Geen replica meenemen naar Comic Con

Nieuws over Airsoft in Nederland en België.

Moderator: Panda

Re: Geen replica meenemen naar Comic Con

Berichtdoor Reliku » do 23 maart 2017, 15:04

Geen, want het is geen verboden wapenbezit. Verstoren van de openbare orde is een overtreding die wel op je strafblad komt te staan, maar het is maar zeer de vraag of justis die meeneemt gezien de omstandigheden. Bovendien, als je 'm aanvecht en je wint (die kans acht ik vrij groot) dan wordt het sowieso niet meegenomen, dus ik denk dat het wel mee valt ;)

Maargoed, ook ik ben geen jurist, dus weeg mijn mening niet te zwaar.
Reliku Airsoft Sniper Gameplay
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS // KAC PDW // MK18 // te veel sidearms

Berichtdoor Marcellus35ad » do 23 maart 2017, 16:14

Al met al is het zowiezo een No Go! om je airsoft replica mee te nemen naar een Comic Con en goed dat daar is iemand aandacht aan besteed. :)

Speelgoed mag dan weer wel, maar kan een hoop gezeur veroorzaken waar niemand op zit te wachten.

Mijn advies; gebruik je verstand en als je toch speelgoed mee wilt nemen, overleg het vooraf met de organisatoren en laat ze op schrift stellen dat zij er geen moeite mee hebben als je CE pistooltjes meeneemt. (denk maar aan piratenpistooltjes). Wordt er dan door de politie een probleem van gemaakt dan heb je zwart op wit dat de organisator in ieder geval niet vindt dat je de openbare orde verstoord.
Marcellus35ad

Camouflage: Swiss Alpenflage
Replica Collectie: Specna M16 met M203

Berichtdoor Axium » do 23 maart 2017, 17:03

AA's of replica's zijn gemaakt om wargames mee te spelen. Dat je een replica wapen bij veel gelegenheden thuislaat zou logisch moeten zijn. Ze zijn te realistisch om (onaangekondigd) andere activiteiten mee te doen.

Omdat niemand op 10 meter het verschil ziet loop je een behoorlijke kans dat de politie je lastig zal gaan vallen. Ik weet niet zo veel van cosplay, maar het idee is toch dat je fantasy figuren uitbeeld? Je kan moeilijk als LEO of terrorist verkleed gaan, hopelijk in de verre toekomst wel ooit...

En alle echte terroristen zouden hun flashhider oranje moeten lakken :lol:

Een aantal jaar geleden had de politie toch ook 4 boetes uitgedeeld, ik geloof met carnaval, aan 4 gasten die een A-team busje hadden, en daarbij plastic speelgoed wapens uit de categorie duidelijk plastic, oranje muzzle en duidelijk uit proporties. Dat heeft geloof ik het nieuws gehaald. De terrorisme dreiging is helaas "substantieel", dus moet je als burger je vrijheid wat inperken. niet dat ik het daarmee eens ben, ik begrijp het.
Na het negeren van Google, FAQ's en de Zoekfunctie, vraag ik het maar hier...
Axium

Camouflage: Zie je niks van.
Replica Collectie: ;Cyma CM-040D(AK-105);E&L AK-105;Umarex Walther PPK\s;Umarex H&K USP Compact;TM Makarov.

Berichtdoor Rebelattack » do 23 maart 2017, 19:10

Axium schreef:AA's of replica's zijn gemaakt om wargames mee te spelen. Dat je een replica wapen bij veel gelegenheden thuislaat zou logisch moeten zijn. Ze zijn te realistisch om (onaangekondigd) andere activiteiten mee te doen.

Omdat niemand op 10 meter het verschil ziet loop je een behoorlijke kans dat de politie je lastig zal gaan vallen. Ik weet niet zo veel van cosplay, maar het idee is toch dat je fantasy figuren uitbeeld? Je kan moeilijk als LEO of terrorist verkleed gaan, hopelijk in de verre toekomst wel ooit...

En alle echte terroristen zouden hun flashhider oranje moeten lakken :lol:

Een aantal jaar geleden had de politie toch ook 4 boetes uitgedeeld, ik geloof met carnaval, aan 4 gasten die een A-team busje hadden, en daarbij plastic speelgoed wapens uit de categorie duidelijk plastic, oranje muzzle en duidelijk uit proporties. Dat heeft geloof ik het nieuws gehaald. De terrorisme dreiging is helaas "substantieel", dus moet je als burger je vrijheid wat inperken. niet dat ik het daarmee eens ben, ik begrijp het.

Deadpool is ook een comic en die gebruikt dubbele Dessert Eagles, even als voorbeeld.
Rebelattack

Berichtdoor Marcellus35ad » do 23 maart 2017, 20:20

Jammer dat tegenwoordig een advies als; gebruik je verstand, niet meer werkt.

Ik ken wel mensen die naar cosplay gaan, en die steken erg veel tijd in het namaken van hun zwaarden, bijlen, messen en pijl&bogen. Allemaal gemaakt van hout en foam. De reden hiervoor is dat echte zwaarden en dergelijke NIET zijn toegestaan door organisatoren. Hoewel ze vaak wel bestaan en er toch nog beter uitzien dan de zelfgemaakte zwaarden. Dit i.v.m de veiligheid.
Marcellus35ad

Berichtdoor Axium » do 23 maart 2017, 21:08

Ik ben het helemaal met je eens Marcellus, maar een desert eagle of complexer wapen kun je moeilijk zelf van schuim etc. maken.

Replica wapens kun je gewoon niet overal toestaan, want bijna niemand ziet het verschil. Je kan nog zo vriendelijk kijken in de rij voor de pin-automaat, maar als je een AEG in je handen hebt krijg je toch een probleem.
Axium

Replica Collectie: ;Cyma CM-040D(AK-105);E&L AK-105;Umarex Walther PPK\s;Umarex H&K USP Compact;TM Makarov.

Berichtdoor Sadiek » do 23 maart 2017, 22:27

Inderdaad goed dat er aandacht aan besteed wordt.

Ik ben vorig jaar naar GamesCon geweest in Keulen. Daar was het voor het publiek/cosplayers ook verboden om nepwapens en/of AA's mee te nemen.

Alleen standhouders konden daar een vrijstelling voor krijgen mits de betreffende nepwapens/AA's van te voren werden aangemeld, geïnspecteerd, gemarkeerd met een grote sticker en uitsluitend binnen in de hallen gedragen werden.
Sadiek

Camouflage: Socom/TAN/PMC
Replica Collectie: ASG CAA M4, JG AUGA3, TM P90 TR, JG BAR-10, ASG STI TAC 1911, Punisher 1911, TM Hi-capa 5.1, WE Glock G18C.

Berichtdoor Marcellus35ad » do 23 maart 2017, 22:28

Je kan nog zo vriendelijk kijken in de rij voor de pin-automaat, maar als je een AEG in je handen hebt krijg je toch een probleem.

Hahaha, dat denk ik ook :lol:
Marcellus35ad

Berichtdoor Axium » zo 09 apr 2017, 08:33

Helemaal als je als man een boerka draagt.

"Gaat u gerust voor mevrouw, ik heb de tijd".
Axium

Vorige

Keer terug naar Airsoft Nieuws