Upgrade Project - Magpul PTS AK Beta

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

Upgrade Project - Magpul PTS AK Beta

Berichtdoor Garmon » di 23 sep 2014, 15:37

Hey jongens,

ik heb een aardig upgrade project in het gedachten voor mijn AK Beta. Er zit momenteel Cyma internals in en ik wil het zo'n beetje allemaal vervangen. Ik leg even mijn doel uit met de setup en laat een lijstje zien. Graag hoor ik jullie mening wat ik ben geen know it all internal expert. Misschien weten jullie betere opties/onderdelen of misschien is er wat beters qua prijs en prestatie? (Momenteel kom ik op een totaal prijs van 450-550 EUR uit. Prijzig dus. :lol: )

(Weet iemand nog een goed adresje voor een airsoft tech die wat grotere upgrade projecties kan/wil doen? Ik heb zelf voornamelijk ervaring met wat algemeen onderhoud en voel mij nog niet echt comfortabel om een project op deze schaal te doen.)

Het doel:
De AK Beta is een replica wat ik veelal buiten wil gebruiken. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar een Orga Barrel setup voor een langer effectief bereik. Ik wil deze setup met een 11.1v lipo gebruiken om te helpen met een betere trigger response en tot op zekere hoogte wik ik ook een betere ROF. 20-25 RPS meer dan zat, meer is ook niet nodig/leuk, ik schiet voornamelijk meer semi.

Ook wil ik de hele gearbox up to snuff gaan maken en alle onderdelen vervangen om dit sterker en betrouwbaarder te maken en for the finishing touch een mosfet toevoegen. De Cyma gearbox is helaas intern niet echt geweldig. (Link: http://oi58.tinypic.com/14ugfhz.jpg)

De Parts:

Gearbox:
Voor de gearbox wil ik voornamelijk Modify onderdelen gebruiken. Dit op eigen ervaring en aanraders van andere.

1. Modify Gear Set (16,32 ratio)
2. ModifyCylinder
3. Modify Piston head
4. Modify 7mm Stainless Bushing
5. Modify Aluminium Cylinder head
6. Modify Anti-reversal Latch (Dit nog wel nodig met een mosfet?)
7. Modify Tappet
8. Modify Rotary spring guide
9. Modify Ultra Piston
10. Modify Nozzle
11. Modify Spring (Word waarschijnlijk SP120-130?)
12. BCT Chimera Mosfet V3

Ik vraag mij momenteel alleen af of het ook nodig/verstandig is om de gearbox shell te vervangen. Ook ben ik nog niet uit over een motor. Hoor graag voorstellen qua onderdelen voor deze twee.

De mosfet zelf blijkt een van de betere modellen op de markt te zijn. Maar ik zal veelal de meeste functies niet echt gebruiken. (Ik hou het op Safe/Semi/Auto.) Misschien nog andere opties voor een mosfet met wat minder functies maar die even betrouwbaar is om de prijs wat te drukken?

Heb ik met de mosfet een andere trigger nodig? Of past die van de Cyma? (Die van de Cyma heeft een pull van hier tot Beijing, lol.)

Barrel/Hopup setup:
Ik wil dus een Orga setup met de volgende onderdelen.

1. Orga Barrel 6.23 400mm
2. Firefly Namazu FLat Hop
3. Prometheus straight hopup bucking
4. Prowin CNC AK Hopup chamber

Zal deze setup werken? Andere ideeën? Sommige onderdelen te duur en overbodig? Hoor graag jullie mening!

Bedankt!

-Garmon
Garmon

Camouflage: Multicam, Coyote, PMC
Replica Collectie: G&P M4 (Fusion Engine), Tokyo Marui Sig p226 E2, PTS AK BETA, JG Bar-10

Re: Upgrade Project - Magpul PTS AK Beta

Berichtdoor Zero » di 23 sep 2014, 16:09

Een optie als je zelf niet wilt techen is om een drop-in gearbox te kopen, van bvb Lonex of G&P. Maar ik dacht gelezen te hebben dat Cyma gearboxes al van goede kwaliteit zijn en hun motor al op neo magneten loopt. Tauron lijkt me nogal iemand die hier ervaring mee heeft, pm hem anders even.

