De NABV versus De Ledenraad

Nieuws over Airsoft in Nederland en België.

Moderator: Panda

De NABV versus De Ledenraad

Berichtdoor Meppie » ma 18 dec 2017, 21:00

Van uit de ledenraad...... Ter info.....
Bron: https://m.facebook.com/story.php
Zoals de meesten van jullie weten heeft er vorige maand weer een ALR vergadering plaatsgehad. Deze stond volledig in het teken van de “begroting van 2018”. Ware het niet dat het niet alleen de cijfers betroffen, maar dat er ook een forse “beleidsnota” uit de hand van het bedrijfsbureau aan was toegevoegd. Hier hebben wij op voorhand totaal geen overleg met het bestuur over gehad. Feitelijk zou dit door ons moeten worden “gemaakt” in samenspraak met het bestuur, zoals de statuten ook aangeven, en nooit door het bedrijfsbureau.
Wij hebben ter vergadering ook toelichtingen omtrent de onderliggen becijfering van de begroting gevraagd. Maar dit werd botweg geweigerd, terwijl wij hier recht op hebben. Hoe kun je een beslissing nemen over zoveel geld, zonder dat je weet waaraan iets zou worden uitgegeven?
Met toenemende verbazing hebben wij deze begroting en nota tot ons genomen. De beleidsnota en begroting is kort gezegd uitermate ambitieus en pretentieus te noemen. Hier kunnen wij echt helemaal niets mee. Een gevolg hiervan was dat wij deze met overgrote meerderheid der stemmen hebben weggestemd.
Dat jullie hiervan ook geen verslag kunnen terugvinden is, omdat de notulen van deze vergadering nog steeds niet zijn uitgewerkt... Hier hebben wij met klem om gevraagd mede ook omdat wij deze nodig hebben voor de nieuwe vergadering, maar… nog steeds geen witte rook te zien. En dit verwachten wij ook niet, omdat het gemiddeld een half jaar duurt voordat deze geproduceerd zijn. Dan weten wij ook niet meer precies wat er besproken is… Bewuste Aktie van het bestuur?
Nu is wederom door het bestuur een datum gepland, a.s. donderdag 21 december. Hoogstwaarschijnlijk om deze stukken nog voor het nieuwe jaar erdoorheen te jassen!
Blijkens de inhoud staan hier zaken in die voor hen dringend zijn , en dat deze zeer snel worden goedgekeurd. En wederom hebben wij de stukken op de laatste dag van hen ontvangen. Ware het niet dat dit stuk nagenoeg dezelfde inhoud en cijfers heeft als de vorige.
Vlak voordat wij de “nieuwe” begroting ontvingen hebben wij een stuk van 15 pagina ingediend, met vragen en mutaties zoals wij dit ingevuld zouden zien. (2 dagen mee bezig geweest) EN wat denk je dat hiermee is gebeurd. Helemaal NIETS... Maar dit is niet vreemd te noemen.
Alles wat er afgelopen jaren tijdens de vergaderingen is afgesproken of toegezegd door het bestuur of bedrijfsbureau, is niets van waargemaakt of uitgevoerd. En het lijkt alleen maar erger te worden. Een hele waslijst van overtredingen van de statuten, gedrag codes, afspraken en toezeggingen etc. hebben wij op een rijtje gezet. Het is een lijvig stuk geworden, die wij vandaag zullen door communiceren. En wat ter vergadering ter sprake zou moeten komen. Maar gezien de weigering van het bestuur om iets anders te bespreken dan wat op de agenda staat, zal dit wel niet gebeuren.
Vooralsnog moet ik meegeven dat wij als raad vanaf de start zeer hard inzetten om onze achterban correct te vertegenwoordigen in de raad. Maar .. dat dit door het bestuur en bedrijfsbureau volledig wordt genegeerd en tegengewerkt.
Na die 18 maanden dat wij in de raad zijn geïnstalleerd kan ik niet anders constateren dat wij slechts voor de vorm zijn aangesteld. Dit is waar ik alle kritische vragenstellers volledig gelijk in moet geven. Wij zouden de regie moeten hebben en het voortouw moeten nemen in alle zaken wat de airsofter betreft. Wij willen wel .. en doen er alles aan om dit vertrouwen ook in “klinkende munt en daden” om te zetten voor de leden. Maar zoals gezegd, het bestuur en bedrijfsbureau negeert ons totaal.
En … het zijn niet 75%, maar 85% airsofters die aan skirms of meerdaagse evenementen deelnemen. Dit is ook iets waar wij vorig jaar ook de nadruk op hebben gelegd dat dit “topprioriteit” zou hebben bij het invullen van de begroting. En wat blijkt … In 2017 is hier totaal NIETS mee gedaan. En in de begroting van komend jaar stond ook NUL op de begroting.
Wij gaan het zien donderdag. Tot de volgende blog
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Re: De NABV versus De Ledenraad

Berichtdoor TCDD » ma 18 dec 2017, 21:06

Ik denk niet dat ik mn NABV lidmaatschap ga verlengen met dit gezeik

Mod edit - panda
TCDD

Camouflage: Black, A-TACS FG
Replica Collectie: Tippmann M4, Cyma MP5, Dan Wesson 8" & Glock 17

Berichtdoor rob2k7 » ma 18 dec 2017, 21:27

Dank voor je bericht Meppie , mensen hebben al een tijd het gevoel dat er verstoppetje word gespeeld . het grote waarom is in deze op zijn plaats .

