Oplichters op het forum?

Tips en ideeen om Airsoft.nl beter te maken voor jouw als gebruiker? Plaats je opmerkinge en vragen hier.

Moderator: Panda

Oplichters op het forum?

Berichtdoor NevsNL » do 19 sep 2013, 17:52

Ik beschuldig niet graag mensen van oplichting zonder overtuigend bewijs, laat het dan maar een relaas zijn waar men mee kan doen wat men wil. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Ik ben gewend om via het forum zaken te verkopen, en het item in goed vertrouwen alvast op te sturen en de betaling tegemoet te zien. Dit ging tot nu toe altijd prima Eenmaal had ik een aantal zaken tegelijkertijd te verzenden, waardoor ik iemands bestelling niet meteen verzond maar dit voornemens was een paar dagen later te doen samen met de rest. Toevallig zag ik tegen die tijd dat het bedrag nog niet was overgemaakt. Een mailtje naar de koper leverde een "ik zie er toch maar vanaf" antwoord. Ik vroeg me toen ergens in mijn achterhoofd al af of die persoon uberhaupt wel voornemens was te betalen.

Onlangs weer iets verkocht via het forum, de koper zou het meteen overmaken. Dit maal toch maar eens gewacht of de betaling binnen zou komen, vooral omdat de forumgebruiker geen enkel forumbericht geplaatst had. Toen de betaling na een week nog niet binnen was een berichtje gestuurd met de vraag of er iets mis was gegaan of dat hij er vanaf zag. Waarop ik geen antwoord kreeg. Toen ik het adres in Belgie wat hij had opgegeven op Google maps checkte, bleek het een groot kantoor te zijn waar waarschijnlijk een flink aantal mensen werken. De naam waaronder hij besteld heeft komt met een google search nergens voor in de plaats waar het om ging (denk Facebook etc).

Het kan allemaal te verklaren zijn, toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat deze koper mij een kunstje heeft proberen te flikken.
Wees beducht op dit soort praktijken. Vertrouwen is goed, controleren is beter. Ik wacht vanaf heden gewoon tot de betaling binnen is.
NevsNL

Camouflage: MC, WDL, PMC
Replica Collectie: TM HK416D/VFC HK416CQB/VFC MK18 Mod 1/TM P226/TM G17

Re: Oplichters op het forum?

Berichtdoor D-Cap » do 19 sep 2013, 18:16

Ik wacht altijd tot het geld er is anders word er niks verstuurd.
Met online aankopen doen vertrouw ik niemand tenzij het geld er is.
Klinkt misschien beetje raar maar iemand oplichten via internet is zoals NevsNL zegt snel gedaan.
D-Cap

Berichtdoor CerberaSagaris » do 19 sep 2013, 18:22

Eerst betalen en dan pas worden er dingen verstuurd. Niet anders om. Maar goed probeer in de correspondentie eerst een beetje te peilen wat voor vis je aan de haak hebt.
Afbeelding
Actual battlefootage: Killzone -BIA, The officers mess -BIA
CerberaSagaris

Camouflage: UCP ACU/ OD, NL DPM/ OD
Replica Collectie: Bolt B4A1 BRSS +mods, We M92 Beretta, Cyma MP5

Berichtdoor obmf » do 19 sep 2013, 19:34

Ik wacht ook altijd de betalingen af voordat ik iets verstuur, maar dat geef ik dan ook altijd aan in de reactie die ik stuur met de betaling gegevens......" Zodra het geld op de rekening staat, verstuur ik het pakket en krijg je de track&trace van mij".....duidelijk voor beide partijen :-)
Afbeelding
Even GOD can't protect you against ME!
obmf

Camouflage: Zie je toch niet....
Replica Collectie: To much....

Berichtdoor sven279 » do 19 sep 2013, 21:37

Ik heb wel eens wat gekocht hier op het forum, geld overgemaakt en toen netjes de producten ontvangen(geen klachten over hoor, netjes contact gehouden steeds). Echter blijft het voor de koper ook de vraag of alles netjes word verzonden.
Overgemaakt geld krijg je namelijk ook niet makkelijk terug.
Het zou ook handig zijn als je iets koopt/verkoopt een telefoonnummer te krijgen/geven om de persoon die koopt/verkoopt te spreken. Zo heb je weer wat meer vertrouwen erbij.
What we've got here is failure to communicate
Some men you just can't reach...
So, you get what we had here last week
Which is the way he wants it!
Well, he gets it!

