Krijg mijn midcaps niet helemaal geladen

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

Krijg mijn midcaps niet helemaal geladen

Berichtdoor Maverick » ma 13 apr 2015, 19:31

Ik heb een tijd terug vijf stuks van deze midcaps gekocht: http://www.tacticalairsoftgear.nl/g-g-magazine-m4-midcap-black-of-tan-120rds.html
Nu heb ik het probleem dat ik ze niet volledig geladen krijg. Ik krijg er denk ik maar rond de 60 tot bb's in een dan lijkt hij te blokkeren.
Ik heb de midcaps voor het eerste gebruik ingeolied zoals op YouTube te vinden is.
Ik heb ze pas drie skirms gebruikt. Ik heb ze gisteren opengemaakt om te kijken of ze niet vuil waren, dit was niet het geval.
Kan het zijn dat er toch te weinig siliconen olie in zit? Ik heb misschien wat voorzichtig geolied omdat ik niet wilde dat alle bbs met olie vol zaten.
Maverick

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: Bolt B4 Sopmod, Tokyo Marui VSR10 GSPEC, WE G17 GEN 4

Re: Krijg mijn midcaps niet helemaal geladen

Berichtdoor Meppie » ma 13 apr 2015, 19:47

Olie in een mag ... muah - zou ik nooit doen.
Lang geleden voor mij voor AEG magazijnen maar meestal kwam het toen door het stukje plastic wat de bb's duwt (geen idee of dit stukje plastic ook een naam heeft). Deze was iets te groot door ruwe/slechte afwerking op de gietnaden die ik met wat heel fijn schuurpapier weg heb gewerkt.
Tweede optie is nog voelen of er ruwe plekken zitten in het magazijn zelf. Ook voorzichtig weg schuren.
Derde optie is gewoon terug sturen omdat je toch slechte magazijnen hebt gekocht ...
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Berichtdoor Maverick » ma 13 apr 2015, 20:13

Ik heb de eerste skirms dit probleem niet gehad. En er wordt altijd geadviseerd een midcap te smeren omdat deze met een veer werkt.
Maverick

Replica Collectie: Bolt B4 Sopmod, Tokyo Marui VSR10 GSPEC, WE G17 GEN 4

Berichtdoor Reliku » ma 13 apr 2015, 21:20

Je moet magazijnen eigenlijk nooit smeren. Het smeermiddel gaat op je bb's zitten en komt via de bb's op je hopup bucking terecht. Een hopup bucking werkt omdat ie wrijving heeft met de bb, als er smeermiddel op zit heeft ie minder wrijving en dus help je in principe je eigen hopup om zeep. Niet doen dus ;)

Waarschijnlijk zit er iets niet lekker dat de boel blokkeert, óf je drukt de bb's niet hard genoeg naar binnen (het laatste stukje gaat het zwaarst, is overigens niet bijzonder goed voor je veer maar dat ter zijde), óf je telt verkeerd (je weet maar nooit ;) :D).
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor Robske79 » di 14 apr 2015, 08:47

Heb je ze wel goed gevuld de eerste keer? Ik heb namelijk de zelfde mag's en had in het begin het zelfde probleem. Ik heb toen de mag's gevuldmet 10 bb's en weer leeg gemaakt. Weer gevuld met 20 bb's. Ik ben zo door blijven gaan tot 120 bb's. Nu krijg ik zonder problemen 100 bb's in de mag's.
Zoals hierboven ook al vermeld zou ik zelf nooit een smeermiddel gebruiken voor je mags. Als dit door je bb op je bucking komt ben je verder van huis.
Robske79

Camouflage: Atacs-FG
Replica Collectie: G&G GR15 XL RAIDER, KWA MP9, Well MB01+SDIK

Berichtdoor Druid » di 14 apr 2015, 09:34

Mijn mid-caps waren de eerste keren ook wat stroef. Waarschijnlijk is die plastic "follower" niet gelemaal glad afgewerkt. Ik ben gewoon blijven laden tot zover ze wilden en merkte dat het iedere keer beter ging.
Nu houdt ik het wel op ca 100bb's per mag om de veer niet tot het uiterste te belasten.
Smeren zou ik in ieder geval nooit doen.
Druid

Replica Collectie: G&G CM16 Carbine

Berichtdoor Flash » di 14 apr 2015, 15:38

midcaps moet je ook niet meer dan 75% van de capaciteit vullen...
Flash

Camouflage: Guccicam
Replica Collectie: Systema PTW, Salient arms international TM g17

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.