Het chronische gebrek aan transparantie gaat zo'n bond een keer opbreken , men blijft wantrouwend over wat er met het geld gebeurt en dat word zo alleen maar erger .

Stoppen met airsoft is voor mij geen optie , mijn nr1 hobby wat moet ik anders weer gaan paintballen ?

nah we wachten rustig af en ik ben persoonlijk blij dat er mensen zijn die de heren achter hun vodden zitten , wie weet komen ze een keer uit hun glazen bol .

Groet

Robin
rob2k7

Camouflage: A-TACS FG + Woodland NL
Replica Collectie: 2xTippmann m4(Colt C8 NLD) + Sig Sauer P226/CO2 full metal,WE Glock 19 gen4gbb

Berichtdoor TCDD » ma 18 dec 2017, 21:47

rob2k7 schreef:Dank voor je bericht Meppie , mensen hebben al een tijd het gevoel dat er verstoppetje word gespeeld . het grote waarom is in deze op zijn plaats .

Het chronische gebrek aan transparantie gaat zo'n bond een keer opbreken , men blijft wantrouwend over wat er met het geld gebeurt en dat word zo alleen maar erger .

Stoppen met airsoft is voor mij geen optie , mijn nr1 hobby wat moet ik anders weer gaan paintballen ?

nah we wachten rustig af en ik ben persoonlijk blij dat er mensen zijn die de heren achter hun vodden zitten , wie weet komen ze een keer uit hun glazen bol .

Groet

Robin

Voor mij is er meer in het leven dan Airsoft. Tis maar een spelletje
TCDD

Camouflage: Black, A-TACS FG
Replica Collectie: Tippmann M4, Cyma MP5, Dan Wesson 8" & Glock 17

Berichtdoor Marcellus35ad » ma 18 dec 2017, 23:28

Persoonlijk vind ik het nogal wat.
Zeker als je er bij stilstaat om wat voor bedragen het gaat.

Als er dan een bestuur is die maar een beetje doet waar ze zin in hebben zonder naar de ledenraad te luisteren, hebben we toch een probleem.

Volgens mij zijn wij allemaal leden en zijn het er al aardig wat. Goed voor ruim €1.500.000,- Aardig bedragje of niet.
Marcellus35ad

Camouflage: Swiss Alpenflage
Replica Collectie: Specna M16 met M203

Berichtdoor Rebelattack » ma 18 dec 2017, 23:52

TCDD schreef:Voor mij is er meer in het leven dan Airsoft. Tis maar een spelletje

Dan stop je toch gewoon, ons boeit het echt niet. Sommige mensen stoppen alleen niet om het minste en geringste omdat het even wat moeilijker. Wel heel makkelijk stoppen als het even moeilijk wordt.
Rebelattack

Berichtdoor rob2k7 » di 19 dec 2017, 00:11

Ik heb net nog een R hop in mijn Orga loop geknutseld , zo'n siliconen slang en een beetje knippen plakken en lijmen , geen haar in mijn hoofd die er over denkt om te stoppen alleen dat geklooi aan mijn replica's is al gaaf .

Wel hoop ik dat men in de toekomst wat meer bereid is naar haar leden te luisteren , misschien doen ze dat wel alleen doen ze er niks of weinig mee , tot die tijd geniet ik intens van deze vage hobby althans in de ogen van veel mensen , die snappen echt niet waar het over gaat hahaha

Zet hem op ledenraad ;)
rob2k7

Replica Collectie: 2xTippmann m4(Colt C8 NLD) + Sig Sauer P226/CO2 full metal,WE Glock 19 gen4gbb

Berichtdoor Arjen511 » di 19 dec 2017, 08:07

rob2k7 schreef:Ik heb net nog een R hop in mijn Orga loop geknutseld , zo'n siliconen slang en een beetje knippen plakken en lijmen , geen haar in mijn hoofd die er over denkt om te stoppen alleen dat geklooi aan mijn replica's is al gaaf .

:lol: :lol: :lol: Hear hear!
Arjen511

Camouflage: Multicam, Coyote
Replica Collectie: ASG CZ 75 SP-01 Shadow, ASG Armalite M15A4, Krytac LVOA-C, JG Bar-10, WE G17

Berichtdoor Bumfiddler » di 19 dec 2017, 11:44

Laten we gewoon met ze allen de sport gezellig koesteren want wie weet moeten we straks weer naar onze zuider buren om te gaan skirmen XD er is nog geen reden om echt te stoppen vindt ik
Bumfiddler

Camouflage: Multicam Black
Replica Collectie: WE PX4 Storm, TM M4 MWS, GHK AK74M

Berichtdoor rob2k7 » di 19 dec 2017, 15:40

Bumfiddler schreef:Laten we gewoon met ze allen de sport gezellig koesteren want wie weet moeten we straks weer naar onze zuider buren om te gaan skirmen XD er is nog geen reden om echt te stoppen vindt ik

Vind ik ook , en afreizen naar België vind ik sowieso geen optie , eerst 2-3 uur rijden voordat je er bent + je replica's die mag je niet bij je hebben nee hou op laten we het nog effe zo houden . ;)
rob2k7

Volgende

Keer terug naar Airsoft Nieuws