IMG > THUMB

Tips en ideeen om Airsoft.nl beter te maken voor jouw als gebruiker? Plaats je opmerkinge en vragen hier.

Moderator: Panda

IMG > THUMB

Berichtdoor Cheese » vr 29 jul 2016, 13:54

Is het niet mogelijk om de logica achter de [thumb] tags te kopieren naar de [img] tags? Zodoende heb je nooit meer de problemen dat een plaatje niet geladen word als hij te groot is en de [img] tags worden gebruikt.
Cheese

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: Specna Arms Sa-b02, Tokyo Marui Glock 17

Re: IMG > THUMB

Berichtdoor Fl4m3s87 » vr 29 jul 2016, 13:56

Of je gebruikt gewoon de thumb tags, die overigens gewoon in de 'volledige bewerker' als button aanwezig zijn en waarvoor meermaals een korte instructie is gepost...
Fl4m3s87
Airsoft.nl Moderator

Camouflage: NWU I&II/AOR2&AOR1
Replica Collectie: VFC H&K416 D, TM Sig Sauer P226 E2

Berichtdoor Cheese » vr 29 jul 2016, 14:07

Of ik stuur gewoon een tip omdat ik zie dat nog steeds mensen de [img] tag gebruiken bij een te grootte foto...

Even serieus wat is dit voor nutteloos antwoord? Dit nodigt niet echt uit om feedback te geven in dit forum.
------------------------------

Mijn idee hierachter is dat als de logica achter de img tags veranderd word naar dezelfde logica als de thumb tags maak je het plaatsen van een plaatje al meteen fool-proof en user-friendly.

Ieder nieuw forum lid gaat denk niet alle "korte instructies" lezen over het plaatsen van een plaatje. Het is in het "forum wereld" standaard om de img tag te gebruiken voor een plaatje.
Cheese

Berichtdoor Fl4m3s87 » vr 29 jul 2016, 14:57

Het is zeer zeker geen nutteloos antwoord en daarbij is er tot noch toe niemand die zegt dat je tip niet welkom is.

Je gaat een work-around verzinnen op een menselijk probleem (immers, dat nieuwe gebruikers de tips en regels niet lezen is nu eenmaal een feit en daar lopen we met meer zaken tegenaan dan alleen de image tags), terwijl de voorzieningen er zijn om het 'probleem op te lossen' en er informatie over beschikbaar is. Als het aan de vindbaarheid van de informatie ligt, kunnen we daar natuurlijk wel wat op bedenken.

De image tags werken namelijk prima, tenzij de afbeelding een grootte overschrijdt van 800x600 pixels. In dat geval verschijnt de waarschuwing zodra je op 'Bevestig' klikt. Nu wordt enkel de waarschuwing gegeven dat de afbeelding te groot is, en ik deel je mening dat het handig zou zijn wanneer de waarschuwingstekst uitgebreid kan worden met 'of gebruik de thumbnail tags'. Of een dergelijke aanpassing qua waarschuwingstekst technisch mogelijk is, durf ik niet te zeggen. Overigens geeft de TapaTalk app ook deze melding.

Zoals je zelf aangeeft, is het gebruik van image tags gemeengoed op bijna alle fora. Datzelfde geldt overigens voor thumb tags op alle phpBB fora voor zover ik mij kan heugen.

Ik denk eerder dat het te maken heeft met verwijzigen naar afbeeldingen zonder extensies (zoals Google afbeeldingen standaard doet, zonder dat je op 'afbeelding bekijken' klikt), of dat het te maken heeft met non-public afbeeldingen in albums van mensen die de afbeelding posten.

Om je helemaal gerust te stellen: ik heb dit zojuist in vier situaties getest met DEZE AFBEELDING, zowel via de TapaTalk app (nieuw topic en reply) als via de browser op mijn laptop (nieuw topic en reply).

