Milsim in NL?

Het wie wat waar en over MilSim

Moderator: Panda

Re: Milsim in NL?

Berichtdoor Meppie » ma 10 okt 2016, 20:40

Iedere factie op een milsim krijgt zijn eigen setje gedragsregels om ook een factie uit te beelden.
Voorbeeld: we spelen in UK veel met een factie burgers annex dorpelingen. Deze hebben een markt, proberen je dingen te verkopen, klagen dat je over hun akker bent gereden, protesteren als je iemand gearresteerd hebt, kidnappen je teamgenoten als ze niet opletten, etc. etc. Ik heb MilSim meegemaakt waar de dorpeling waarschijnlijk de eerste 12 uur geen replica heeft aangeraakt.
Dan heb je factie politie die corruptie tot een nieuw niveau te brengen
En de factie militair die hun patrouilles loopt, mensen arresteert die iets verkeerd hebben gedaan, ervoor zorgen dat de wegen en bijeenkomsten veilig zijn en probeert intel te verzamelen om erachter te komen wie er leiding geeft of niet.
Hier komt dus ook een stuk LARP om de hoek kijken. Als je iemand aanspreekt en je vraagt zijn naam en die is Ali-Been-Hiding ga je daar ook in mee. Als iemand mijn naam zou hebben gevraagd op die skirm ben ik Chris Forest from Mountain View California. Je speelt tijdens de 'vriendelijke' ontmoetingen met de andere facties een persoon en ook dat maakt het leuk. En die hele combo van LARP, ROE en iedereen die naar zijn factie gekleed is en ook zo gedraagt maakt het extra leuk ten opzichte van een standaard skirm.

Lange start maar het komt er op neer dat je op een MilSim ook echt een Militaire Simulatie neerzet en dat meer is dan alleen maar gevechten uitvoeren. Voor inleving en dergelijke zijn pauzes dan ook niet gewenst. Dat geeft je de tijd om ook strategisch na te denken over wat je doet.

Dat is het ideaalbeeld - echter op de laatste milsim was er ook een groep die keihard niet deden aan wachtlopen met alle gevolgen vandien - wakker worden terwijl de tegenstander bij je voordeur staat is niet alles. Echter een actie met drie groepen allemaal in dezelfde camo die hun drills goed uitvoeren is wel whoop ass om mee te maken.
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Berichtdoor Reliku » ma 10 okt 2016, 21:25

Dat is wel een core iets van milsim denk ik. "Combat" is niet het doel. Als je bijvoorbeeld PMC speelt dan probeer je vuurgevechten zo veel mogelijk te ontwijken terwijl je zo veel mogelijk geld probeert te harken. Da's een heel ander spelletje, en da's best wel heel leuk. Maar het is absoluut geen arcade shoot-em-up, en iedereen die daar met zo'n mentaliteit komt gaat geen leuke tijd hebben :P
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor Foodie88 » vr 21 okt 2016, 15:49

Misschien beetje off-topic maar toch ook weer on topic:

Het lijkt mij heel gaaf om een keer een 'skirm' te organiseren die lijkt op DayZ. Dat wil zeggen, maar één leven per game, liefst een heel groot veld en beginnen met alleen een mes o.i.d. Replica's en magazijnen moet je verzamelen (vinden in het veld). Samenwerken mag, maar hoeft niet. Verraden mag ook :D Uiteindelijk wint degene (of het groepje) dat als laatste overblijft. Replica's zijn redelijk zeldzaam en uiteraard, hoe beter de replica, hoe zeldzamer.

Dus in het kort de regels:
Geen respawn
Geen eigen gear, alleen kleding
Geen vaste teams
Last man standing
Pang alleen op armlengte

Lastig en intensief om te organiseren, maar wel een gaaf en interessant concept, misschien.
Foodie88

Camouflage: Digi Flora
Replica Collectie: JG Bar 10, Blackwater 1911 R2, STTi Mk23

Berichtdoor Reliku » vr 21 okt 2016, 16:27

Dan is iets zoals trouble in terrorist town leuker denk ik. Beginnen zonder replica, replica's oppakken in-game. Iets meer fast-paced, maar mensen moeten dan wel nadenken over wat ze doen want dood is dood :P

Maar heb je wel een besloten groepje nodig denk ik, lijkt me leuker dan met randoms :P
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor Rosencrantz » vr 21 okt 2016, 19:27

Foodie88 schreef: Replica's en magazijnen moet je verzamelen (vinden in het veld).

