The Untold Truth about Hop Up & Barrel Diameter.

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

Re: The Untold Truth about Hop Up & Barrel Diameter.

Berichtdoor Michuluman » wo 21 jun 2017, 15:07

Lijkt me handiger om hier te vragen ipv. een nieuw topic voor aan et maken.
Ik heb een 20" m16, met een standaard inner barrel van 509mm. Echter wil ik een kortere inner barrel daar in hebben.
Kom ik in de problemen als ik er nu eentje in zet van 363/ 380/ 407mm ? Bijvoorbeeld dat de bb's de outer barrel aantikken ?
Michuluman

Camouflage: Atacs-FG / Tiger Stripe
Replica Collectie: G&P m16a1 - KA m4a1 - KWC 1911a1

Berichtdoor Reliku » wo 21 jun 2017, 16:40

Dat licht eraan. Mits de inner barrel gestabiliseerd is en het gat bij de muzzle groot genoeg is, zou 100mm korter geen enkel probleem moeten zijn. Ik heb zelfs wel eens een inner 20 cm korter dan een outer laten zijn. Dat was met een muzzle van een dikke centimeter though :P
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor BoesBoes » zo 25 jun 2017, 16:22

Je accuracy kan er wel wat onder lijden, niks extreems maar wel een beetje.
BoesBoes

Camouflage: MTP
Replica Collectie: A&K SR-25, APS UAR, KWA RM4, WE G18c Tan, APS ACP

Berichtdoor Rebelattack » zo 25 jun 2017, 17:13

BoesBoes schreef:Je accuracy kan er wel wat onder lijden, niks extreems maar wel een beetje.

EDIT: Ik heb stom zitten te lezen en niet de berichten ervoor mee genomen, my bad.
Laatst bijgewerkt door Rebelattack op ma 26 jun 2017, 13:39, in totaal 1 keer bewerkt.
Rebelattack

Berichtdoor BoesBoes » zo 25 jun 2017, 22:11

Rebelattack schreef:
BoesBoes schreef:Je accuracy kan er wel wat onder lijden, niks extreems maar wel een beetje.

En waar denk je dat accuracy vandaan komt door de lengte? Because it doesn't. Smoothness van de bore is vele malen belangrijker.

Lol, heeft te maken met de lucht die achter je bb de inner barrel uit komt en nog met de bb mee door de outer barrel gaat. Dit is een turbulente lucht stroom en dus nadelig op de accuracy. Maar zoals ik al zei is er niet heel veel van te merken.
-Ties ;)
BoesBoes

Camouflage: MTP
Replica Collectie: A&K SR-25, APS UAR, KWA RM4, WE G18c Tan, APS ACP

Berichtdoor Rebelattack » zo 25 jun 2017, 23:09

BoesBoes schreef:
Rebelattack schreef:

En waar denk je dat accuracy vandaan komt door de lengte? Because it doesn't. Smoothness van de bore is vele malen belangrijker.

Lol, heeft te maken met de lucht die achter je bb de inner barrel uit komt en nog met de bb mee door de outer barrel gaat. Dit is een turbulente lucht stroom en dus nadelig op de accuracy. Maar zoals ik al zei is er niet heel veel van te merken.
-Ties ;)

Edit: Nu ik het nog een keer lees zie ik dat ik totaal fout zat.
Laatst bijgewerkt door Rebelattack op ma 26 jun 2017, 13:35, in totaal 1 keer bewerkt.
Rebelattack

Berichtdoor Reliku » ma 26 jun 2017, 12:06

Volgens mij praten jullie langs elkaar heen ;)

Boes heeft gelijk. In principe kan het geen kwaad, want lengte heeft geen invloed, maar als de outer barrel een stuk langer door gaat dan kan het wel invloed hebben omdat je dan geen open lucht heeft ;)
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor Rebelattack » ma 26 jun 2017, 13:37

Nvm heb het al aangepast, zie nu idd dat ik het gister niet goed heb gelezen of niet zag wat Ties bedoelde, nu wel. Ja okey mogelijk dat de turbulente lucht die in je outer barrel vast zit kan zorgen voor een afwijking, maar ik vraag me af hoe significant dit is en anders oplossen door je barrel te porten?

Directe vraag hierna: zijn er mensen die wel eens de ported inner barrel vs unported inner barrel hebben getest?
Rebelattack

Berichtdoor Michuluman » wo 28 jun 2017, 15:18

Thx voor de input iedereen.
Ik ga zaterdag eens testen, moet toch nog een maple leaf installen dus kan dan gelijk de 2 barrels die ik heb (363 / 509mm) testen op de 50 meter baan.
Ik zal daarna eens laten weten hoe het ging, misschien komt er nog wat interessants uit :P
Michuluman

Camouflage: Atacs-FG / Tiger Stripe
Replica Collectie: G&P m16a1 - KA m4a1 - KWC 1911a1

Berichtdoor twotone » di 11 jul 2017, 19:53

Een nog mooiere test zou met een 2e upper receiver zijn, eentje met de 20'' outer, en eentje met een kortere. En dan testen met de 363mm inner, kijken wat die turbulentie nou precies voor invloed uitoefent op de BB.. :P
twotone

Camouflage: Multicam/glam
Replica Collectie: Specna Arms B-07 M16A4, G&G GC16 MPW 12'', KWC P226 X-Five

Vorige

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.