EU Richtlijn

Nieuws over Airsoft in Nederland en België.

Moderator: Panda

Re: EU Richtlijn

Berichtdoor Maffo » di 20 dec 2016, 23:29

Reactie van de nabv:

We komen zo snel mogelijk met nieuws als we 100% zekerheid hebben van de nieuwe regelgeving. Die wordt binnenkort officieel bekendgemaakt.
Maffo

Camouflage: Flecktarn- ss-leto - Gorka 4
Replica Collectie: Zie mijn verzameling post: viewtopic.php?f=133&t=12146

Berichtdoor MCLERC » di 20 dec 2016, 23:51

Waarschijnlijk bedoel je 'sappel'. En misschien dat ik het sarcasme niet helemaal begrijp, maar dankzij de NABV kun je nu Airsoft beoefenen in NL en je replica's thuis bewaren. Dus ja, we hebben inderdaad veel aan de NABV te danken.

Niet waar maar op een Pro NABV Forum kan je dat niet zegen . Kom maar met de haat. Het is niet de waarheid een fractie weet dit maar zo jammer. Weer .
Laatst bijgewerkt door Fl4m3s87 op wo 21 dec 2016, 07:17, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Quote aangepast
MCLERC

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: ICS (CXP UK1R-PRO) (CXP Concept08-SPORT) (G33-Two-Tone) TM (AUG-HC) (Foliage Warior 4,3) en nog 25St

Berichtdoor Fl4m3s87 » wo 21 dec 2016, 07:24

MCLERC, ik weet niet helemaal zeker waarop je baseert dat dit een pro-NABV forum is. Sterker nog, ik denk dat - los van de Facebookgroep 'NABV belangen...' op dit forum online juist het meest gesproken wordt (zowel in positieve als negatieve zin) over de NABV en ontwikkelingen daarin. Op bijvoorbeeld AirsoftElite.nl en het ACN-forum, kom je maar weinig discussies over de NABV tegen.

Natuurlijk heeft iedereen zijn voors en tegens. Prima, maar laten we de discussie in ieder geval gezond houden. Even opbouwend bedoeld, niet kritisch: Ik ben wel van mening dat je - als je toch de discussie aan wil gaan - met een iets sterker argument moet komen dan 'Niet waar.' en 'Het is niet de waarheid.'. ;)
Fl4m3s87
Airsoft.nl Moderator

Camouflage: NWU I&II/AOR2&AOR1
Replica Collectie: VFC H&K416 D, TM Sig Sauer P226 E2

Berichtdoor Rosencrantz » wo 21 dec 2016, 10:21

Bedankt voor de opheldering Maffo. Ik keek inderdaad naar de draft van de directive. Daar staat cat C wapens wel zo beschreven dat het airsoft replica's omvat.

Ik heb geen nieuwe tekst kunnen vinden. Vandaar dat ik niet zo goed snap waar dan mee ingestemd is. Want er is wel degelijk ingestemd met een nieuwe richtlijn.

Ik hou de info in de gaten. Gok dat de EAA deze week wel met een reactie komt.
The sight is dismal; And our affairs from England come too late: The ears are senseless that should give us hearing. To tell him that his commandment is fullfill'd, That Rosencrantz and Guildenstern are dead.
Rosencrantz

Replica Collectie: Specna Arms SA-A05

Berichtdoor rob2k7 » wo 21 dec 2016, 16:42

Heb net mijn nabv contributie over gemaakt hopenlijk gaat het niet echt mis , registratie is 1 ding maar waar eindigt het , anyway hoe vaak ik er ook doorheen lees ik kan er voorlopig niks van maken in relatie tot airsoft .

We gaan het zien binnenkort hopenlijk is er snel duidelijkheid , ik zou het vreselijk vinden als deze hobby (mijn enige) mij en anderen word ontnomen .
rob2k7

Camouflage: A-TACS FG + Woodland NL
Replica Collectie: 2xTippmann m4(Colt C8 NLD) + Sig Sauer P226/CO2 full metal,WE Glock 19 gen4gbb

Berichtdoor Vintovka » wo 21 dec 2016, 17:12

Ik kan iedereen vertellen dat het wel degelijk impact gaat hebben op Airsoft.
Eerst verteld iemand mij hier dat ik geen paniek moet zaaien maar goed.
De EU heeft alles op een hoop gegooid zo lijkt het.
Op alle real steel wapen websites van europa wordt er druk over gesproken en allemaal hebben ze het ook over Airsoft.
Vintovka

Camouflage: Multicam

Berichtdoor Jaffe » wo 21 dec 2016, 18:21

Vintovka schreef:Ik kan iedereen vertellen dat het wel degelijk impact gaat hebben op Airsoft.
Eerst verteld iemand mij hier dat ik geen paniek moet zaaien maar goed.
De EU heeft alles op een hoop gegooid zo lijkt het.
Op alle real steel wapen websites van europa wordt er druk over gesproken en allemaal hebben ze het ook over Airsoft.

Speculaties en discussies,
Ik weet niet welke websites je bedoelt maar zeer waarschijnlijk zijn het forumsite, heb ik gelijk?

Als ik gelijk heb zullen ze waarschijnlijk hetzelfde doen als wat wij nu doen: Speculeren en discussiëren.

Zolang de NABV nog niks gezegd heeft ga ik mij nog geen zorgen maken.
You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a kind word alone.

Alphonse Gabriel "Al" Capone
Jaffe

Camouflage: Woodland Dpm
Replica Collectie: Specna-Arms SA-A07, Maruzen Walther PPK/S, King Arms M1928 Thompson, WE Mauser M712,

Berichtdoor Rosencrantz » wo 21 dec 2016, 18:35

Check ook even de reacties op mijn post op de airsoft reddit en de comment hierover bij de nieuwspost. Het wachten is op een reactie van de European Airsoft Association. Zij hebben deze zomer gezegd dat in de voorronde van deze stemming airsoft uitgesloten zou worden van categorie C vuurwapens.
The sight is dismal; And our affairs from England come too late: The ears are senseless that should give us hearing. To tell him that his commandment is fullfill'd, That Rosencrantz and Guildenstern are dead.
Rosencrantz

Berichtdoor Vintovka » wo 21 dec 2016, 19:17

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-16-4464_en.htm

https://www.rt.com/news/371081-eu-tough ... terrorism/

Is natuurlijk meer van het zelfde we gaan het wel zien

Natuurlijk hebben deze nieuwe regels niets met terreur te maken.
Alsof die lui legaal aan wapens komen
Dit is gewoon de volgende stap in de EU doctrine.
Vintovka

Camouflage: Multicam

Berichtdoor Rosencrantz » di 14 maart 2017, 23:45

Goed nieuws! Het amendement op de Europese regelgeving is aangenomen! Check vooral deze post voor meer info. Te lui om het helemaal te herschrijven hier: https://www.reddit.com/r/airsoft/comments/5zdxp2/_/
Rosencrantz

VorigeVolgende

Keer terug naar Airsoft Nieuws