Prioriteiten voor jouw build zouden zijn:
- Speed gears (13:1 SHS worden over het algemeen het meest gebruikt)
- Speed motor (Lonex A1, G&P ? of SHS)
- Mosfet (Flash verkoopt wat goedkopere basic mosfets die gewoon hun werk doen dacht ik)
- Spring (Zonder die M120-130 ga je geheid pre-engagement krijgen)

Het is natuurlijk de vraag of die Cyma piston die build trekt, dus voor de zekerheid zou ik een SHS of Lonex extreme piston daarbij voegen. Voor de rest lijken de gearbox upgrades mij volstrekt onnodig. Shimmen en AoE correctie zijn natuurlijk een must.

Over de barrel en kamer: waarom wil je een nieuwe hopkamer? De namazu nub en de prometheus blue bucking zullen je denk ik een goede flat hop geven zonder daar zelf veel moeite voor te hoeven doen. Persoonlijk ben ik meer van de r-hop, maar dat is misschien iets wat je in de toekomst kan proberen als je bucking versleten is.
Metusz schreef:Hoeveel betaald lonex jou eigenlijk

McKai schreef:Lonex is het beste. Daar zijn we het inmiddels allemaal over eens.

Flash schreef:panda is gewoon jealous zegt mijn mama, lekkerpuh!

TCDD schreef:Hoho rustig stresskip.

Zero

Camouflage: MARPAT™
Replica Collectie: Real Sword SVD; Real Sword Type 56-2; Tippy M4; FNX-45 Tactical (VFC)

Berichtdoor Flash » di 23 sep 2014, 16:23

Heb je voor zon barrel niet een grotere cylinderinhoud(unported) nodig?
Ik meen dat er wat problemen zijn met de manier waarop je draden vastmaakt aan de chimera, op papier lijkt het een goed systeem maar hoor nog wel es dat t een beetje gekut is en dat draden lossschieten en kortsluiting veroorzaaken.

Heb je al es gekeken naar jefftron mosfets? ik heb ze al vanaf 8-9 euro ;)

kijk ook even of de prowin wel in je body past, dat is soms wat gekut namelijk.
ARL heb je soms nog wel nodig, iig met de jefftrons wel

Ik zou als ik jou was er ook een sorbo pad in doen, dit scheelt nogal wat stress en maakt hem nog wat stiller.
Zorgt ook voor een betere aoe ook.
Flash

Camouflage: Guccicam
Replica Collectie: Systema PTW, Salient arms international TM g17

Berichtdoor Garmon » di 23 sep 2014, 16:24

Zero schreef:Een optie als je zelf niet wilt techen is om een drop-in gearbox te kopen, van bvb Lonex of G&P. Maar ik dacht gelezen te hebben dat Cyma gearboxes al van goede kwaliteit zijn en hun motor al op neo magneten loopt. Tauron lijkt me nogal iemand die hier ervaring mee heeft, pm hem anders even.

Prioriteiten voor jouw build zouden zijn:
- Mosfet (Flash verkoopt wat goedkopere basic mosfets die gewoon hun werk doen dacht ik)
- Spring (Zonder die M120-130 ga je geheid pre-engagement krijgen)

Het is natuurlijk de vraag of die Cyma piston die build trekt, dus voor de zekerheid zou ik een SHS of Lonex extreme piston daarbij voegen. Voor de rest lijken de gearbox upgrades mij volstrekt onnodig. Shimmen en AoE correctie zijn natuurlijk een must.

Over de barrel en kamer: waarom wil je een nieuwe hopkamer? De namazu nub en de prometheus blue bucking zullen je denk ik een goede flat hop geven zonder daar zelf veel moeite voor te hoeven doen. Persoonlijk ben ik meer van de r-hop, maar dat is misschien iets wat je in de toekomst kan proberen als je bucking versleten is.

Bedankt voor het reageren!

Dit is een Cyma gearbox van 2011-2012 en de onderdelen zoals de piston/cylinder head en nozzle zijn cheap ass plastic. De cylinder is van brass maar wil liever iets van aluminium. De spring guide is op naderinzicht nog wel okay eigenlijk. (Heeft zelfs bearings) De gears zijn van van een soort zink dus niet echt super.