Civil war- Guns 'n Roses
Strother Douglas Martin, Jr. (March 26, 1919 – August 1, 1980)Movie: Cool Hand Luke (1967)
sven279

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: sc-01 Dboys black(Scar-L);Well MB-04; Wingun 304B CO2; mp5a2 ICS; pps m870 gas shotgun(tactical); Dan Wesson 6" ASG; Glock 18c WE; M4 polarstar jacked

Berichtdoor Vortix » do 19 sep 2013, 21:37

Wat obmf zegt. Het blijft teh interwebz.
'We should remember that one man is much the same as any other, and that he is best who is trained in the severest school'
-Thucydides

Woohoo, dress blues with a sword!
Vortix

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: Primary: King Arms OA-15 M8 | Backup: DBoys Mk18 Mod1 | Secondary: USP Compact

Berichtdoor CyCL0Ne » vr 20 sep 2013, 01:00

Gewoon open kaart spelen, ik maak altijd
Geld eerst over voor ik verwacht dat iemand iets verstuurd.
En bij 50 euro of meer eerst even bellen / contact hebben dan is het wat makkelijker inschatten.

Tot op heden al meerdere positieve ervaringen gehad qua aankopen
Via de Market place.
CyCL0Ne

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: M4A1-CDTW1/ICS M4 S.I.R. Crane Stock/G&P Magpul M4/Tokyo Marui AK47S/ASG Glock17 /Umarex Heckler & Koch G36CV/KJW 1911 Tac Master C02/Cyma 049 Mp5 Ebb/Classic Army MP5/Classic Army M14/Well MB08 Custom ProSniper

Berichtdoor NevsNL » vr 20 sep 2013, 04:26

CyCL0Ne schreef:
Tot op heden al meerdere positieve ervaringen gehad qua aankopen
Via de Market place.

Ik ook, tot dit gebeuren....daarom is het ook zo jammer dat het zo moet. Maar goed, het blijft inderdaad teh interwebz.
NevsNL

Camouflage: MC, WDL, PMC
Replica Collectie: TM HK416D/VFC HK416CQB/VFC MK18 Mod 1/TM P226/TM G17

Berichtdoor Spectral » vr 20 sep 2013, 08:30

Ach mensen die snel geld willen maken met AA's door ze voor absurde bedragen door te verkopen, mensen proberen op te lichten door niets te betalen het wordt bijna een echte marktplaats hier. Zoals eerder gezegd het blijft Teh Interwebz en een keer op iemand zijn naam klikken wat hij zoal post is nooit veel werk. Post die persoon 10 verschillende AA's in het marktplaats forum dan heb je een handelaartje, 0 posts een potentiele oplichter ;-) Waarom iemand vertrouwen wanneer je weet dat ie 0,0 binding heeft met het forum, eerst geld : dan spullen. Met een rekeningnummer kun je net wat meer dan alleen een forumnaam, mocht het mis gaan :-)

Omgekeerd heb ik ook al een keer gehad 'dit duurt wel erg lang voor ik het ontvang', dan ga je ook wel twijfelen aan iemand. Maar tot nu toe allemaal goedgekomen.
Spectral

Camouflage: Marpat / DPM
Replica Collectie: LMT Defender, M249, KWA M9, G&G M14 Veteran, KWA Kriss Vector

Berichtdoor Seventh » vr 20 sep 2013, 16:07

Ik heb via het marketplace forum een aantal dingen gekocht en met een importbestelling een aantal dingen verkocht. Tot nu toe is nog alles netjes en goed verlopen.
Maar ook ik heb met het verzenden gewacht tot de betalingen binnen waren.

Daarnaast stuur ik altijd even een PM wanneer ik het geld overgemaakt heb/spullen op de bus heb gedaan. Dan weet de ander ook waar hij/zij aan toe is.
Seventh

Camouflage: Multicam & Vegetato
Replica Collectie: G&P MRP Combat, JG G36 (608-6)

Volgende

Keer terug naar Feedback