Enkele vragen van een nieuweling

Nieuw? Vragen? Hier kan je ze kwijt. Tevens zullen veel van je vragen hier al beantwoord zijn. Ook tips & tricks kan je hier vinden.

Moderator: Panda

Enkele vragen van een nieuweling

Berichtdoor RonaldV » wo 10 jan 2018, 21:26

Hallo allemaal,
Na een middag lekker geairsoft te hebben heb ik besloten om deze sport ook te gaan beoefenen! Mijn NABV pasje is inmiddels onderweg en ik sta op het punt om mijn eerste replica te kopen.

Na uitvoerig onderzoek op verschillende forums kwamen de merken G&G en Specna Arms als goede fabrikanten uit de bus.

Mijn oog ik gevallen op de SA-V20 van Specna Arms. Heeft iemand ervaring met deze serie of het apparaat zelf? Ik kan er helaas geen reviews van vinden. ( https://gunfire.nl/product-dut-1152211907-Replika-karabinka-SA-V20.html )

Ook op de website van Specna Arms is ook bar weinig informatie te vinden.

Na wat rondgeneust te hebben op dit forum heb ik besloten om een LiPo batterij te kopen ivm de constante output en lange levensduur. Ik zou echter niet weten welk voltage en welke afmetingen van de batterij het beste bij de SA-V20 passen. Hoe kan ik hier achter komen?

Daarnaast heb vroeg ik me af hoe het downgraden van de FPS werkt. Is het zo simpel als er een andere veer in zetten? Bij het bestellen van een replica op gunfire kan ik er voor kiezen om de fps gratis te laten downgraden.

Wanneer ik de SA-V20 op de website van gunfire bekijk staan er twee verschillende FPS-en opgegeven bij de specificaties (410 en 310). Is dit de FPS waar ik voor kan kiezen met een downgrade? Of kan ik een zelfgekozen FPS opgeven? En als dat kan, wat is dan verstandig om op te geven? Gezien de max FPS in Nederland 360 is voor een dergelijke replica zou ik al snel op de 350 of misschien wel 340 gaan zitten om 'safe' te zijn.

Dat zijn heel wat vragen, maar daar is dit forum voor bedoelt.. toch? ;)
RonaldV

Re: Enkele vragen van een nieuweling

Berichtdoor Bumfiddler » wo 10 jan 2018, 21:30

Specna arms is een beetje de beginners lijn van Gunfire en het zijn zeer degelijke replicas voor een beginner

het downgraden doen ze meestal door of een hele andere veer erin te zetten of ze knippen van de al geinstalleerde veer een paar cm af ik weet niet of gunfire self downgrades doet
Ze noemen mij ook wel de balletjesbandiet
Bumfiddler

Camouflage: Zwart
Replica Collectie: KJW KP-07, TM M4 MWS

Berichtdoor mata » do 11 jan 2018, 00:25

Niet specifiek beginner. Best bang voor buck om mee te starten en door te groeien meer.

instagram.com/mataairsoft
Instagram: @mataairsoft
mata

Camouflage: ATACS-FG
Replica Collectie: Specna Arms MK18, WE Glock 19, Galaxy MP5k

Berichtdoor RonaldV » vr 12 jan 2018, 11:16

Bumfiddler schreef:Specna arms is een beetje de beginners lijn van Gunfire en het zijn zeer degelijke replicas voor een beginner

het downgraden doen ze meestal door of een hele andere veer erin te zetten of ze knippen van de al geinstalleerde veer een paar cm af ik weet niet of gunfire self downgrades doet

Ok, dus ik kan iedere FPS opgeven die ik wil?

Ik heb voor batterijen zitten kijken, kaar kan nergens vinden of ik 7,4V of 11,1V LIPo's kan gebruiken. En welke maat ze moeten zijn..
RonaldV

Berichtdoor Bonaya » vr 12 jan 2018, 11:34

Downgrade service van gunfire

De reviews bekijkende lijkt het er op dat je zelf een bepaalde FPS wens kan aangeven. Ze gaan er volgens mij voor de zekerheid iets onder zitten. Zo zie ik de vraag om 360fps welke resulteerde in 355fps. Om helemaal zeker te zijn zou ik vragen voor 350fps, dan weet je zeker dat je goed zit.

Qua lipo's.. hoe hoger het voltage, des te meer het vraagt van je gearbox. 11,1V vergt een hoop van je replica en zonder de benodigde aanpassingen zou ik dit dan ook niet aanraden. 7,4V is een mooie om mee te beginnen. Qua formaat hangt het helemaal af van welke replica je neemt. In een M4 passen weer andere lipo's (vaak in stock) dan in een G36 bijvoorbeeld (vaak in handguard). Dit formaatje lipo zou wel in jouw SA-V20 moeten passen denk ik. Ik zou wel even kijken naar het mAh. Hoe hoger deze is, des te langer je met die ene lipo kan spelen.

Volgens mij heb ik het zo'n beetje wel samengevat. Correct me if im wrong, speel zelf niet (meer) met AEG's en heb hier nooit echt veel info over opgezocht.
Bonaya

Camouflage: Everglade
Replica Collectie: JG 608 G36C, Tippmann M4

Berichtdoor mata » vr 12 jan 2018, 12:00

Gunfire downgrade, Maar afhankelijk van de zin van de medewerker word de replica afgesteld op de FPS die je vraagt. Waar ook nog eens relatief is ivm de veren die ze gebruiken waarbij de FPS nog een beetje zal zakken. Gewoon aangeven dat je onder de 360 wilt blijven met als voorkeur bv 345.

Qua lipos moet je even kijken bij Hobbyking. De Turnigy airsoft lipo (2cell) 7.4v 1200 en 2000mah passen prima. 2000 is wat aan de strakke kant maar hou je een dag mee vol. De 1200 misschien ook wel, maar die wissel ik altijd voor de zekerheid in de pauze. Let wel op dat je de nunchuck types pakt (2 helften) ipv een stick of block type.

11.1v is af te raden door het gebrek van een mosfet en je bent er een aantal modificaties binnen de gearbox voor nodig.

instagram.com/mataairsoft
Instagram: @mataairsoft
mata

Camouflage: ATACS-FG
Replica Collectie: Specna Arms MK18, WE Glock 19, Galaxy MP5k

Berichtdoor RonaldV » ma 22 jan 2018, 20:17

Hartelijk dank voor jullie antwoorden! Hiermee moet ik er wel mee uitkomen.

Ik zie wel dat de midcap magazijnen voor Specna Arms uitverkocht zijn. Google verteld mij dat de meeste m4 magazijnen universeel zijn. Klopt dit? Kan ik een midcap magazijn van bijv G&G of Syma gebruiken in de eerder genoemde Specna Arms M4? (Bijv deze: https://gunfire.nl/product-dut-1152201376-150rd-mid-cap-magazine-for-M4-M16-type-replicas-black.html)
RonaldV

Keer terug naar Newbie Forum