Radio's

BDU's, ACU's, tactische vesten, ghillie suits, communicatie middelen etc.

Moderator: Panda

Re: Radio's

Berichtdoor QuickFix » wo 13 jun 2018, 14:24

Ik heb mijn papiertje zoals gezegd 25 jaar geleden gehaald en toen deed je alles nog uit een boek (ja ja, van papier). ;)
Volgens mij zaten daar toen een aantal proefexamens bij (staat me iets van bij)...

Hoe dat nu gaat?
Geen idee. :oops:

In principe moet je voor Novice (vroeger D) voornamelijk wetkennis hebben en een beetje basiselektronica (principe van een oscillatortje en een antenne), voor Full (vroeger C) moet je meer over electronica weten, schema's begrijpen en het een en ander kunnen uitrekenen.
Morse-code is afgeschaft (vroeger A en B), dus dat is vrijwillig, mocht je je daarvoor interesseren (je krijgt er verder geen aantekening op je licentie voor ofzo, het is gewoon F).

Novice is alleen een kwestie van stampen, voor Full moet je ook echt dingen begrijpen (en dus aanleg hebben voor, of interesse hebben in, elektronica).
Assumption is the mother of all f*ck-ups
QuickFix

Camouflage: Fel-oranje hitvest
Replica Collectie: M16A4, 416D, MP5, Mini UZI, Škorpion vz. 61, PPK/S, PPQ M2, P226, P5, P88, P99 DAO, Browning 1910, M1911A1, M92F/M9, Mauser Hsc, Colt .25, USP Compact

Berichtdoor Arjen511 » wo 13 jun 2018, 14:50

Boeken werken ook nogal altijd het beste volgens mij. Maar je moet even weten waar te beginnen. Ik heb in ieder geval wel de wens om de Novice licentie te behalen.
Arjen511

Camouflage: Multicam, Coyote
Replica Collectie: ASG CZ 75 SP-01 Shadow, ASG Armalite M15A4, Krytac LVOA-C, JG Bar-10, WE G17

Berichtdoor NyteMyre » wo 13 jun 2018, 17:46

Die Topcom 9500 (AIRSOFT EDITIONS) zijn in principe prima dingen en ik zie ze vaak genoeg. Ik heb er ook eentje gekocht, had alleen wat problemen met een PTT die er niet goed op werkte om een of andere reden, en later wilde hij opeens niet meer opladen. En een losse oplader worden niet verkocht voor die types.

Ben uit eindelijk overgestapt naar een G7 PRO van Midland die wel prima werkt. Je moet wel even goed opletten als je PTT's wilt kopen welke stekkers ze aannemen.

Uiteindelijk heb ik het oplaadprobleem kunnen oplossen door.. geen idee eigenlijk, dus nu heb ik twee radios :P

Afbeelding
NyteMyre

Camouflage: Multicam / CADPAT / Woodland
Replica Collectie: ICS L85

Vorige

Keer terug naar Kleding & Gear