EU Richtlijn

Nieuws over Airsoft in Nederland en België.

Moderator: Panda

EU Richtlijn

Berichtdoor Meppie » di 24 nov 2015, 19:09

Belangrijk!

Na de verschrikkelijke aanslagen in Parijs heeft de Europese Commissie plannen aangekondigd om de Europese Vuurwapen richtlijn aan te passen. De op dit moment voorgestelde wijzigen zullen gevolgen hebben voor ALLE airsofters in de Europese Unie

Airsofters en airsoftapparaten zijn op geen enkele manier betrokken bij de gebeurtenissen in Parijs, er is dan ook geen enkele rechtvaardiging om deze straffen of te belasten voor de daden van Terroristen.

Het gevolg van de voorgestelde wijziging zal zijn dat :

Alle Replica's in Europa Geregistreerd Moeten Worden

Juridisch wordt dat als volgt ingekleed (Engelse tekst van het voorstel)

Definitie van een replica:
1h. For the purposes of this Directive, "replica firearms" shall mean objects that have the physical appearance of a firearm, but are manufactured in such a way that they cannot be converted to firing a shot or expelling a bullet or projectile by the action of a combustible propellant.

De Voorwerpen die hierboven zijn genoemd worden vervolgens als Categorie C wapens binnen de EU aan gemerkt:

in Annex I to Directive 91/477/EC part II is amended as follows:
[…]
(iii) In Category C, the following points are added:
"5. Alarm and signal weapons, salute and acoustic weapons as well as replicas;

Voor categorie C wapens geld binnen de hele EU minimaal een registratie verplichting. Dit is een grote last voor alle airsofters binnen de EU.

Airsofters kunnen iets doen!

De Europese Commissie wil commentaar op dit voorstel uiteraard kan je de Europese Commissie bellen en schrijven, je kan echter ook digitaal je mening kenbaar maken. Copy/paste de volgende link om eventuele filtering tegen te gaan.

https://ec.europa.eu/transparency/regdo ... anguage=en

De stelling is dat wij niet willen dat replica's binnen de EU als Categorie C wapen worden aangemerkt.

Verpreid dit bericht onder zoveel mogelijk airsofters en laat iedereen zijn of haar mening kenbaar maken.

Icarus van der Kolk (NABV), Steven (http://www.airsoft.nl)
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Re: EU Richtlijn

Berichtdoor LJ-NL » di 24 nov 2015, 19:41

Heb al meerdere teksten voorbij zien komen over dit voorstel. Dit moeten we inderdaad in de gaten houden.

Even voor de volledigheid: welke text suggereerd dat 'alle replica's geregistreerd' moeten worden?

(Dit lijkt mij namelijk zo goed als onmogelijk voor de overheid gezien de meeste replica's geen uniek serienummer hebben. Daarnaast is het natuurlijk een zeer kostbare kwestie om zoiets te realiseren.)

Wat ik elders tegenkwam is dat dit voorstel betekend dat de houders van replica's een vergunning zouden moeten hebben (en dat hebben wij in Nederland al natuurlijk :)) maar ik zie ook dat zo snel niet terug in de tekst van het voorstel.
Inokatsu M4, Marushin M1, VFC HK416D 2015, GHK AKM & AK74U, KWA M11 G&P Steel, WE TA2015 P90, G&P M249 Marine, TM VSR10 full PDI, APS CAM870, TM MP7A1, KWA Kriss Vector, G&G LR-300 (ZM), KA Colt M4A1, TM G17 Steel Guarder kit, TM G18c Guarder kit, TM P226 ProWin Navy, Stark Arms Steel G19, TM Desert Eagle Guarder kit, KSC USPc SD Titanium kit, WE M84 traded, WE Gen2 M92 Inox, WE Gen2 M92 black traded, Stark Arms G42, KWC M1911, KWC Colt Python .357 4"
LJ-NL

Replica Collectie: 33 stuks

Berichtdoor Reliku » di 24 nov 2015, 19:43

Ook van toepassing, deze petitie:

https://www.change.org/p/council-of-the ... m=copylink

Uiteraard een belachelijk voorstel, dit lost helemaal niets op. Hopelijk wordt hier iets aan gedaan... Zo veel mogelijk delen dus :)
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor QuickFix » wo 25 nov 2015, 10:26

