The Untold Truth about Hop Up & Barrel Diameter.

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

Re: The Untold Truth about Hop Up & Barrel Diameter.

Berichtdoor Rebelattack » di 14 maart 2017, 15:54

Koning der wide bores zegt alleen niet veel over hoe goed een barrel is en dus niks over de bore finish die vele malen belangrijker is dan de barrel diameter. Denk nog steeds dat wide bore echt te over hyped wordt. Denk dat je met een goeie tight bore dezelfde als het niet betere resultaten krijgt zolang de bore finish maar goed is.
Rebelattack

Berichtdoor Reliku » di 14 maart 2017, 16:24

Kwaliteit van de bore (rechtheid, surface finish) en kwaliteit van de kroon (diepte, rechtheid, finish) zijn vele malen belangrijker dan de bore size. Onder ideale omstandigheden is een tightbore net zo accuraat als een widebore, maar dat bestaat niet in de echte wereld. Het voordeel van een widebore is dat er meer ruimte en lucht is om imperfecties op te vangen en daarom zijn widebores uitermate geschikt om te gebruiken met slechte kwaliteit bb's of als je gewoon je barrel nooit schoon maakt.

Maar als de bb's van voldoende kwaliteit zijn dan maakt de bore size niet zo veel uit, en dan is een goede kwaliteit 6.01 veel beter dan een medium-kwaliteit 6.23.

Also, keep in mind, de lange afstand records zijn tot nu toe altijd geschoten met 5.98-6.03 tightbores in combinatie met quasi-perfecte ceramics.

Zo lang je goede kwaliteit bb's gebruikt, een goede kwaliteit barrel hebt en de boel schoon maakt doet een tightbore het net zo goed als een widebore. Alleen een stuk efficienter :)
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor broodro0ster » di 14 maart 2017, 16:45

Mijn ervaring is dat met een widebore m'n bbs wat meer afwijking naar links of rechts hebben dan in de PDI. Die ORGA schiet stukken beter als een stock barrel he, maar als je dan toch 80-100euro neertelt, zou ik voor een PDI barrel gaan. Die schiet in mijn polarstar rechter.

In m'n AEG heb ik hem nog niet geprobeerd, maar dat ben ook niet van plan. Daar zit momenteel een Prommy 6.03 met rhop in en ik merk eerlijk gezegd weinig verschil met m'n PDI in de Polarstar.
Persoonlijk vind ik 6.03 - 6.05 de gouden combo voor accuracy.
broodro0ster

Berichtdoor Rebelattack » di 14 maart 2017, 18:23

Reliku schreef:Kwaliteit van de bore (rechtheid, surface finish) en kwaliteit van de kroon (diepte, rechtheid, finish) zijn vele malen belangrijker dan de bore size. Onder ideale omstandigheden is een tightbore net zo accuraat als een widebore, maar dat bestaat niet in de echte wereld. Het voordeel van een widebore is dat er meer ruimte en lucht is om imperfecties op te vangen en daarom zijn widebores uitermate geschikt om te gebruiken met slechte kwaliteit bb's of als je gewoon je barrel nooit schoon maakt.

Maar als de bb's van voldoende kwaliteit zijn dan maakt de bore size niet zo veel uit, en dan is een goede kwaliteit 6.01 veel beter dan een medium-kwaliteit 6.23.

Also, keep in mind, de lange afstand records zijn tot nu toe altijd geschoten met 5.98-6.03 tightbores in combinatie met quasi-perfecte ceramics.

Zo lang je goede kwaliteit bb's gebruikt, een goede kwaliteit barrel hebt en de boel schoon maakt doet een tightbore het net zo goed als een widebore. Alleen een stuk efficienter :)

And that is why we lap Reliku :D.
Rebelattack

The Untold Truth about Hop Up & Barrel Diameter.

Berichtdoor Nickjaik » di 14 maart 2017, 21:03

Oke, zit wat in.