Ik zou hier echt nooit mijn replica voor uitlenen als dit niet alleen met mensen is die ik echt goed vertrouw.

Lijkt me wel supertof, en helemaal als het daadwerkelijk een soort van survival game is inclusief eten en slaapspul vinden.

TTT heb ik wel eens gedaan met een groep vrienden. Je begint zonder replica en je moet zoeken.
The sight is dismal; And our affairs from England come too late: The ears are senseless that should give us hearing. To tell him that his commandment is fullfill'd, That Rosencrantz and Guildenstern are dead.
Rosencrantz

Replica Collectie: Specna Arms SA-A05

Berichtdoor Fubar_nld » vr 21 okt 2016, 19:40

Valt niet echt onder mil (militaire)sim(simulatie). Misschien beter een ander topic op zichzelf over starten?
Fubar_nld

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: Systema ptw, TM P226

Berichtdoor Rosencrantz » vr 21 okt 2016, 23:19

Je hebt gelijk. Excuses.
The sight is dismal; And our affairs from England come too late: The ears are senseless that should give us hearing. To tell him that his commandment is fullfill'd, That Rosencrantz and Guildenstern are dead.
Rosencrantz

Replica Collectie: Specna Arms SA-A05

Berichtdoor Lemonface » di 29 nov 2016, 13:14

Meppie schreef: Hier komt dus ook een stuk LARP om de hoek kijken

En precies dat spreekt me dus niet aan. MilSim lijkt me heel tof, met bevelen van hogerop uitvoeren, op missie gestuurd worden, basis bewaken, slapen in het veld etc. Maar LARP-en heb ik dus echt geen trek in. Ik reis niet naar de UK af en geef een hoop geld uit om vervolgens 6 uur lang met een nep baard in een dorpje te staan en verzonnen verhaaltjes te brabbelen. Als ik dat wil kan ik ook lid worden van de lokale toneel groep :lol:
Afbeelding
Lemonface

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: Umarex VFC HK416d, Cyma G18 AEP

Berichtdoor Fl4m3s87 » di 29 nov 2016, 13:25

Dan is ComSim/TacSim dus je ding en hoef je geen hopen met geld uit te geven om naar dat soort events (al dan niet in het buitenland) te gaan, maar kun je gewoon bij de gemiddelde skirm in Nederland terecht.
Fl4m3s87
Airsoft.nl Moderator

Camouflage: NWU I&II/AOR2&AOR1
Replica Collectie: VFC H&K416 D, TM Sig Sauer P226 E2

Berichtdoor NevsNL » di 29 nov 2016, 15:55

Lemonface schreef:
Meppie schreef: Hier komt dus ook een stuk LARP om de hoek kijken

En precies dat spreekt me dus niet aan. MilSim lijkt me heel tof, met bevelen van hogerop uitvoeren, op missie gestuurd worden, basis bewaken, slapen in het veld etc. Maar LARP-en heb ik dus echt geen trek in. Ik reis niet naar de UK af en geef een hoop geld uit om vervolgens 6 uur lang met een nep baard in een dorpje te staan en verzonnen verhaaltjes te brabbelen. Als ik dat wil kan ik ook lid worden van de lokale toneel groep :lol:

Of je 'met een nep baard in een dorpje' staat heb je meestal zelf in de hand met de factie die je kiest. Dat is wat LARP betreft ook nogal kort door de bocht. LARP kan ook zijn een local die je intel geeft waarop je kunt handelen, burgers die je tegenkomt bij een instap etc etc.

Er zijn zat events waar geen of weinig LARP is (Berget bv), maar dan verval je wat mij betreft als snel in 'schieten op alles wat beweegt'. Persoonlijk vind ik de aanwezigheid van LARP-acteurs enorm veel toevoegen en wordt er op heel andere gebieden iets van je gevraagd wat weer een heel andere uitdaging inhoudt.

Ieder zijn ding uiteraard.
NevsNL

Camouflage: MC, WDL, PMC
Replica Collectie: TM HK416D/VFC HK416CQB/VFC MK18 Mod 1/TM P226/TM G17

VorigeVolgende

Keer terug naar MilSim Algemeen