Oplichters op het forum?

Tips en ideeen om Airsoft.nl beter te maken voor jouw als gebruiker? Plaats je opmerkinge en vragen hier.

Moderator: Panda

Re: Oplichters op het forum?

Berichtdoor Jeffo1984 » vr 20 sep 2013, 18:24

Het is toch een stukje vertrouwen wat je soms in elkaar moet hebben, alleen word daar tegenwoordig
snel misbruik van gemaakt, helaas maar waar,als mensen wat bij mij kopen geef ik altijd mijn tel nr
zodat ze kunnen bellen als ze vragen hebben(nog nooit gebeld lol).

En ik vind t soms toch al vreemd dat als iemand zich registreerd en dan gelijk de marketplace vol stort, met
dat soort verkopers let ik altijd extra op.

Hoop dat dit geen marktplaats.nl word,
Put on your War Face
Jeffo1984

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: ASG M9 heavy, Elite Force 1911 Co2, ASG m60,H&K 416 CQB.

Berichtdoor Garmon » vr 20 sep 2013, 18:28

-Hun betalen eerst en dan verstuur ik.
-Goed telefonisch/mail contact houden.
-Bij elke stap bericht geven.
-Verzekerd versturen als het om grote bedragen gaat.
-Mensen naaien je in het algemeen voor een snicker.
Garmon

Camouflage: Multicam, Coyote, PMC
Replica Collectie: G&P M4 (Fusion Engine), Tokyo Marui Sig p226 E2, PTS AK BETA, JG Bar-10

Berichtdoor DutchComrade » vr 20 sep 2013, 19:46

Heb zelf altijd het liefst gewoon nog persoonlijk contact, ze hebben me al een keer geprobeerd te besodemieteren op marktplaats, dus ik ken nu het klappen van de zweep een beetje. Kom het steeds vaker tegen met online verkoop van ouwe spullen .
Afbeelding
DutchComrade

Camouflage: Partizan ATACS FG Flecktarn
Replica Collectie: LCT RPK CM AK74u CM AK104

Berichtdoor dog » za 21 sep 2013, 19:55

DutchComrade schreef:Heb zelf altijd het liefst gewoon nog persoonlijk contact, ze hebben me al een keer geprobeerd te besodemieteren op marktplaats, dus ik ken nu het klappen van de zweep een beetje. Kom het steeds vaker tegen met online verkoop van ouwe spullen .

x2...pas op met marktplaats aankopen..

als je wil weten wie hiervan een oplichter is in airsoftspullen stuur ff een pm...mij is het al overkomen.
dog

Camouflage: marpat digital woodland
Replica Collectie: m15a3, m4a1, G36e, AK74n, M65b, M9, CZ75, Glock17

Berichtdoor Spectral » ma 23 sep 2013, 17:10

Ik wil even de andere kant ook graag aankaarten. Ik heb nu het probleem dat ik wel wat geld overgemaakt heb en vervolgens vrolijk niets meer hoor ondanks herhaaldelijk verzoek of het op de post is gedaan. Vervolgens zie ik dat desbetreffende persoon ook nog vrolijk het forum bezoekt.

Het is net een week geleden dus ik heb nog hoop, maar netjes is anders. Misschien een idee om een soort marktplaats tips tricks en etiquette op te zetten?
Spectral

Camouflage: Marpat / DPM
Replica Collectie: LMT Defender, M249, KWA M9, G&G M14 Veteran, KWA Kriss Vector

Berichtdoor Zero » do 26 sep 2013, 15:40

Spectral schreef:Ik wil even de andere kant ook graag aankaarten. Ik heb nu het probleem dat ik wel wat geld overgemaakt heb en vervolgens vrolijk niets meer hoor ondanks herhaaldelijk verzoek of het op de post is gedaan. Vervolgens zie ik dat desbetreffende persoon ook nog vrolijk het forum bezoekt.

Het is net een week geleden dus ik heb nog hoop, maar netjes is anders. Misschien een idee om een soort marktplaats tips tricks en etiquette op te zetten?

Dat is zuur. Is het inmiddels al opgelost? Dit is dus de reden waarom je beter face-to-face kan dealen.
Metusz schreef:Hoeveel betaald lonex jou eigenlijk

McKai schreef:Lonex is het beste. Daar zijn we het inmiddels allemaal over eens.

Flash schreef:panda is gewoon jealous zegt mijn mama, lekkerpuh!

TCDD schreef:Hoho rustig stresskip.

Zero

Camouflage: MARPAT™
Replica Collectie: Real Sword SVD; Real Sword Type 56-2; Tippy M4; FNX-45 Tactical (VFC)

Berichtdoor Roland » ma 30 sep 2013, 06:46

Spectral schreef:Ik wil even de andere kant ook graag aankaarten. Ik heb nu het probleem dat ik wel wat geld overgemaakt heb en vervolgens vrolijk niets meer hoor ondanks herhaaldelijk verzoek of het op de post is gedaan. Vervolgens zie ik dat desbetreffende persoon ook nog vrolijk het forum bezoekt.

Dit.

Als het om geld gaat doen mensen onverklaarbare dingen. De TS haalt alleen de verkopers kant aan, maar de kant van de koper is net zo belangrijk. Ook ik opereer vanuit "eerst geld dan pas versturen" maar dat betekend gewoon dat je veel deals mis loopt.
Omdat ik het van de andere kant ook begrijp zorg ik er meestal voor dat;
* Het bedrag klein is óf
* het binnen een te rijden afstand is zodat ik het kan ophalen.

Tips, tricks en etiquette zie ik zelf niet zitten want dat is als een snelheidsbord. Harder rijden mag niet, maar toch gebeurd het.

Op andere fora maken ze "geverifieerde kopers" lijstjes. Indien een transactie van beide kanten bevallen is dat komen daar beide namen op te staan zodat iedereen kan zien dat de kans groot is dat je met die personen een goede zakenpartner hebt.
Het is niet waterdicht maar het is beter als niks?
Roland

Camouflage: Woodland/OD/MC
Replica Collectie: HK417D, Bolt B4 SOPMOD, HK USP .45

Berichtdoor sven279 » ma 30 sep 2013, 08:53

Super idee, ik heb nu 2 dingen gekocht hier op het forum, beide goed bevallen. Zo'n lijstje zou wel wat meer vertrouwen bieden.
What we've got here is failure to communicate
Some men you just can't reach...
So, you get what we had here last week
Which is the way he wants it!
Well, he gets it!

Civil war- Guns 'n Roses
Strother Douglas Martin, Jr. (March 26, 1919 – August 1, 1980)Movie: Cool Hand Luke (1967)
sven279

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: sc-01 Dboys black(Scar-L);Well MB-04; Wingun 304B CO2; mp5a2 ICS; pps m870 gas shotgun(tactical); Dan Wesson 6" ASG; Glock 18c WE; M4 polarstar jacked

Berichtdoor papierclipje » vr 18 okt 2013, 09:36

Nou bij deze NevsNL is een goede verkoper :) maar dat zal inmiddels niemand meer betwijfelen :)

Je zou inderdaad een soort reputatielijst kunnen maken, ala ebay achtige dingen.
Maar ja zoals al eerder gemeld, blijf opletten.
papierclipje

Replica Collectie: MP5

Berichtdoor NevsNL » vr 18 okt 2013, 13:58

Tnx papier, ik doe mn best ;)
NevsNL

Camouflage: MC, WDL, PMC
Replica Collectie: TM HK416D/VFC HK416CQB/VFC MK18 Mod 1/TM P226/TM G17

VorigeVolgende

Keer terug naar Feedback