Uiteindelijk is de kwaliteit dus veruit het belangrijkst en ruled het de diameter min of meer uit.

Samengevat dus (correct me if I'm wrong) het volgende;

Tight bore:
- efficiënter
- meer onderhoud nodig
- gevoelig voor lagere kwaliteit bb's

Wide-bore:
-minder efficiënt, door upgrades meer stress op je gb / meer verlies perslucht bij hpa
- mogelijk in de barrel beter 'gestuurde' bb's door lucht om de bb.
- minder jam gevoelig
- minder onderhoud nodig
- presteert als (A merk vs A merk) mogelijk in een zelfde setup minder goed dan een tight bore.
Nickjaik

Berichtdoor Nickjaik » di 14 maart 2017, 21:07

Daarmee kom ik op de volgende vraag:

Wat is jullie mening mbt de maple leaf precision barrel van 6,02mm?

Daarnaast heeft maple leaf een nieuwe barrel gelanceerd, dit ziet er tot nu toe veelbelovend uit. De crazy jet barrel. Iemand hier ervaring mee? Volgens mij is dit een soort combi wide op het eind en de rest tight waardoor er vóór de loop nog een soort windtunnel wordt gecreëerd waarin de bb zou worden voortgeduwd. Tenminste, dat is van wat ik er van begrepen heb.
Nickjaik

Berichtdoor Rebelattack » di 14 maart 2017, 22:27

Maple leaf is een low-mid segment verwacht er geen PDI kwaliteit van maar het is beter als een stock barrel. de crazy jet barrel is een open bridged barrel en werkt dus niet in AEG's zonder mods en de plotselinge opening zorgt alleen maar dat je een druk afname hebt op het einde omdat er meer lucht langs de bb kan en dus geen extra voortstuwing, maar juist een afname. Ik denk dat dit eerder is gedaan om mogelijk turbulente lucht te laten weglopen zodat dit de bb niet beïnvloed bij het verlaten van de barrel, maar dat Cover Jet Stream verhaal volgens mij heb je dat nog geen een seconde en is het dus niet significant op je performance. Als het al invloed heeft denk ik dat je meer haalt uit een goeie PDI vanwege de hogere bore finish dan het CJS verhaal.
Rebelattack

Berichtdoor Nickjaik » wo 15 maart 2017, 11:49

Top, bedankt voor alle reacties.

Stel dat ik een pdi barrel neem (6,05?), dan sta ik voor 2 keuzes.

Mijn hk416 is een cqb versie, in geloof dat de barrel iets van 280mm is? Met een barrel extension zou ik een 380mm kwijt kunnen. Zou je dit verschil echt merken? Gezien cqb natuurlijk wel zo zijn voordelen heeft rondom mobiliteit.
Nickjaik

Berichtdoor Rebelattack » wo 15 maart 2017, 13:18

Range nee dat zul je niet merken, maar wel in FPS. Afhankelijk van de cylinder die je hebt zal je op een 380mm wat meer FPS hebben dan een 280mm. Als er standaard een 280mm barrel in zit zou ik er ook een PDI 280mm voor halen gezien je bij een 380mm anders ook wil kijken naar een andere cylinder. Daarnaast als je er dan een QD silencer op gooit kan je die ook werkelijk gebruiken als een QD en is het niet een silencer om je inner barrel te verbergen.
Rebelattack

Berichtdoor broodro0ster » wo 15 maart 2017, 15:05

Nickjaik schreef:Top, bedankt voor alle reacties.

Stel dat ik een pdi barrel neem (6,05?), dan sta ik voor 2 keuzes.

Mijn hk416 is een cqb versie, in geloof dat de barrel iets van 280mm is? Met een barrel extension zou ik een 380mm kwijt kunnen. Zou je dit verschil echt merken? Gezien cqb natuurlijk wel zo zijn voordelen heeft rondom mobiliteit.

Groupings kunnen beter zijn met de langere barrel, maar voor range maakt het niks uit.
broodro0ster

VorigeVolgende

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.