The Untold Truth about Hop Up & Barrel Diameter.

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

Re: The Untold Truth about Hop Up & Barrel Diameter.

Berichtdoor mata » wo 15 maart 2017, 19:33

Groupings is grotendeels de kwaliteit van de barrel plus een stabiele FPS (airseal). Lengte doet daar bar weinig mee in mijn ervaring (110 tot 500mm barrels)
Instagram: @gw_mata - Team: Ghost Warriors
mata

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: MTW, SA MK18, TM Glock 17

Berichtdoor Nickjaik » wo 15 maart 2017, 21:32

Het lijkt mij dat barrel lengte tot op zekere hoogte wel zal uitmaken.. de vraag is alleen tot waar?
Nickjaik

Berichtdoor Rebelattack » wo 15 maart 2017, 21:38

Nickjaik schreef:Het lijkt mij dat barrel lengte tot op zekere hoogte wel zal uitmaken.. de vraag is alleen tot waar?

Nope dat doet het niet, komt eerder door een lichte FPS boost die je krijgt van een langere barrel die zorgt voor wat meer energie. Als je 2 identieke systemen test met alleen een verschil in de lengte van de barrel dan zal je niks merken in afstand.
Rebelattack

Berichtdoor Nickjaik » wo 15 maart 2017, 21:41

Rebelattack schreef:
Nickjaik schreef:Het lijkt mij dat barrel lengte tot op zekere hoogte wel zal uitmaken.. de vraag is alleen tot waar?

Nope dat doet het niet, komt eerder door een lichte FPS boost die je krijgt van een langere barrel die zorgt voor wat meer energie. Als je 2 identieke systemen test met alleen een verschil in de lengte van de barrel dan zal je niks merken in afstand.

Ik bedoelde mbt groupings. Dit zal een minimum en een maximum barrel lengte hebben lijkt mij. Dus boven een bepaade grens geen verbetering en onder een bepaalde grens nagenoeg zinloos.

Open deur: Een barrel van 1cm zou geen goede groupings hebben.. 2cm misschien iets beter..

Een barrel van 30 meter zal geen betere groupings hebben dan 10m (er vanuit gaande dat fps enz hetzelfde blijft)

Lijkt mij tenminste?
Nickjaik

Berichtdoor Rebelattack » wo 15 maart 2017, 21:51

Nickjaik schreef:
Ik bedoelde mbt groupings. Dit zal een minimum en een maximum barrel lengte hebben lijkt mij. Dus boven een bepaade grens geen verbetering en onder een bepaalde grens nagenoeg zinloos.

Open deur: Een barrel van 1cm zou geen goede groupings hebben.. 2cm misschien iets beter..

Een barrel van 30 meter zal geen betere groupings hebben dan 10m (er vanuit gaande dat fps enz hetzelfde blijft)

Lijkt mij tenminste?

Hmm ja ik zou zeggen van niet maar er zijn mensen die beweren dat boven de 455 of 509mm de groupings verslechteren, maar een lengte waaronder het verslechterd ken ik niet, daarbij komt dat er maar weinig replica's zijn die onder de 229mm zitten qua barrel lengte, mp5k met 110mm barrel. Trouwens zelfs met mijn 229mm kan ik hele goede groupings krijgen en dat is dus bijna de kortste lengte die je kan hebben en die goede groupings komen dan door het feit dat het een PDI is, dus goeie bore finish.
Rebelattack

Berichtdoor Reliku » wo 15 maart 2017, 22:07

Geen idee, heb het nog nooit echt invloed zien hebben. Zo lang je niet korter gaat dan 150 mm ofzo denk ik dat je redelijk safe zit ;)
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor Mishaa » vr 17 maart 2017, 20:01

Mijn ics m4 heeft een barrel lengte van 186mm standaard, en qwa range heb ik niks te klagen.
Mishaa

Replica Collectie: ICS CXP-UK1 captain, Tokyo Marui 1911, ASG glock 18c HPA

Berichtdoor Nickjaik » za 18 maart 2017, 20:37

Mishaa schreef:Mijn ics m4 heeft een barrel lengte van 186mm standaard, en qwa range heb ik niks te klagen.

Stock barrel of? En ik krijg hoe meer ik lees steeds sterker de indruk (bevestiging) dat kwaliteit en type hopup gewoon het belangrijkst is.
Nickjaik

Berichtdoor mata » za 18 maart 2017, 22:49

Hopup specifiek valt mee hoor. Kwaliteit nub, bucking en barrel hebben de meeste invloed. Een hopup zelf is in veel gevallen wel te fixen door bv het shimmen van de arm. Aftermarket hopups hebben vaak net iets betere tolleranties.
Instagram: @gw_mata - Team: Ghost Warriors
mata

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: MTW, SA MK18, TM Glock 17

Berichtdoor Reliku » za 18 maart 2017, 22:58

Hopup is in die context vooral bucking/nub inderdaad (of contact patch in geval van bijv. een R-hop). Aftermarket chambers zijn wel beter maar hebben het minste invloed van de hele barrel group. Vooral de bucking zelf is belangrijk ;)
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

VorigeVolgende

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.