Oorbescherming, communicatie systemen

BDU's, ACU's, tactische vesten, ghillie suits, communicatie middelen etc.

Moderator: Panda

Oorbescherming, communicatie systemen

Berichtdoor SpartanDiver » zo 12 aug 2018, 11:42

Hallo,

Wat gebruiken jullie voor je oren te beschermen?
De kans is aanwezig dat je in je oorgeschoten wordt en dat kan erge gevolgen hebben.

Ik heb al meshmasks gevonden die ook je oren beschermen.
Op foto’s heb ik ook veel spelers met peltor communicatie gezien dit beschermd ook maar dan hoor je toch een stuk minder van de omgeving?

De mensen die met communicatie spelen, zijn dat alleen lui die met een team naar een skirm toe gaan of ook individuele die aansluiten op een kanaal of hoe werkt dit?

Heeft er iemand goede tips?
Rat shit bad shit big Ass twots
69 arse holes tied in a knot
I’ll fight suck nibble gobble chew
Been there done that and going down for more
I’m a God damn deep sea Diver
Who the hell are you!
SpartanDiver

Camouflage: MC
Replica Collectie: VFC HK416 14.5 ral8000, TM G18C, TM G17

Re: Oorbescherming, communicatie systemen

Berichtdoor Flex » zo 12 aug 2018, 15:40

Je hebt gehoorbescherming met aktieve systemen (microfoon buiten, speaker binnen) zoals bv van Earmor. En er zijn versies van met microfoon. Deze hebben dan ook gelijk de mogelijkheid om op bv een walkitalki te worden aangesloten.
Flex

Replica Collectie: Classic Army M4 (ECS)

Berichtdoor AeySee » ma 13 aug 2018, 10:27

Ik heb een set Earmor's. Deze zijn eerlijk meer voor de communicatie in het team dan voor bescherming van mijn oren.
Al is die bescherming een bijkomend voordeel ja.
De keuze van een headset voor mij is:
- looks
- Je radio verraad je positie niet zoals een externe mic wel eens kan doen.
- ...
- Bescherming

Zelf heb ik geen last van verminderd omgevingsgeluid met de Earmor's. Ik ben nog steeds op de hoogte van wat rond me gebeurt.
Nu moet ik wel zeggen dat ik ze op mijn helm heb aangesloten en er dus géén 100% afsluiting is (ze zitten wat losjes tegen mijn hoofd)

Radio is altijd handig om mee te nemen op een skirm, ook al heb je geen vast team.
Orga's spreken af welk team welke kanalen kan gebruiken. Als je je dan aansluit bij een ander groepje, kan je ineens meedoen met tactische communicatie. (Let wel dat er soms subkanalen gebruikt worden en jouw porto deze ook moet kunnen gebruiken)
AeySee

Camouflage: Mix&match: MC,M81,OD,Jeans
Replica Collectie: GHK M4 ; TM HK45

Berichtdoor Cazure » zo 19 aug 2018, 18:21

Ik sluit me aan bij AeySee. Ik zou de peltors voornamelijk gebruiken voor de looks. Heb nu zelf een handmic op m'n vest gemonteerd. Dus iedereen in de omgeving kan lekker meeluisteren. Maar het is ook mogelijk om op de handmic m'n geluidsniveau aan te passen. Dus ik kan het ook helemaal zacht draaien, mocht dat nodig zijn.

Maar om het te hebben over het beschermen van oren:
Ik ben zelf in mijn 3 jaar airsoften denk ik 1 keer op m'n oor geschoten. Is best ***, maar ik ben vaker in mijn gezicht / op mijn hoofd geraakt. Ik kan je wel aanraden om een helm aan te schaffen, en dan FMA ARC Rail Adapters aan te schaffen. PAS OP! je moet even goed zoeken. Je hebt namelijk Adapters die je kan draaien en ook twee verschillende standen hebben. Deze zijn behoorlijk prettig om de volgende redenen:

