Baofeng UV-5R

BDU's, ACU's, tactische vesten, ghillie suits, communicatie middelen etc.

Moderator: Panda

Baofeng UV-5R

Berichtdoor AviatorNL » do 07 sep 2017, 21:33

Hallo mensen,

Ik heb m'n nieuwe porto binnen gekregen (Baofeng UV-5R) alleen nu krijg ik hem niet goed ingesteld. Ik heb het via USB geprobeerd en via het menu zelf. Heeft er iemand een .img bestand voor mij ?

Het probleem waar ik nu tegen aan loop is als ik alle pmr kanalen goed heb ingesteld zend m'n porto het over 2 Kanalen uit ?

Mvg Haiko

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
AviatorNL

Re: Baofeng UV-5R

Berichtdoor nilz » za 09 sep 2017, 09:37

Ik heb ze nog niet via een kabel proberen te programmeren, maar de UV-5R kan 2 kanalen tegelijk monitoren. Mogelijk zit daar ergens een instelling, waardoor de porto ook over beide kanalen tegelijk zendt?
nilz

Camouflage: Mix & match
Replica Collectie: TM M4 SOPMOD, G&P Mk18 Mod 0, TM 1911 MEU

Berichtdoor QuickFix » za 09 sep 2017, 23:11

De UV-5R kan maar op 1 frequentie tegelijk uitzenden (het "A"-kanaal).
Ontvangen kan wel op twee kanalen tegelijk ("A" en "B" kanaal).
Wil je maar van één kanaal gebruik maken, dan moet je het "B" kanaal op stil zetten ("Mute").

Ik weet zo gauw niet meer hoe of wat; ik heb mijn UV-5R twee jaar geleden verkocht.

Kanalen zijn het makkelijkste te programmeren met het open-source programma, genaamd: CHIRP.

Onnodig te vermelden dat het gebruik van deze (en andere bami-porto's) alleen is voorbehouden aan mensen met een F- of N-zendlicentie. :idea:
Assumption is the mother of all f*ck-ups
QuickFix

Camouflage: KL Woodland
Replica Collectie: M16A4, 416D, MP5, Mini UZI, Škorpion vz. 61, PPK/S, PPQ M2, P226, P5, P99 DAO, M1911A1, P08, M92F/M9, USP Compact

Berichtdoor Axium » ma 11 sep 2017, 19:30

Staat je 'BAND' op 'NARROW'? Die baofeng dingen kunnen afhankelijk van de antenne over best een brede frequencyrange zenden, vooral dichtbij.

Die apparaatjes zijn eigenlijk niet geschikt voor 2,5hz banden.
Na het negeren van Google, FAQ's en de Zoekfunctie, vraag ik het maar hier...
Axium

Camouflage: Zie je niks van.
Replica Collectie: ;Cyma CM-040D(AK-105);E&L AK-105;Umarex Walther PPK\s;Umarex H&K USP Compact;TM Makarov.

Keer terug naar Kleding & Gear