AEG of GBB?

Nieuw? Vragen? Hier kan je ze kwijt. Tevens zullen veel van je vragen hier al beantwoord zijn. Ook tips & tricks kan je hier vinden.

Moderator: Panda

AEG of GBB?

Berichtdoor Torque » di 09 okt 2018, 02:57

Als beginnend airsofter vraag ik mij af welk soort wapen ik mij het best aanschaf. Een electrisch of een met gas?
Wat zijn de voordelen van elk?
Torque

Re: AEG of GBB?

Berichtdoor Rosencrantz » di 09 okt 2018, 07:32

Het nadeel van gas is dat je in koudere periodes slechtere performance hebt (als het koud is kun je niet spelen). Het voordeel is dat onderhoud makkelijker is. Goede gbbrs zijn duur. Mags zijn erg duur over het algemeen. En omdat ze lage capaciteit hebben, heb je er vaak aardig wat nodig om competetief te zijn.

Het nadeel van aeg is dat het minder realistisch is. Het voordeel is de prijs en de betrouwbaarheid.

Uiteindelijk is het een kwestie van smaak en wat je zoekt in een replica. Voor allebei (en voor hpa) is wat te zeggen.
The sight is dismal; And our affairs from England come too late: The ears are senseless that should give us hearing. To tell him that his commandment is fullfill'd, That Rosencrantz and Guildenstern are dead.
Rosencrantz

Replica Collectie: Specna Arms SA-A05

Berichtdoor Meppie » di 09 okt 2018, 09:03

De koude is voor GBBR steeds minder een factor. GHK heeft die G5 serie en die werkt nu zelfs onder nul ... anders kun je bij sommige merken overstappen op CO2 magazijnen.

GBBR is GHK ongeveer het beste merk wat je kunt krijgen. Tokyo Marui en WE doen het echter ook goed dus hier kan nog wel discussie zijn over het wie wat waar en hoe.

Aftermarket onderdelen zijn er meer dan genoeg aftermarket onderdelen voor beide platform te vinden.

AEG zijn goedekope instapmodellen te vinden waardoor je lowbudget kunt beginnen. Voor GBBR is dat een heel ander verhaal - de aanschaf van het platform en de benodigde magazijnen is voor een GBBR een behoorlijke financiele drempel.

De meeste mensen die een GBBR nemen willen hem gewoon vanwege het meer realistische gedrag met de bolt en dergelijke - let wel dat er genoeg GBBR zijn zoals bij bijv de VFC die problemen hebben met de bolt-stop.

De rest is al gezegd door Rosencrantz
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Berichtdoor QuickFix » di 09 okt 2018, 12:44

Torque schreef:Als beginnend airsofter vraag ik mij af welk soort wapen ik mij het best aanschaf.

Allereerst: welkom!
Ten tweede: bij airsoft heten die dingen "Replica" of "Airsoft Apparaat" aangezien ze als w@pen totaal niet geschikt zijn.

Als directe antwoord op je vraag: als beginner is het slimmer om te beginnen met een AEG.

Ja, een GBBR is realistischer in het gebruik, maar dat is ook meteen een struikelblok: hij heeft meer en goed onderhoud nodig.
Daarnaast heb je de "Problemen", zoals hierboven beschreven, die er bij een GBBr bijkomen (duur, kleine magazijnen, performance in de winter, etc.)

Ik ben dol op mijn GBBr's en vind het prachtig om ermee te schieten, maar ik ben ook al wat ouder (bijna 50), dus dan moet je het niet meer hebben van de actie en snelheid van het spel (ik kan die gasten van 20 toch allang niet meer bijhouden), maar kun je nog wel genieten van, bijvoorbeeld, het klappen van de bolt. ;)

Natuurlijk kan het geen kwaad om gewoon te beginnen met een AEG primary (da's een geweer) en een GBB secondary (da's een pistool); dat is ook een setup die de meesten gebruiken in het veld.
Assumption is the mother of all f*ck-ups
QuickFix

Camouflage: Fel-oranje hitvest
Replica Collectie: M16A4, 416D, MP5, Mini UZI, Škorpion vz. 61, PPK/S, PPQ M2, P226, P5, P88, P99 DAO, Browning 1910, M1911A1, M92F/M9, Mauser Hsc, Colt .25, USP Compact

Berichtdoor Torque » wo 10 okt 2018, 00:50

Bedankt voor de reacties en de goede raad. Jullie technische uitleg zal een goede hulp zijn om het voor mij ideale apparaat te kiezen. De knoop is in ieder geval doorgehakt het zal een AEG zijn om mee te beginnen.
Torque

Keer terug naar Newbie Forum