Opladen NUPROL LIPO BATTERY 7.4V – 1450MAH STICK TYPE

Nieuw? Vragen? Hier kan je ze kwijt. Tevens zullen veel van je vragen hier al beantwoord zijn. Ook tips & tricks kan je hier vinden.

Moderator: Panda

Opladen NUPROL LIPO BATTERY 7.4V – 1450MAH STICK TYPE

Berichtdoor Bighawk » ma 11 sep 2017, 07:32

Goedemorgen Airsofters,

Afgelopen weekend heb ik twee van bovenstaande batterijen gekocht alsmede de oplader NUPROL L3 LIPO BALANCE CHARGER. Normaal werk het zo dat bij het aansluiten van de chargers drie lampjes groen branden. Als je in dit geval een tweecellige batterij aansluit springen de lampjes van cel 1 en cel 2 op rood. Wanneer alles groen is, is je batterij opgeladen.

Echter, ik heb de batterij in de oplader gehangen en het lampje van cel 1 blijft op rood staan. Zou ik nog langer moeten wachten of kan het wellicht iets anders zijn? Ik zal de cellen nog eens doormeten maar had verwacht dat ze gelijktijdig vol zouden zijn.

Graag ontvang ik jullie gedachte hierover.
Merci! 8-)
Bighawk

Camouflage: Multicam

Re: Opladen NUPROL LIPO BATTERY 7.4V – 1450MAH STICK TYPE

Berichtdoor Burtezz » ma 11 sep 2017, 08:37

Hoi Bighawk,
Bij Lupos zijn de losse cel spanningen (bij 7,4v heb je twee cellen wat wordt weergegeven als 2S) belangrijk.
Balance chargers balanceren de celspanningen en laden de hele accu zo op.

Ik ken je lader niet goed helaas, maar per cel moet t lampje groen zijn. Als rood betekend dat hij laadt, even geduld hebben.

Er is echter een uitzondering: als een cel te ver ontladen is kunnen sommige laders de cel niet meer opladen. Een accu waarbij een cel te ver ontladen is is a) ongebalanceerd ontladen of b) een sterk verouderde cel. Verouderde cell betekend minder capaciteit en verliest sneller zn lading. Ik heb dit met mn vorige charger en een van mn lipos gehad. Ik kanme voorstellen dat bij het laden een lampje te lang rood blijft. In dit ge val moet je de spanning van die cel even meten. Als deze beneden 2,8v zit (grenswaarde kan afwijken) wordt de cell mogelijk niet opgeladen. Vraag dan iemand die een beetje verstand van lipos heeft om er kortstondig een spanning op te zetten van bv 3v. Zo laad je andmatig de cell weer. Daarna kan je m weer volladen met je lader.. De cell is in dit geval echter wel onherstelbaar beschadigd en zal volgende keer weer sneller ontladen dan de goed cel.
Burtezz

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: n/a

Berichtdoor Bighawk » ma 11 sep 2017, 09:01

Merci. :) Battarijen zijn splinternieuw dus het zou me bevreemden als een cel beschadigd is geraakt. Ik laat even weten hoe dit afloopt.
Bighawk

Camouflage: Multicam

Berichtdoor Burtezz » ma 11 sep 2017, 14:48

Bighawk schreef:Merci. :) Battarijen zijn splinternieuw dus het zou me bevreemden als een cel beschadigd is geraakt. Ik laat even weten hoe dit afloopt.

Hmm inderdaad.. Wijsheid en sterkte blijft er dan over voor mij om aan te bieden :roll:
Burtezz

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: n/a

Keer terug naar Newbie Forum