxy MP5k

Berichtdoor Reliku » wo 02 aug 2017, 13:34

mata schreef:Ik denk dat je ook even tussen de regels door moet lezen. Zo lang je gewoon normaal met lipos om gaat is er helemaal niets aan de hand. Een goede lader, goed opbergen en weten wanneer je lipos leeg raken en en gebeurt je weinig. Daarnaast genoeg keus aan passende lipos. Het gros van de mensen hier gebruikt ze al geruime tijd.

Dit dus. Ik maak inmiddels 12 jaar gebruik van lipo's en heb ze nog nooit spontaan zien ontploffen. Dit gebeurt alleen als je ze doorboort met iets o.i.d... zelfs als je kortsluiting maakt smelten de interne contacten van de lipo eraf voordat er brand ontstaat. Dat hele "lipo's zijn gevaarlijk!!!" verhaal is gewoon gigantisch opgeblazen. Zo lang je er netjes mee om gaat is er absoluut niets aan de hand. Zelfs als je ze mishandelt gebeurt er doorgaans nog steeds niets (en ik kan het weten want ik heb heel wat lipo's mishandeld :P ). Je moet het wel heel gek maken voordat lipo's gevaarlijk worden.

En aangezien lipo's in alle vormen en maten komen... zou ik gewoon lipo's nemen :)
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor nilz » wo 02 aug 2017, 14:52

Thanks mannen, dan ga ik daar gewoon voor
nilz

VorigeVolgende

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.