Milsim in NL?

Het wie wat waar en over MilSim

Moderator: Panda

Re: Milsim in NL?

Berichtdoor Boba » vr 14 aug 2015, 21:41

Nee, vertel ?
Who Dares Bins
Boba

Camouflage: Socom (AOR2), Black
Replica Collectie: KWA M4 SR5, TM hi-capa 4.3 GBB, TM Glock 17 GBB, Umarex MP7 GBB, Umarex MP7 AEG, CM MP5SD6, TM Spas 12, Tippmann M4 DMR, Tippmann M4 CQB

Berichtdoor rob2k7 » vr 14 aug 2015, 22:50

Petturik schreef:Hebben jullie het NABV magazine gelezen mannen ?
Ik verhuis zsm naar de polder denk ik :)

heb hem ook binnen vind het wel een dun blaadje zeg of ben ik gewoon een Nederlandse zeurkous hahaha
rob2k7

Camouflage: A-TACS FG + Woodland NL
Replica Collectie: 2xTippmann m4(Colt C8 NLD) + Sig Sauer P226/CO2 full metal,WE Glock 19 gen4gbb

Berichtdoor QuickFix » vr 21 aug 2015, 00:21

rob2k7 schreef:of ben ik gewoon een Nederlandse zeurkous hahaha

Ze nodigen mensen met klem uit om artikelen toe te sturen om het blad te vullen, dus wat let je? :lol:

In het laatste nummer staat een artikel over een heel mooi stukje grond dat een scoutinggroep heeft aangekocht in Zeewolde, waar een groep airsofters ook wel interesse in had om te gaan gebruiken/lenen/huren.
Assumption is the mother of all f*ck-ups
QuickFix

Camouflage: Fel-oranje hitvest
Replica Collectie: M16A4, 416D, MP5, Mini UZI, Škorpion vz. 61, PPK/S, PPQ M2, P226, P5, P88, P99 DAO, Browning 1910, M1911A1, M92F/M9, Mauser Hsc, Colt .25, USP Compact

Berichtdoor Rebelattack » vr 21 aug 2015, 14:20

Zeker gelezen mooi stuk grond waar ze op de 700 hectare waarschijnlijk ook milsim willen gaan doen. Luchtfoto zag er heel goed uit met afwisselende stukken velden (hoog gras?), bossen en ook nog wat water plassen. Als ik de gear heb en de tijd ga ik er zeker wel een keer heen :).
Rebelattack

Berichtdoor MARCH » wo 23 sep 2015, 13:25

Zag in België een mooi terrein om een beetje het milsim-gevoel te krijgen.
Het is 50 hectare groot en heeft weinig tot geen ( laten we zeggen ) kunstmatige covers. Ideaal voor snipers.
Er worden ook voertuigen ingezet om verplaatst te worden en heeft een aantal leuke gebouwen.
Gevarieerde vegetatie met de helft bos.

Afbeelding
It is our duty to serve those who serve us.
- CPO CHRIS KYLE, U.S. NAVY SEAL
MARCH

Camouflage: A-TACS FG, Olive (Drab)
Replica Collectie: Well MB03, Glock 19 (KJW)

Berichtdoor Lemonface » ma 10 okt 2016, 15:00

Reliku schreef:Dus... met z'n allen naar Australië verhuizen oid? Volgens mij hebben ze daar ruimte zat :lol:

Helaas, Airsoft is illegaal in Australie :cry:
Afbeelding
Lemonface

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: Umarex VFC HK416d, Cyma G18 AEP

Berichtdoor Reliku » ma 10 okt 2016, 16:23

Bericht
door Reliku » ma 17 nov 2014, 20:33

:roll:

Tsjechië oid is trouwens een stuk geschikter zou ik tegenwoordig zeggen :)
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor Foodie88 » ma 10 okt 2016, 16:29

Ja ja Reliku, kom maar op met die footage van Border War! We willen het allemaal zo graag zien :D
Foodie88

Camouflage: Digi Flora
Replica Collectie: JG Bar 10, Blackwater 1911 R2, STTi Mk23

Milsim in NL?

Berichtdoor Fl4m3s87 » ma 10 okt 2016, 18:12

Even een balletje opwerpen, maar zeker niet bedoeld om met de knuppel het hoenderhok in te gaan: hoe MilSim zijn big games als Berget en Border Wars?

Ik bedoel, het zijn weliswaar meerdaagse events, met verhaallijn, meerdere facties en afhankelijk van je keuze kun je gebruik maken van je overlevingsskills door in field door te brengen.

Hoewel dat voor velen de randvoorwaarden voor MilSim zijn, maakt dit deze events dan ook MilSim?

Er zijn veel spelers aanwezig en dus ook veel niveauverschil, lijkt me. Zoals ook hier op de veldjes heb je de 'laat mij maar gewoon lekker balletjes tuffen met high cap speler' tot en met de 'die hard real steal elite operator speler'.

Dat je misschien als groep of individu daar met een MilSim mindset heengaat, maakt het niet per definitie een MilSim. Dan kan ik - bij wijze van spreken - ieder weekend wel een MilSim spelen in Nederland; het is immers de mindset voor een groot deel.

Kortom, zijn het gewoon big games met veel spelers maar is het nog steeds een uitgebreide weekendskirm? Of is het echt MilSim?

Just some food for thought en benieuwd naar jullie overwegingen en meningen.
Fl4m3s87
Airsoft.nl Moderator

Camouflage: NWU I&II/AOR2&AOR1
Replica Collectie: VFC H&K416 D, TM Sig Sauer P226 E2

Berichtdoor Reliku » ma 10 okt 2016, 20:25

Ja ja Reliku, kom maar op met die footage van Border War! We willen het allemaal zo graag zien

Don't get your hopes up, zo heel veel footage heb ik nou ook weer niet :P

Wat betreft border war / berget.... tja... errm... deels ja, deels nee.

Je slaapt op het veld, je doet in principe alles op het veld. Je krijgt milsim-missies en het is niet alleen maar balletjes schieten.

Maar, als je bij border war bij een van de grote facties gaat spelen dan krijg je wel een heleboel spelers die die mentaliteit hebben. Mensen die hun missies niet uitvoeren... complete bases die onbewaakt achter gelaten worden... mensen die gewoon willen knallen... Tja, dat krijg je met zo'n groot commercieel event.

Aan de andere kant, er zijn ook wat meer regels zoals een algemene highcap ban, max ammo carry limiet, medic regels en langere respawns, dus het is niet te vergelijken met een weekendje bunker hill :P

Maar als je meer milsim wilt op border war, dan kun je beter bij een van de kleine facties spelen.

Berget heeft dit minder voor zover ik weet, maar de "weekend game" mentaliteit is bij sommigen nog steeds aanwezig voor wat ik gelezen heb dus je ontkomt er niet volledig aan.

Border War blackops (waar Foodie graag een video van wil geloof ik :P ) daarintegen is een redelijk "hardcore" milsim event. Geen bases, alle gear (zoals slaap en eet gear) meeslepen in-game en lekker bivakkeren in de wetenschap dat je elk moment overhoop geschoten kunt worden in je slaapzak. Maargoed, da's dan ook een relatief klein & invite only event... Wel van dezelfde orga als de grote border war trouwens ;)

Het is maar net wat je verwacht... het is wel "milsim", maar niet zo "hardcore milsim" als dat sommigen zouden willen :P
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

VorigeVolgende

Keer terug naar MilSim Algemeen