Als laatste hebben wij als moderators natuurlijk onze ogen ook niet in onze broekzakken zitten. Daar waar mogelijk herstellen wij met regelmaat posts zodat afbeeldingen alsnog worden weergegeven, maar zoals je zult begrijpen zitten we daar niet continu bovenop. We doen in alle gevallen ons best om problemen voor te zijn en daar waar mogelijk een en ander te optimaliseren.
Fl4m3s87
Airsoft.nl Moderator

Berichtdoor Cheese » vr 29 jul 2016, 15:41

Fl4m3s87 schreef:Het is zeer zeker geen nutteloos antwoord en daarbij is er tot noch toe niemand die zegt dat je tip niet welkom is.

Het nadeel van alleen tekst is dat het soms wat anders over kan komen dan bedoeld. En voor mij kwam dit stukje beetje raar over. Zo van: "je moet zeiken en gewoon de thumb tags gebruiken. Ben je nou echt zo dom?"
Fl4m3s87 schreef:Of je gebruikt gewoon de thumb tags [...] ...

Ik heb dat stukje dus verkeerd gelezen vandaar mijn mogelijk niet zo vriendelijke reactie.

Fl4m3s87 schreef:Je gaat een work-around verzinnen op een menselijk probleem [...]

Soort van. Ik zie de scheiding tussen de img tag en thumb tag een "programmeer fout" (om het zo maar even te noemen). Ik snap de use-case hiervoor niet. Mijn idee, als programmeur zijnde, is dat img tag zo slim moet zijn dat het zelf de images kan schalen als ze te groot zijn. Zo maak je het voor de gebruikers een stuk makkelijker. Misschien is dit wel iets voor het standaard phpBB programma ipv alleen dit forum.

Fl4m3s87 schreef:De image tags werken namelijk prima, tenzij de afbeelding een grootte overschrijdt van 800x600 pixels. In dat geval verschijnt de waarschuwing zodra je op 'Bevestig' klikt. [...]

Dat wist ik niet. Ik gebruik namelijk uit voorzorg namelijk alleen de thumb tags.

Fl4m3s87 schreef:Zoals je zelf aangeeft, is het gebruik van image tags gemeengoed op bijna alle fora. Datzelfde geldt overigens voor thumb tags op alle phpBB fora voor zover ik mij kan heugen.

Ja op het ene forum staat de thumb tag wel aan en andere forum weer niet.

Fl4m3s87 schreef:Daarbij valt het mijzelf op dat dit in de meeste gevallen mis gaat bij gebruikers van de TapaTalk app, maar ook die geeft een nette melding dat de afbeeldingsgrootte te hoog of te breed is.

Hier blijf ik bij waarom kan het systeem wel laten zien dat de afbeelding te groot en niet meteen de tags aanpassen?

Fl4m3s87 schreef:Als laatste hebben wij als moderators natuurlijk onze ogen ook niet in onze broekzakken zitten. Daar waar mogelijk herstellen wij met regelmaat posts zodat afbeeldingen alsnog worden weergegeven, maar zoals je zult begrijpen zitten we daar niet continu bovenop. We doen in alle gevallen ons best om problemen voor te zijn en daar waar mogelijk een en ander te optimaliseren.

Dat begrijp ik zeker. Jullie doen ook zeker top werk en behoorlijk snel ook! Maar ik dacht met dit idee is het mogelijk om wat last van jullie schouders te halen. Waarom menselijke handelingen als het ook automatisch kan?
Cheese

Berichtdoor Merijndj » za 30 jul 2016, 11:06

Korte aansluitende vraag: Waarom is deze 800x600pixels restrictie ingesteld?
Merijndj

Replica Collectie: Systema PTW M4 Max, TM Glock 17

Berichtdoor Fl4m3s87 » za 30 jul 2016, 11:19

Ik durf je vanuit mijn rol als moderator daar geen eerlijk antwoord op te geven. Ik denk dat het mogelijk een bijkomstigheid van het gebruikte thema is, en dat het voorkomt dat de content body de afbeelding niet volledig kan weergeven.

Op andere fora heb ik deze restrictie uitgeschakeld gezien, en geloof me, bij erg grote afbeeldingen en tekst in dezelfde post, side scroll je jezelf helemaal suf. De tekst body rekt dan namelijk ook mee uit.
Fl4m3s87
Airsoft.nl Moderator

Keer terug naar Feedback