airsoften met een beperking

De enige plek waar niemand off-topic mag roepen.

Moderator: Panda

airsoften met een beperking

Berichtdoor Allijandrent » vr 23 maart 2018, 07:52

Hallo allemaal,

Ik ben een tijdje erg inactief geweest op het forum ( drukte met het team in eerste instantie ).
Maar mijn airsoft activiteit was het afgelopen jaar ook niet uitmuntend... maar ik wil het langzamer hand weer gaan oppakken. Echter is er een grote verandering gekomen.. op 8 december 2017 heb ik een aardig zwaar ongeluk gehad. nu 15 weken later ( 6 weken in het ziekenhuis, 2 weken in een verzorgingstehuis en 7 weken lang revalideren) ben ik weer instaat kleine stukken te lopen. Maar mijn linker enkel is dusdanig beschadigd dat ik nooit weer 100% kan lopen en al helemaal niet meer rennen.

Mijn vraag is dus of er meer mensen hier zijn die lichamelijk iets hebben wat ze hindert voor het gewone leven en hoe ze toch een leuke dag kunnen airsoften. En of er mensen hier zijn die airsoften met een verstijfde enkel of een enkel prothese!
Ik ben erg benieuwd! en alle tips zijn welkom!

grtz,

Allijan Drent
SG-02
Custom CYMA M14, Classic Army M15A4, Classic Army M15A4 DMR Fixed stock, ares amoeba AM-016
KWA/KSC Glock17, elite force 1911 tac
Well MB4410 sniper, SX9 sniper rifle by TOKYO SOLDIER.
Full Ghillie cape multicam and OD gear.
field name: Ghost
Tagname: SG-02
2nd in command S.O.A.G.G.
Aut vincere, aut Mori
Allijandrent
S.O.A.G.G. Team Member

Camouflage: multicam, Ghillie cape
Replica Collectie: Custom CYMA M14 DMR, TY SX9 by Umarex,, CA M15a4, CA m15a4 DMR, KWA/KSC G17 3x, Well MB4410. Ares Amoeba AM-016

Re: airsoften met een beperking

Berichtdoor Tazdevl » vr 23 maart 2018, 18:46

Kan er niets over zeggen... anders dan dat ik respect heb voor willen doorzetten :)

Niet dat ik er wat van mee gemaakt zou hebben maar had dankzij wielersport al 2 heli vluchten kunnen hebben. Beide keren bleek de heli niet beschikbaar en werd het een ambu. Goed, niet bepaald mijn bucket list.

Ik begrijp heel goed wat er schade aan het lichaam zowel fysiek als mentaal met je doet. Na de eerste klapper (7weken plat in UMC) te voet naar mijn fietsenmaker voor een nieuwe fiets. Onderweg werd ik ingehaald door vriendelijke bejaarden met looprek en kreeg ik bij mijn fietsenmaker een stoel aangeboden... of het wel goed ging :)

Qua sporten is voor mij mijn long inhoud een "belemmering" geworden, maar gelukkig heb ik van de andere schade en breuken niets blijvends over gehouden.
Tazdevl

Camouflage: DPM
Replica Collectie: M4

Berichtdoor rob2k7 » za 24 maart 2018, 07:02

Allijan allereerst knap dat je je niet last kennen en ondanks je ongeluk niet bij de pakken neer gaat zitten .

Ook ik heb met beperkingen te maken , cronische vermoeidheid i.v.m slaapapneu en asperger das een lichte vorm van autisme , heb bij een skirm die in mijn ogen te druk was wel eens rechtsomkeer gemaakt , daarbij voelde ik mij ook extreem moe .

Wat doe je dan ? In mijn geval sporten , gezond eten , zoveel als mogelijk letten op goed dag en nacht ritme ga zo maar door .

Met jou instelling moet het lukken , gaat het eens een periode wat minder kun je misschien de sniperrol op je nemen .

