Het importeren van airsoft apparaten

Nieuws over Airsoft in Nederland en België.

Moderator: Panda

Re: Het importeren van airsoft apparaten

Berichtdoor NevsNL » zo 17 maart 2013, 19:33

Dat bedoel ik dus, als het op meerdere manier te interpreteren is is het niet duidelijk.
NevsNL

Camouflage: MC, WDL, PMC
Replica Collectie: TM HK416D/VFC HK416CQB/VFC MK18 Mod 1/TM P226/TM G17

Berichtdoor Reliku » zo 17 maart 2013, 20:31

Volgens mij staat er gewoon dat als je niet voor optie 1 kiest er een proces verbaal opgemaakt gaat worden en dat het vervolgens overgedragen wordt aan de politie. Tenzij ik iets over het hoofd zie.... :shock:
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor NevsNL » zo 17 maart 2013, 20:35

Dat zou helemaal mooi zijn. Dan geven ze je dus 2 opties, waarvan er één is dat je proces verbaal krijgt?
NevsNL

Berichtdoor Wits » zo 17 maart 2013, 20:36

De door velen genoemde optie 2 heb ik zelf niet gezien en lees hier dat dit op FB staat (heb ik niet) vermeld. Als dit een van de manieren is om een pakket te laten leveren waarom staat die dan niet in de vermelde tekst op de site (NABV) en in het gekopieerde stuk tekst in dit topic. Wellicht kan de NABV dit ophelderen en in de gepubliceerde tekst op de site bijschrijven dan zijn er geen discussies. Naar mijn mening spreken optie 1 en 2 elkaar namelijk tegen. 1 zegt geen pas bij aanlevering bij douane geen apparaat en 2 zou zeggen wij als douane hebben niets te doen dus wij gaan je bellen, mailen, schrijven om te vragen naar je pas. Als mijn pas binnen is wacht ik wel even met bestellen totdat dit helder is.
Wits

Camouflage: KL 3 color desert, KL Woodland
Replica Collectie: KWC Colt M1911 A1 CO2 GBB

Berichtdoor Reliku » zo 17 maart 2013, 20:37

Ik snap nog steeds niet helemaal waar de NABV die tweede optie vandaan haalt, maar die is er kennelijk. :roll:

De douane echter, geeft aan wat de procedure is (indien de vervoerder NIET in het bezit is van pas -> in beslag genomen + proces verbaal). Ik zou dan persoonlijk liever de procedure van de douane aanhouden. :?

Dus Wits +1
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor NevsNL » zo 17 maart 2013, 20:45

Mijn beste gok op dit moment is: Kopie van je pas door de verkoper laten bijsluiten in het pakket. Pakket komt bij de douane, die controleert, vindt de kopie; pakket kan door. Dat de kopie van mijn pas dan bij een buitenlandse Airsoftshop terecht komt neem ik dan maar voor lief. Als daar al misbruik van gemaakt kan worden lijkt me dit erg onwaarschijnlijk.
NevsNL

Berichtdoor Perconte » zo 17 maart 2013, 21:12

Nu ik de laatste reacties allemaal lees is mijn eerste reactie dus niet zo vreemd :-)
Perconte

Camouflage: NL Woodland+Blauw
Replica Collectie: D-Boys M4 CQB RAS II

Berichtdoor DrPepper » zo 17 maart 2013, 21:53

Nogmaals, als je goed leest staat er nergens dat ze proces verbaal opmaken als je geen kopie bij het pakket laat mee sturen. Er staat dat ze in het geval dat er geen pas getoond kan worden PV opgemaakt wordt. De NABV geeft aan dat de optie van achteraf je pas versturen naar de douane de veiligste is... De douane kun je namelijk wel vertrouwen met jouw gegevens.

Dit topic gaat op slot want de informatie is duidelijk en verdere discussie leidt enkel tot verwarring...
Aut vincere, aut mori
DrPepper
S.O.A.G.G. Team Member

Camouflage: ATACS AU
Replica Collectie: G&G R8-L, G&G CM 16, WE hi capa 4.5, Elite Force Colt 1911 Mark IV, WE Glock 17 4gen.

Vorige

Keer terug naar Airsoft Nieuws