De NABV versus De Ledenraad

Nieuws over Airsoft in Nederland en België.

Moderator: Panda

Re: De NABV versus De Ledenraad

Berichtdoor Rosencrantz » za 23 dec 2017, 11:48

Marcellus35ad schreef:Laat ik zeggen dat ik de toon van de 1ste alinea zeer aanmatigend en neerbuigend vind.

Ja dat viel mij ook op. En niks communiceren over dat de ledenraad bij de eerste begrotingsbespreking volgens mij unaniem tegen stemde. En dat ook, dat dikgedrukte unaniem. Pff.
The sight is dismal; And our affairs from England come too late: The ears are senseless that should give us hearing. To tell him that his commandment is fullfill'd, That Rosencrantz and Guildenstern are dead.
Rosencrantz

Replica Collectie: Specna Arms SA-A05

Berichtdoor Marcellus35ad » za 23 dec 2017, 13:11

Zelf denk ik dat 1 van de grote problemen met de NABV is dat de leden de NABV toch vooral gebruiken als verstrekker van de machtiging om replica's in bezit te mogen hebben en te mogen vervoeren gebruiken tijdens een skirm. Dat dit €78,- per jaar kost, tja hobby's kosten geld. Verder zal het de meeste leden een zorg zijn, mits ze kunnen blijven spelen.

Zodra de machtiging door bijzondere wetten zou worden verstrekt a €65,- voor de aanvraag en €30,- voor de jaarlijkse verlening zoals nu bij wapenverloven gebeurd zal het ledenaantal van de NABV zonder twijfel sterk inkrimpen.

Persoonlijk denk ik dat de NABV van zijn zwakte zijn kracht moet proberen te maken.
Als de redenering dat de meeste leden alleen lid zijn om de machtiging te behouden klopt kun je daar uit afleiden dat voor de meeste leden het belangrijkste is dat ze in Nederland kunnen blijven spelen met hun replica's en ze gewoon thuis mogen houden en mogen vervoeren van en naar.

Als we nu op regelmatige basis op de hoogte zouden worden gehouden van de inspanningen van de NABV die hierop gericht zijn met daaronder een goed gefundeerd financieel verhaal (wat je wel mag verwachten als het om dergelijke grote bedragen gaat) zul je veel minder mensen horen klagen.

Laat weten naar welke beurzen en congressen je gaat, met welke doelstellingen je daar naar toe gaat en wat dit gekost en opgeleverd heeft. Dan is misschien die ruim €58.000,- die er nu voor uitgetrokken is heel acceptabel. Nu weten we het niet en is het vooral een grote hap uit het totaalbudget.

Misschien met de NABV eens gaan nadenken over het herinrichten van de belangenvereniging. In plaats van heel veel individuele leden met weinig betrokkenheid zou je ook kunnen denken aan een structuur zoals bij de KNSA of de Fotobond waarbij lokale verenigingen lid zijn van de overkoepelende belangenvereniging en de leden van de lokale vereniging. Hierbij betalen de leden contributie aan hun lokale vereniging waarbij ze betrokken zijn, op regelmatige basis bij elkaar komen, samen en individueel oefenen, samen onderhoud plegen, samen naar skirms en wedstrijden gaan etc. en de lokale vereniging per lid een deel van de contributie betaald een de NABV.

Zomaar wat tips.

Hou me ten goede. Ik ben niet van mening dat het huidige bestuur van de NABV er met kwade bedoelingen of ter meerdere ere en glorie of zelfverrijking zit. Zeker niet! De vereniging is langzaam aan volwassen aan het worden en dat gaat met vallen en opstaan. Wel zie ik een grote dissonantie tussen wat de leden doen en het NABV bestuur doet en lijkt het bestuur vast te zitten in eigen visie en maar langzaam te leren van eerder gemaakte fouten.
Marcellus35ad

Camouflage: Swiss Alpenflage
Replica Collectie: Specna M16 met M203

Berichtdoor frankborgo » zo 24 dec 2017, 10:06

[quote="Arjen511"]Neem aan dat jullie allemaal de nieuwsbrief van NABV ook net binnen hebben gekregen?

niks binnen gekregen hoor..jullie wel?
frankborgo

Berichtdoor wapenmeester » zo 24 dec 2017, 10:07

frankborgo schreef:
Arjen511 schreef:Neem aan dat jullie allemaal de nieuwsbrief van NABV ook net binnen hebben gekregen?

niks binnen gekregen hoor..jullie wel?
jawel, kijk in je spambox of controleer je e-mail adres bij de NABV
wapenmeester

Camouflage: DPM
Replica Collectie: HK 416, HK UMP, Classic Army M16, CYMA M14, APS ACP

Berichtdoor TCDD » zo 24 dec 2017, 22:16

Nee ik ook niet.
TCDD

Camouflage: Black, A-TACS FG
Replica Collectie: Tippmann M4, Cyma MP5, Dan Wesson 8" & Glock 17

Berichtdoor Meppie » zo 24 dec 2017, 23:33

Besluitenlijst Ledenraad
Normaal opent de NABV-nieuwsbrief niet met ledenraadsvergaderingen. Maar de afgelopen weken was het 'aan' op de sociale media. Open brieven, verhitte debatten, grote woorden, blogposts, meningen en aannames, hele opstellen verschenen online:

Er was iets groots aan de hand, Steven.

Of. Nou ja. Misschien viel dat wel mee. Gisteravond spraken het bestuur en de ledenraad van de NABV met elkaar. Zoals ze dat met grote regelmaat doen. Face to face. Soms scherp geformuleerd, maar altijd met de intentie om invulling te geven aan:
WE ARE AIRSOFT.

In die ledenvergadering stemde de ledenraad unaniem in (13 stemmen voor, 0 tegen) met de begroting 2018 en het onderliggende plan.

De notulen van de vergadering moeten nog worden uitgewerkt. Bestuur en ledenraad hebben samen wel besloten om een beknopte besluitenlijst te publiceren. De goedgekeurde begroting en de onderbouwing zullen worden gepubliceerd zodra de afgesproken aanpassingen daarin zijn verwerkt.

Transparant. Open. Eerlijk.

De ledenraadsleden en bestuursleden communiceren liefst open en constructief. Deze airsofters staan níet aan de zijlijn bij het vormgeven van de snelst groeiende Nederlandse sportbond ooit. Ze moeten soms harde noten kraken. Als je twijfels of vragen hebt over de keuzes die ze maken, benader hen dan gerust daarover. Als je dat doet met het respect en de sportiviteit die airsoft zo'n bijzondere sport maken,
zul je geheid antwoord krijgen.

Fijne feestdagen en dat 2018 een geweldig airsoftjaar mag worden.

De NABV is niet bereikbaar (ook niet telefonisch) op de volgende dagen:

Eerste kerstdag (25-12)
Tweede kerstdag (26-12)
Nieuwsjaarsdag (1-1)

Het Nationaal Airsoft Centrum is elke zaterdag open van 10 tot 16 uur, en op maandag en woensdag van 18.30 tot 22.30 uur. Gratis toegankelijk.
NAC Geldermalsen is gesloten op maandag 25 december en maandag 1 januari.
15 Instructeurs BOSS
Vorig weekend waren 20 man aanwezig tijdens een train-de-trainer sessie voor BOSS. Van die 20 mannen zijn er 15 direct geslaagd. Met 5 deelnemers is een maatwerkprogramma afgesproken.

Meer in de volgende nieuwsbrief over workshops BOSS. Dan lees je ook over de marshalls-opleidingen in 2018.
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Vorige

Keer terug naar Airsoft Nieuws