Beterschap man

Goed weekend

Robin
rob2k7

Camouflage: A-TACS FG + Woodland NL
Replica Collectie: 2xTippmann m4(Colt C8 NLD) + Sig Sauer P226/CO2 full metal,WE Glock 19 gen4gbb

Berichtdoor Gertjan » vr 17 aug 2018, 13:14

Mijn linker enkel is ook rot gebleven na een zwaar ongeluk. (Talus fractuur)
Het houd voor mij iig in dat rennen niet of nauwlijks meer gaat, lopen gaat nog wel prima, maar op oneffen terrein is de belasting wel erg hoog, als ik een dagje ga airsoften houd het ook meestal wel in dat ik er iets eerder mee stop dan de rest ivm de pijn, maar het is te doen.
Gertjan

Camouflage: Multicam, SWAT Black
Replica Collectie: VFC Walther PPQ M2, VFC H&K HK416D GBB, VFC H&K MP7A1 GBB, ASG AW.308

Berichtdoor QuickFix » ma 20 aug 2018, 10:37

Mijn beperkingen zijn:
  • Ouderdom (ik loop tegen de 50)
  • Te dik (heb een paar jaar nu een zittend beroep en dat merk je)
  • Diabetes (dat betekent dus niet spuiten als ik ga skirmen)
  • Één oog (ik heb er fysiek nog wel twee, maar bij eentje is het licht uit)
Gelukkig kan ik de sport nog wel beoefenen, maar gewoon op een lager pitje meedoen: voor mij is het ook meer gewoon hobby dan een sportieve prestatie, want ik kan echt niet meer meekomen met al die kwieke 18-jarigen. :lol:
Assumption is the mother of all f*ck-ups
QuickFix

Camouflage: Fel-oranje hitvest
Replica Collectie: M16A4, 416D, MP5, Mini UZI, Škorpion vz. 61, PPK/S, PPQ M2, P226, P5, P88, P99 DAO, Browning 1910, M1911A1, M92F/M9, Mauser Hsc, Colt .25, USP Compact

Berichtdoor TJairsoft » do 08 nov 2018, 18:15

Even een oud topic schoppen:
Het is al een tijdje geleden, maar hier mijn verhaal.
Ik ben nu 28 jaar oud en al vanaf 2013 is het bekend dat ik te maken heb met enkele hartproblemen. De belangrijkste zijn een (te) lage hartslag, waardoor mijn hart én niet snel genoeg gaat om snel genoeg bloed en dus zuurstof rond te pompen bij inspanning + door mijn andere aandoening (zodadelijk meer daar over) ik snel ritme stoornissen kan krijgen bij inspanning.
De aandoening die het laatste veroorzaakt komt door een defecte Sinus-knoop (een onderdeel van het hart wat alle electrische pulsjes in goede banen moet leiden). Deze valt soms uit, waardoor de electrische pulsjes niet meer naar 1 plek op de boezem wordt geleidt, maar over de hele boezem en deze trekt dan ongecontroleerd samen (boezemfibrilleren). Hierdoor ben ik heel snel buitenadem, als dit optreed.
Tevens heb ik een verdikking van de hartspier (sporthart), maar dan groeit de spier naar binnen en worden mijn kamers dus steeds kleiner (nu nog buiten levensgevaar gelukkig en dat duurt volgens onderzoek gelukkig nog jaren voordat het levensgevaarlijk wordt).

In 2015 ben ik begonnen met Airsoft en niet lang daarna begonnen de klachten erger te worden (niet door het Airsoften hoor) en ben ik een aantal keer met spoed naar het ziekenhuis vervoert met een ambu. In juli 2015 ben ik geopereed en heb een ICD ( Implanteerbare Cardioverter Defibrillator) gekregen. Een luxe Pacemaker zullen we maar zeggen.

Ervaring/gedrag tijdens Airsoften: doordat ik snel buitenadem ben bij een ritmestoornis, die vooral veroorzaakt wordt door inspanning, ben ik een terughoudende speler die dan liever tactisch speelt. Strategische locaties uitzoeken en sneaky spelen. Echter speel ik graag CQB, dus soms ben ik gewoon eigenwijs en rush ik gewoon mee. Dit resulteert erin, dat ik af en toe een potje over sla om bij te komen.
TJairsoft

Camouflage: Dutch Woodland
Replica Collectie: GBB: Tippman M4 (licht geupgrade, HPA)... AEG: APS ASR115 Spyder, GSG 522 SD... Sidearms: Army R29 1911, Blackwater 1911 R2, TM Hi Capa 5.1 black, WE Glock 18C

Keer terug naar Off-topic