UN Baret met embleem. Mag dat?

BDU's, ACU's, tactische vesten, ghillie suits, communicatie middelen etc.

Moderator: Panda

Re: UN Baret met embleem. Mag dat?

Berichtdoor NyteMyre » ma 14 mei 2018, 08:32

Wordt een beetje herhaling van die andere thread zo.

Het ging mij vooral om het VN Embleem op de Baret, aangezien een "VN patch" wel weer zou mogen.
NyteMyre

Camouflage: Multicam / CADPAT / Woodland
Replica Collectie: ICS L85

Berichtdoor QuickFix » ma 14 mei 2018, 10:39

wapenmeester schreef:Marcellus: waarom is het op het Airsoftveld wel ok en daarbuiten niet dan?

Omdat het buiten de arena niet mag, dat is wat Marcellus ook onderstreept:
Marcellus35ad schreef:In de NABV regels staat nergens dat het verboden is om een dergelijke baret te dragen tijdens aan Airsoft event. Wel er voor of erna.

Uit deze quote van Cliffj:
Cliffj schreef:
Artikel 7- Verboden uitingen
2. Het dragen van insignes [...] is verboden voor of na het airsoftsport evenement of tenzij de wet anders bepaald. Op speciaal verzoek van derden (bijvoorbeeld veteranen of personen in actieve dienst) kan er een verzoek worden ingediend bij het bestuur van een (algemeen) verbod tijdens airsoftsport evenement(en)

Zelf heb ik er totaal geen moeite mee wanneer mensen tijdens een (CQB) skirm zichzelf voorzien van bepaalde tekens van mijn (inmiddels ex-) werkgever, maar buiten wil ik dit ook echt niet zien en is het bij wet verboden.

Vergeet niet: we spelen hier een simulatiespel waarbij we trachten de realiteit zoveel mogelijk te benaderen met op echt gelijkende replica's (mensen zijn zelfs bereid duizenden euro's uit te geven aan op echt gelijkende load-outs en bijbehorend gereedschap); stap dan over op paintball markers als het dan toch allemaal niet zoveel op het echte werk mag lijken.

Politiek lastige symbolen als het HK ben ik het eens (ook in deze tijd nog) dat dat niet wenselijk is en ik ga er van uit dat mensen die graag met de kenmerken van een outfit willen lopen dit doen met alle respect (of juist doen vanwege hun respect) aan allen die hun land dienen of gediend hebben.
Assumption is the mother of all f*ck-ups
QuickFix

Camouflage: Fel-oranje hitvest
Replica Collectie: M16A4, 416D, MP5, Mini UZI, Škorpion vz. 61, PPK/S, PPQ M2, P226, P5, P88, P99 DAO, Browning 1910, M1911A1, M92F/M9, Mauser Hsc, Colt .25, USP Compact

Berichtdoor Marcellus35ad » ma 14 mei 2018, 17:20

Wapenmeester.

Beetje wat Quickfix zegt.
Formeel verbied de wet je om je in het openbaar voor te doen als een overheidsdienst zoals politie of leger.
Dat is op zich al een flexibel gegeven, maar in een politie uniform over straat lopen mag echt niet en kan je ook echt dikke problemen opleveren. In een camo jas en/of broek zal wat minder gevoelig liggen maar een full load out zal je zeker vragen opleveren zoniet enkeltje politiebureau.
In je burger met een VN baret over straat zal de meeste mensen niet eens echt opvallen, maar als je niet voor de VN bent uitgezonden geweest denk ik niet dat je het moet doen. Da's een beetje richting Stolen Valor zeg maar.

Ik persoonlijk trek het mij niet aan en denk dat Quickfix het goed verwoord, maar zal niet snel met een rode of groene baret gaan airsoften. Je wekt dan wel snel het idee dat je een oud luchtmobieler of commando bent.

