Bescherming tegen oplichters op Marktet Place?

Tips en ideeen om Airsoft.nl beter te maken voor jouw als gebruiker? Plaats je opmerkinge en vragen hier.

Moderator: Panda

Bescherming tegen oplichters op Marktet Place?

Berichtdoor Indy91 » do 03 apr 2014, 09:39

Ik heb onlangs een aankoop van enkele tientjes willen doen van product dat werd aangeboden op de Market Place.
Ik heb het product 3 weken geleden (13 maart 2014) betaald, echter heb ik nog steeds geen product mogen ontvangen van de verkopende partij!

Hieronder in het kort de correspondentie tussen mij en de verkoper (hierna genoemd <Jxxx>):

13/3 <Jxxx>: Beste Marcel, Hoop dat je <productnaam> niet dit weekend nodig hebt. Kan het pakketje pas aanstaande dinsdag (dus op 18/3) op de post doen. Het komt echt!
13/3 Ik: Geen probleem.Ik zie het wel woendag/donderdag verschijnen.
19/3 Ik: Dag <Jxxx>, Had je het pakketje inmiddels al op de post kunnen doen?
19/3 <Jxxx>: Beste Marcel, Ik zit middenin een verhuizing maar gaat morgen (dus op 20/3) echt op de post.
21/3 <Jxxx>: Ik was vandaag niet op tijd bij het postkantoor. Morgen (dus op 22/3) heb ik alle tijd en zal ik <productnaam> op de post doen. Ze zijn al ingepakt in een bubbeltjes envelop.
21/3 Ik: is prima, zie het maandag/dindsdag (dus op 24/3 of 25/3) wel binnenkomen
26/3 Ik: Dag <Jxxx>, Heb je ze inmiddels op de post kunnen doen?
28/3 Ik: Dag <Jxxx>, Wanneer ga je het pakketje (brievenbus post) op de post doen? Het is inmiddels meer dan 2 weken geleden (13 maart) dat ik je betaald heb! Ik hoor graag van je.
28/3 <Jxxx>: heb het afgelopen dindag (dus op 25/3!) op de post gedaan. Dus moet het er al zijn. Het paste door de brievenbus dus heb ik geen tracking. Ik kan na het weekend het bewijsje mailen.
31/3 Ik: Dag <Jxxx>,Ik zou het erg op prijs stellen als je het bewijsje naar mij emailt. Ik heb het immers nog niet mogen ontvangen. Dan kan ik tenminste contact opnemen met de bezorger.Bij voorbaat dank,
2/4 Ik: Dag <Jxxx>, Ik zou het erg op prijs stellen als je mij het verzendbewijsje mailt. Ik heb immers het pakketje/enveloppe nog steeds mogen ontvangen. Dan kan ik tenminste contact opnemen met het bedrijf die de bezorging heeft verzorgd.Bij voorbaat dank.

Hierna heb ik niets meer vernomen van de verkoper!

Op 13 maart las ik zijn mail dat hij het product op 18/3 op de post zou doen. Van zijn quote: “Het komt echt!” begon ik echter destijds het bange vermoeden te krijgen dat ik het product nimmer zou gaan ontvangen.

Ik heb de afgelopen decennia al meerdere 10-tallen producten via Marktplaats/Tweakers.net/Hardware.info gekocht/verkocht en heb nog nimmer zo’n geval meegemaakt. Nu gaat het in dit geval om een paar tientjes, echter gaat het mij om het principe dat iemand naar alle waarschijnlijkheid zijn deel van de overeenkomst niet nakomt.

Wellicht ligt het wel deels aan de laksheid van de verkoper en aan de eventuele traagheid van de bezorger, echter roept het bij mij erg de schijn op dat ik met een oplichter te maken heb.

Mijn vragen aan de Moderators:

Kan iemand een Permanente/Tijdelijke Ban opgelegd voor het “Marketplace krijgen op basis van onbetrouwbaarheid /oplichting? Immers niemand op het forum is gebaat bij oplichters!

Is er een optie aanwezig om recensies over koper/verkoper (bij tweakers.net kan dit wel) vast te leggen, zodat gebruikers weten met wie (betrouwbaar/onbetrouwbaar) van doen hebben? Zo nee, kan dan ter bescherming van de kopers/verkopers in de toekomst een dergelijke optie om een recensie te plaatsen, toegevoegd worden?
Indy91

Camouflage: Vegetato-Slov97-Camogrom-UKDPM
Replica Collectie: JG SG-552 Seal (2x)

Re: Bescherming tegen oplichters op Marktet Place?