Er zit een steel hopup chamber in maar de kwaliteit en prestatie is aardig crap. Blijft ook niet op zijn plek zitten.

Ik zal eens kijken naar SHS parts.
Garmon

Replica Collectie: G&P M4 (Fusion Engine), Tokyo Marui Sig p226 E2, PTS AK BETA, JG Bar-10

Berichtdoor Archangel-17A » di 23 sep 2014, 16:28

Idee om misschien een gearbox shell van airsoftpro te kopen? Of van een ander merk dat je de optie geeft om via de achterkant de veer te vervangen ipv de hele gearbox elke keer opentrekken om de spring te vervangen (alleen nuttig indien je andere landen aandoet met andere FPS regels, maar wie weet?)
Archangel-17A

Berichtdoor Garmon » di 23 sep 2014, 16:31

Flash schreef:Heb je voor zon barrel niet een grotere cylinderinhoud(unported) nodig?
Ik meen dat er wat problemen zijn met de manier waarop je draden vastmaakt aan de chimera, op papier lijkt het een goed systeem maar hoor nog wel es dat t een beetje gekut is en dat draden lossschieten en kortsluiting veroorzaaken.

Heb je al es gekeken naar jefftron mosfets? ik heb ze al vanaf 8-9 euro ;)

kijk ook even of de prowin wel in je body past, dat is soms wat gekut namelijk.
ARL heb je soms nog wel nodig, iig met de jefftrons wel

Ik zou als ik jou was er ook een sorbo pad in doen, dit scheelt nogal wat stress en maakt hem nog wat stiller.

Die van Modify zou genoeg inhoud moeten hebben en is unported.

De Prowin is Tm spec en mijn body is van Cyma en zou dus ook diezelfde specs moeten hebben. Ik weet eerlijk gezegd geen andere manier hoe ik dit zou kunnen bevestigen.

Ik zal eens kijken naar de sorbo/jefftron.
Garmon

Berichtdoor Zero » di 23 sep 2014, 16:51

Oh dit een een van de TM kloon gearboxes, sorry, dacht dat het een van de VFC modellen betrof.

Ik snap trouwens nog steeds niet waarom je de hopkamer wilt vervangen, als de performance niet zo goed is ligt dat gewoon aan je barrel+bucking+nub combo. De kamer heeft enkel een impact op de airseal en wellicht op de barrel vibratie. Dit laatste kan je echter zelf aanpakken met een spacer.

McKai schreef:Lonex is het beste. Daar zijn we het inmiddels allemaal over eens.

Zero

Replica Collectie: Real Sword SVD; Real Sword Type 56-2; Tippy M4; FNX-45 Tactical (VFC)

Berichtdoor Hogader » di 23 sep 2014, 16:53

Allereerst vet project, keep us posted.

Daarnaast lees ik dat je het hele binnenwerk wil aanpakken. Kwa hop up deel:
Garmon schreef:Barrel/Hopup setup:
Ik wil dus een Orga setup met de volgende onderdelen.

1. Orga Barrel 6.23 400mm
2. Firefly Namazu FLat Hop
3. Prometheus straight hopup bucking
4. Prowin CNC AK Hopup chamber

Zal deze setup werken? Andere ideeën? Sommige onderdelen te duur en overbodig? Hoor graag jullie mening!

Orga barrel en Firefly flat hop zijn goede keuzes. Ik zou echter de Prometheus Straight Bucking op je lijstje vervangen voor een Prometheus Soft Bucking (de normale dus). De Orga barrel is hier namelijk al op voorbereid en deze geeft (itt de straight bucking) bij mij altijd goede prestaties.

Kwa chamber lees ik soms wat mindere verhalen over die van prowin. Je zou ook die van Lonex eens kunnen bekijken, zijn kwalitatief zeer goede chambers.

----------

Dan de gearbox. In jou geval wil je praktisch alles veranderen. Ik zou zelf dan voor een drop in optie kiezen (lees een volledige gearbox) welke oa een non-ported cylinder bevat en geleverd wordt met een m120 veer. Dit levert jou zelf het minste moeite op en tevens weet je dan zeker dat de componenten die erin zitten ook daadwerkelijk met elkaar samen kunnen werken. (een veel voorkomend probleem als er gewoon een bult onderdelen in een gearbox worden gestopt).