Ik heb die petitie van Reliku al ondertekent, voor die van Meppie moet ik nog even een (korte) onderbouwing verzinnen.
Assumption is the mother of all f*ck-ups
QuickFix

Camouflage: Fel-oranje hitvest
Replica Collectie: M16A4, 416D, MP5, Mini UZI, Škorpion vz. 61, PPK/S, PPQ M2, P226, P5, P88, P99 DAO, Browning 1910, M1911A1, M92F/M9, Mauser Hsc, Colt .25, USP Compact

Berichtdoor Fl4m3s87 » wo 25 nov 2015, 13:19

Ook ik heb beide petities ondertekent.
Fl4m3s87
Airsoft.nl Moderator

Camouflage: NWU I&II/AOR2&AOR1
Replica Collectie: VFC H&K416 D, TM Sig Sauer P226 E2

Berichtdoor Jongen » wo 25 nov 2015, 13:29

Die terroristen hebben de angst er goed in gekregen! allemaal wanhopige stuiptrekkingen van een bang Europa!
Zeker met dit effect kunnen we meer aanslagen gaan verwachten want het blijkt uitstekend te helpen!

En natuurlijk gaan ze de regels voor de legale wapenmarkt aanscherpen terwijl deze imo juist vrijer zou moeten. In Israel schaffen burgers ook massaal legale wapens aan om zichzelf te verdedigen.
Jongen

Camouflage: Multicam // OD green WOII
Replica Collectie: M1911 Blackwater // JG g36c // TM MK23 Socom // G&G sig 550 // ICS M1 Garand // KWC P08 Luger

Berichtdoor Druid » wo 25 nov 2015, 13:38

Die van Reliku had ik al via andere bronnen binnengekregen en ondertekend en ook de EU heeft nu een bericht van me ontvangen.
Het is ook zinvol om e.e.a. via facebook te verspreiden.
Druid

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: G&G CM16 Carbine

Berichtdoor Meppie » wo 25 nov 2015, 14:38

Druid schreef:Die van Reliku had ik al via andere bronnen binnengekregen en ondertekend en ook de EU heeft nu een bericht van me ontvangen.
Het is ook zinvol om e.e.a. via facebook te verspreiden.

Dit bericht staat nu op minsten vier FB pagina en is al een paar keer gedeeld. Je kunt het bijv ook terugvinden op de Facebook pagina van de NABV zelf.
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Berichtdoor Icarus » wo 25 nov 2015, 15:08

Even nog als toevoeging
Indien dit voorstel erdoor komt zal dat betekenen dat je bij elke invoer van buiten de EU vooraf een 'consent van invoer' zal moeten aanvragen bij de Douane. Uiteraard zal dat dus voor airsofters in andere EU landen ook gelden.

Ook bij het bestellen in andere EU landen zal er een papier winkel aan te pas komen.
Icarus

Berichtdoor LJ-NL » wo 25 nov 2015, 19:14

Dat gaan ze toch echt niet doen voor 'speelgoed balletjespistolen'? Zoiets gaat veel te veel geld kosten.

Als dat voorstel erdoor komt, en het is inderdaad zo streng voor replica's, zullen ze eerder de hele handel weer verbieden denken jullie niet?
Inokatsu M4, Marushin M1, VFC HK416D 2015, GHK AKM & AK74U, KWA M11 G&P Steel, WE TA2015 P90, G&P M249 Marine, TM VSR10 full PDI, APS CAM870, TM MP7A1, KWA Kriss Vector, G&G LR-300 (ZM), KA Colt M4A1, TM G17 Steel Guarder kit, TM G18c Guarder kit, TM P226 ProWin Navy, Stark Arms Steel G19, TM Desert Eagle Guarder kit, KSC USPc SD Titanium kit, WE M84 traded, WE Gen2 M92 Inox, WE Gen2 M92 black traded, Stark Arms G42, KWC M1911, KWC Colt Python .357 4"
LJ-NL

Replica Collectie: 33 stuks

Volgende

Keer terug naar Airsoft Nieuws