Berichtdoor Infamouse » do 03 apr 2014, 13:24

Ben geen moderator maar volgens mij is er een topic in het algemene forum waarbij betrouwbare verkopers worden genoemd en mensen hun mening over de verkopers neerzetten.
Infamouse

Camouflage: NL DPM en Multicam
Replica Collectie: A&K Masada Dark earth, ASG Scorpion Evo 3a1, Stark Arms G17, JG Bar10, Walther PPQ M2

Berichtdoor Indy91 » do 03 apr 2014, 15:36

In het Forum Algemeen/Feedback, loopt inderdaad een draadje met de titel "Oplichters op het forum".
Wellicht dat ik mijn probleem beter op die plek kwijt kan.

Er is ook een sectie waar "dealers" worden besproken, maar dat is hier irrelevant daar ik met een particuliere verkoper heb te maken gehad.
Indy91

Camouflage: Vegetato-Slov97-Camogrom-UKDPM
Replica Collectie: JG SG-552 Seal (2x)

Berichtdoor Infamouse » do 03 apr 2014, 16:43

indy ik bedoelde dit topic

viewtopic.php?f=8&t=3176
Infamouse

Camouflage: NL DPM en Multicam
Replica Collectie: A&K Masada Dark earth, ASG Scorpion Evo 3a1, Stark Arms G17, JG Bar10, Walther PPQ M2

Berichtdoor Don_Corelli » vr 11 apr 2014, 14:21

Klinkt als een lakse verstuurder die tijdens zijn verhuizing je pakketje is kwijtgeraakt. Nog even de kans geven om het geld terug te storten. Wil dat niet helpen dan ben ik voorstander van het schandpalen van oplichters. Ik heb recentelijk een aankoop gedaan zonder duidelijk af te spreken hoe de overdracht ging plaatsvinden. Dit heb ik zo afgesproken met de verkoper omdat ik in deze kleine community niet verwacht dat we elkaar gaan oplichten. Misschien klinkt dit naïf maar ergens moet je beginnen met vertrouwen. Daarnaast verwacht ik ook dat het forum een zelfreinigend vermogen heeft en bij misstanden bij naam en toenaam aangeeft wie dit is zodat niet nog meer forumleden besodemieterd worden.
Don_Corelli

Camouflage: MultiCam
Replica Collectie: VFC KAC PDW, Tippmann M4, CZ P-07,

Berichtdoor McKai » vr 11 apr 2014, 14:59

Wordt al langer geroepen dat er een feedback mogelijkheid moet zijn ook voor negatieve ervaringen met andere leden. Moderators wilden hier tot op heden nog niet aan toegeven. Mijn stem heeft het in ieder geval ook om een rating systeem te hebben.

Het forum wordt nu te groot met te veel verkopers om maar blind te blijven vertrouwen op de blauwe ogen.
1oo7hndrd schreef:Ben het niet altijd met je eens McKai, maar in dit geval... +100%.
McKai

Berichtdoor Don_Corelli » za 12 apr 2014, 15:28

Op moderatorgebied is het hier sowieso erg rustig. Met name de verkoopsectie laat te wensen over.
Don_Corelli

Camouflage: MultiCam
Replica Collectie: VFC KAC PDW, Tippmann M4, CZ P-07,

Berichtdoor Nexus » za 12 apr 2014, 18:06

Wij zijn de laatste tijd meer op de achtergrond bezig, Zo zijn wij bezig met verschillende dingen die de forum gebruikers hebben voor gesteld. Ik begrijp dat je ons wilt helpen om het verkoop gedeelte beter te laten werken?
Train hard, fight easy... and win.
Train easy, fight hard... and die.
Nexus
Airsoft.nl Staff

Camouflage: A-TACS AU, 3C Desert, DPM
Replica Collectie: vfc HK 416 D, Kwa G17

Berichtdoor McKai » za 12 apr 2014, 18:11

Ik zou gewoon een aantal moderators aanstellen voor het verkoop gedeelte. Die kunnen dan mooi voor jullie de topics sluiten en schoon houden. En al die waardeloze verkooptopics met ontbrekende topics verwijderen.
1oo7hndrd schreef:Ben het niet altijd met je eens McKai, maar in dit geval... +100%.
McKai

Berichtdoor Nexus » za 12 apr 2014, 18:29

Nu weer on-topic ;)
Train hard, fight easy... and win.
Train easy, fight hard... and die.
Nexus
Airsoft.nl Staff

Camouflage: A-TACS AU, 3C Desert, DPM
Replica Collectie: vfc HK 416 D, Kwa G17

Keer terug naar Feedback