----------

Als je een mosfet enkel hoeft te gebruiken om de pieken van de 11.1V op te vangen dan is vrijwel iedere mosfet wel goed genoeg, zolang je hem maar hardwired.

Verder:
Zero schreef:Prioriteiten voor jouw build zouden zijn:

Ik vraag me af (zelf geen ervaring mee) of je voor die 20 rps wel 13:1 gears nodig hebt? Je hebt immers al die 11.1V lipo.
Verder raad ik een speed motor af, vooral omdat deze meestal niet meer genoeg torque hebben als je met M120/M130 gaat werken. (En je High Torque motors geven je ook nog eens die trigger response voor je semi action)

Flash schreef:Ik zou als ik jou was er ook een sorbo pad in doen, dit scheelt nogal wat stress en maakt hem nog wat stiller.

Slimme upgrade in zo'n systeem. Wss in combinatie met een unported cylinder en 400mm 6.23mm barrel ga je wel een m130 nodig hebben voor 340/350 fps. (mijn verwachting)

GBB schreef:Idee om misschien een gearbox shell van airsoftpro te kopen? Of van een ander merk dat je de optie geeft om via de achterkant de veer te vervangen ipv de hele gearbox elke keer opentrekken om de spring te vervangen (alleen nuttig indien je andere landen aandoet met andere FPS regels, maar wie weet?)

Zo'n shell zou, mits je hem vaak open halen, wel wat van het werk verlichten, maar voor enkel NL niet bepaald nodig.
Eigenaar van het HGDR Entertainment Youtube channel. Subscribe nu en blijf op de hoogte van alle laatste video's: Subscribe!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Zie je mij de term "replica('s)" gebruiken, dan bedoel ik daar wettelijk gezien "Airsoft Apparaten" mee. (Tenzij anders vermeld)

Disclaimer: Ik heb geen persoon van het recht, dus neem mijn posts nooit als waarheid aan!
Hogader

Camouflage: Marpat, Vegetato, Kryptek
Replica Collectie: VFC Scar-H, Umarex UMP .45 /w Silencer, G&G M14 EBR, D-Boys KAC PDW, Cyma CM045a, AGM Shotgun Short 003

Berichtdoor Zero » di 23 sep 2014, 17:12

Hogader schreef:
Zero schreef:Prioriteiten voor jouw build zouden zijn:

Ik vraag me af (zelf geen ervaring mee) of je voor die 20 rps wel 13:1 gears nodig hebt? Je hebt immers al die 11.1V lipo.
Verder raad ik een speed motor af, vooral omdat deze meestal niet meer genoeg torque hebben als je met M120/M130 gaat werken. (En je High Torque motors geven je ook nog eens die trigger response voor je semi action)

Zou idd niet nodig zijn voor 20 RPS maar gezien hij toch gears moet vervangen, kan je voor een build waar je vooral semi mee schiet net zo goed gaan voor speedgears voor de response gezien pa geen issue is met sterkere veren. De Lonex A1 trekt die veren trouwens makkelijk, maar idd voor trigger response zou een A2, JG Blue of een SHS high torque meer voorstellen.

Zero

Berichtdoor Garmon » di 23 sep 2014, 17:41

Hogader schreef:Allereerst vet project, keep us posted.

Dan de gearbox. In jou geval wil je praktisch alles veranderen. Ik zou zelf dan voor een drop in optie kiezen (lees een volledige gearbox) welke oa een non-ported cylinder bevat en geleverd wordt met een m120 veer. Dit levert jou zelf het minste moeite op en tevens weet je dan zeker dat de componenten die erin zitten ook daadwerkelijk met elkaar samen kunnen werken. (een veel voorkomend probleem als er gewoon een bult onderdelen in een gearbox worden gestopt).

Bedankt voor je tijd Hogader! Heb jij nog een voorstel qua dropin gearbox? (Ik heb hier en daar wel wat aftermarket gearboxes gezien.) Maar wat raad jij aan? En betreft de Prommy soft bucking. Dan zit dat stukje rubber wat uitsteekt in de bucking zelf waar de nub in rust toch nog in de weg en niet geheel plat is zoals met de straight bucking?
Garmon

Volgende

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.