1: Je kan de headset stukken van je hoofd afdraaien, zodat hij beter in een tas past. Maar ook als je even je headset niet wilt gebruiken. Omdat je op spawn staat te praten met iemand. Ook hoef je daardoor niet je headset van je helm af te halen als je ze (om wat voor een reden dan ook) niet gaat gebruiken.
2: Weet niet precies hoe je de verschillende standen moet omschrijven. Maar je hebt een ingeklapte en uitgeklapte stand. De ingeklapte stand drukt de headset tegen je oren aan voor een goede seal. Dit zorgt er voor dat harde knallen (granaten bijvoorbeeld) worden gedempt, en dat de microfonen aan de buitenkant goed het omgevingsgeluid naar je oren kunnen brengen.
Maar wat ook heel fijn is, is dat wanneer je het heet hebt op je bol, dat je dan even je headset wat van je hoofd afzet. Ze zitten nog steeds rond je oren, maar ze worden er niet opgedrukt. Denk dat ze 1cm van je oren af zitten. Dus je kan dan ook even afkoelen. Want in de zomer worden die dingen best heet. Dus wanneer je een intensieve jongen bent die snel oververhit raakt, kan ik je die koptelefoon afraden (in de zomer te dragen).

Wat ook nog een optie is - maar dat verbreekt de communicatie doeleinden - is het gebruik van een 'schild'. Dat is gewoon een plaatje wat je op je helm kan monteren rond je oren. En die beschermt dan tegen bb's. Dat is de beste bescherming als je niet geraakt wilt worden op je oren. Maar ik vind het zelf niet heel erg aantrekkelijk er uit zien. Maar ja, ik ben een stomme impressionist, dus van mij moet je dat niet aannemen ;)
LARPerator bij LowLandRaiders [LLR]

http://www.instagram.com/kaz.6mm
Cazure

Camouflage: M81
Replica Collectie: Mk18

Berichtdoor nilz » wo 05 sep 2018, 14:07

De kans dat je *in* je oor wordt geschoten en daardoor gehoorbeschadiging oploopt is zo ongeveer 0,000000000000000000000000000000000001%. Tenzij je dusdadig misvormde oren hebt, dat je van buitenaf tegen je trommelvlies aankijkt, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
nilz

Camouflage: M81 Woodland
Replica Collectie: SA A-03 (Mk18 Mod1 build), TM M4A1 SOPMOD, G&P Mk18 Mod 0, TM 1911 MEU

Berichtdoor jwsh866 » ma 10 sep 2018, 11:56

Ik gebruik dualcomms van Peltor. Veel aan gehad tijdens een event in Engeland, aangezien daar ook veel bangs werden gebruikt in kleine ruimtes. Ook daar kan je gehoorbeschadigingen aan overhouden;).
jwsh866

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: G&G CM18 MOD1 DST. Specna Arms Sa-a03. CZ75 P07 DUTY GBB. GSG glock 17 GBB

Berichtdoor jwsh866 » ma 10 sep 2018, 12:13

Herstel, van MSA/Sordin
jwsh866

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: G&G CM18 MOD1 DST. Specna Arms Sa-a03. CZ75 P07 DUTY GBB. GSG glock 17 GBB

Berichtdoor Cazure » ma 10 sep 2018, 17:24

Zoals @jwsh866, als je naar locaties (België bijvoorbeeld) gaat waar pyro is toegestaan, dan kan het soms wel handig zijn om iets van een headset op te hebben. Tenzij je graag een gehoor apparaat wilt dragen.
Ik houdt er altijd rekening mee in België, probeer dan ook vooral niet teveel in de kelders van Villa Rouge te hangen bij the Chambers.
LARPerator bij LowLandRaiders [LLR]

http://www.instagram.com/kaz.6mm
Cazure

Camouflage: M81
Replica Collectie: Mk18

Berichtdoor nilz » zo 23 sep 2018, 12:59

jwsh866 schreef:Ik gebruik dualcomms van Peltor. Veel aan gehad tijdens een event in Engeland, aangezien daar ook veel bangs werden gebruikt in kleine ruimtes. Ook daar kan je gehoorbeschadigingen aan overhouden;).

Dat ben ik absoluut met je eens. Voor België geldt hetzelfde.

Ik draag zelf meestal ook Sordins. Bijkomend voordeel is dat je er soms nog een beetje mee kan "cheaten" door het geluid even wat harder te zetten als je denkt geritsel of stemmen te horen :lol:
nilz

Camouflage: M81 Woodland
Replica Collectie: SA A-03 (Mk18 Mod1 build), TM M4A1 SOPMOD, G&P Mk18 Mod 0, TM 1911 MEU

Keer terug naar Kleding & Gear