Skirm event laatste uurtje

Het wie wat waar en over MilSim

Moderator: Panda

Re: Skirm event laatste uurtje

Berichtdoor QuickFix » di 01 sep 2015, 13:09

RoyalFraggy schreef:en dan moet je de organisatie daarop aanspreken.

In mijn ervaring is dat de organisatie dit altijd wel redelijk in het snotje houdt en de teams opnieuw indeelt (met een evenredig aantal disciplines zoals snipers, etc.) wanneer er groepen mensen weggaan aan het einde van de dag.
Assumption is the mother of all f*ck-ups
QuickFix

Camouflage: Fel-oranje hitvest
Replica Collectie: M16A4, 416D, MP5, Mini UZI, Škorpion vz. 61, PPK/S, PPQ M2, P226, P5, P88, P99 DAO, Browning 1910, M1911A1, M92F/M9, Mauser Hsc, Colt .25, USP Compact

Berichtdoor wouter_96 » di 01 sep 2015, 18:56

Wat ik uit eigen ervaring merk is dat het toch wel ligt aan hoe de dag verloopt.

Als het niet lekker gaat en je word vaak afgeschoten. Teams liggen uit balans en je kunt op geen 1 punt veel uitmaken en dat gaat heel de dag door dan merk je dat niemand echt meer zijn best gaat doen. Ik merk dan ook dan ook aan mezelf dat ik extra lang in de safe op me gemakje alles bijvul en weer klaarmaak.

Wanneer het lekker gaat de teams liggen gelijk dan vind ik het soms jammer dat het al weer voorbij is voor die dag. Dan merk ik ook dat ik alleen naar de spawn tot ik de laatste heb geschoten.

Wat ik een verbetering zou vinden als er gemerkt word dat de balans niet goed ligt. Hussel de teams helemaal door elkaar. Niet een paar naar het andere team maar een compleet nieuwe indeling. Natuurlijk nog wel de vaste teams bij elkaar. Maar in ieder geval weer een frisse start maken.

Werkt helaas niet als de objective de hele dag door word gespeeld.
wouter_96

Camouflage: Everglade
Replica Collectie: SVD, H&K G36C, ASG MK23, G&G CM16 300BOT, G&G SR L , WE1911

Berichtdoor Reliku » di 01 sep 2015, 19:38

Ligt er ook aan wat voor skirms... en spelers... je hebt soms spelers die met een M60 en een M4 als sidearm of weet ik veel aan komen en dan om 3 uur doodmoe zijn. Of spelers die het vertikken een camelback of veldvles mee te nemen ook al is het 25-30 graden. Tja....

Er gaan er altijd wel een paar weg, maar in mijn ervaring wordt er tijdens normale skirms de balans vrij goed bijgehouden.

Op tac-sim of milsim gaat dat wat moeilijker. Je kunt niet tegen een groep spelers, die al een heleboel intel e.d. hebben, zeggen dat ze ineens naar het andere team moeten vertrekken. Maar bij de wat "serieuzere" skirms gaan mensen ook minder vaak vroegtijdig weg, dusja...

De oorzaak van het probleem los je niet op, maar het probleem zelf (teambalance) is wel wat aan te doen. Als mensen weg gaan en je merkt dat de balans om zeep geholpen wordt, meldt het dan gewoon, 9/10 wordt het vrij snel opgelost door de orga. Dagen inkorten zitten de fanatieke spelers ook niet op te wachten, en er blijven altijd wel mensen eerder weg gaan.

Ik blijf het raar vinden, overigens. Al hebben we de hele dag stromende regen, ik blijf doorgaan tot 't eind. Ik ben één keer een half uur voortijdig gestopt, maar dat was eigenlijk alleen maar omdat de hele tegenpartij weg was. Dat was op Bunker hill, spawnrape, tegenstanders hadden er geen zin meer in, en in zo'n situatie is het ook gewoon niet leuk meer. Maar zo lang de orga de balans maar een beetje goed houdt (desnoods marshall met een M249 het veld op sturen die het winnende team even terug hun spawn in helpt), dan kun je gewoon doorgaan tot het eind :)
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor MesutAirsoft » wo 02 sep 2015, 19:17

Haha, begrijp dit maar al te goed. Laatste x dat ik bij veluwe airsoft speelde zaten 5 man te chillen de laatste 1,5 uur.
MesutAirsoft
S.T.F.U. Member

Camouflage: Dutch Woodland/OD
Replica Collectie: G&P troy 9 inch battle rifle en Umarex HK .45

Berichtdoor RoyalFraggy » wo 02 sep 2015, 19:47

Soms weet je ook niet wat er aan de hand is met de mensen die bij de spawn 'chillen', misschien hebben ze technische problemen of zoals laatst mijn teammaat, die had problemen met zijn knie en zat in de spawn te wachten.

Tijdens het laatste uurtje was ik ff bij hem gaan checken en samen met hem en de organisatie in een goede discussie gekomen over van alles en nog wat. Het was daar heel gezellig, voor mij dus een reden om daar te zitten, één van de onderdelen van airsoften is de community er omheen en dat hoeft dus niet per se op het veld te zijn. De meningen zullen daar vast over verschillen, maar het is een hobby en geen werk (althans voor mij ;) ).
RoyalFraggy

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: Van alles

Vorige

Keer terug naar MilSim Algemeen