Daarentegen draag ik tijdens CQB wel eens een outfit dit geheel ontleend is aan DSI uniformen incl. Titan Mark IV helm repro en DSI patches! :o Feitelijk strikt verboden te dragen (die patches dan toch) maar zolang het indoor is doe ik er in mijn ogen niemand kwaad mee. Wordt natuurlijk een heel ander verhaal als ik er na afloop nog even mee de MCDonalds binnen loop. :shock:
Marcellus35ad

Camouflage: Swiss Alpenflage
Replica Collectie: Specna M16 met M203

Berichtdoor Frans » ma 14 mei 2018, 17:55

Denk dat het gewoon kan omdat het simulatie sport is vooral moslim. Buiten het speelterrein gewoon niet doen. Even verstandig nadenken kom je een eind. Zelf 12 jaar bij luchtmobiele gezetten en heb er geen probleem mee als iemand met een rode baret door het terrein beweegt. Zolang deze maar buiten de port in de tas zit ;)
nec temere nec timide
Frans

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: VFC HK416, GBB VFC HK M27 GBB HK416D AEG L96 HK45 FNX45

Berichtdoor Tazdevl » ma 14 mei 2018, 18:42

Frans schreef:Denk dat het gewoon kan omdat het simulatie sport is vooral moslim. Buiten het speelterrein gewoon niet doen. Even verstandig nadenken kom je een eind. Zelf 12 jaar bij luchtmobiele gezetten en heb er geen probleem mee als iemand met een rode baret door het terrein beweegt. Zolang deze maar buiten de port in de tas zit ;)

Milsim?
Tazdevl

Camouflage: DPM
Replica Collectie: M4

Berichtdoor rob2k7 » wo 16 mei 2018, 17:41

Hahaha
rob2k7

Camouflage: A-TACS FG + Woodland NL
Replica Collectie: 2xTippmann m4(Colt C8 NLD) + Sig Sauer P226/CO2 full metal,WE Glock 19 gen4gbb

Berichtdoor TCDD » do 17 mei 2018, 07:13

Ik draag ook een rode baret met Pegasus logo als eerbetoon aan die club in de 2e wereldoorlog. Nog nooit commentaar op gehad en tijdens een skirm mag het ook gewoon.

IK heb ook wel vaker zo'n blauwe baret gezien. Werd volgens mij niet naar getaald. Tis ook maar net waar je je druk om maakt int leven. Als hij of zij na de skirm de boel weer af doet..prima toch
TCDD

Camouflage: Black, A-TACS FG
Replica Collectie: Tippmann M4, Cyma MP5, Dan Wesson 8" & Glock 17

Berichtdoor wapenmeester » do 17 mei 2018, 07:34

Ik vind het argument dat het om een stuk reenactment gaat niet helemaal waar. Het gaat om het spel/de sport lijkt me. Reenactment heb je andere evenementen dan skims voor toch.

Maar.... Toch stel ik mijn mening bij als het gaat om de baret. Op een skirm weet inderdaad iedereen dat sommige mensen een echt lijkende loadout willen dragen. Snap ik ook wel. Als je er een probleem van maakt dan neem je jezelf en de sport veel serieuzer dan dat de sport hoort te zijn.

Toch het volgende:
1. Als je een zelf-ontworpen of origineel embleem draagt vind ik dat veel vetter en verdien je mijn respect.
2. Als je graag een echt lijkende loadout wil dragen. Draag dan alsjeblieft het tenue correct. Als je dat niet doet vind ik persoonlijk dat je het uniform beledigd.

Laten we het volgende afspreken: als ik aanmerkingen op de wijze van dragen van het tenue heb zal je helpen om het volgens voorschrift te dragen. Neem het advies dan ook ter harte en voel je niet aangevallen.

Zo helpen we elkaar en tonen we wederzijds respect toch?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
wapenmeester

Camouflage: DPM
Replica Collectie: HK 416, HK UMP, Classic Army M16, CYMA M14, APS ACP

Berichtdoor TCDD » do 17 mei 2018, 07:37

wapenmeester schreef:Ik vind het argument dat het om een stuk reenactment gaat niet helemaal waar. Het gaat om het spel/de sport lijkt me. Reenactment heb je andere evenementen dan skims voor toch.

Maar.... Toch stel ik mijn mening bij als het gaat om de baret. Op een skirm weet inderdaad iedereen dat sommige mensen een echt lijkende loadout willen dragen. Snap ik ook wel. Als je er een probleem van maakt dan neem je jezelf en de sport veel serieuzer dan dat de sport hoort te zijn.

Toch het volgende:
1. Als je een zelf-ontworpen of origineel embleem draagt vind ik dat veel vetter en verdien je mijn respect.
2. Als je graag een echt lijkende loadout wil dragen. Draag dan alsjeblieft het tenue correct. Als je dat niet doet vind ik persoonlijk dat je het uniform beledigd.

Laten we het volgende afspreken: als ik aanmerkingen op de wijze van dragen van het tenue heb zal je helpen om het volgens voorschrift te dragen. Neem het advies dan ook ter harte en voel je niet aangevallen.

Zo helpen we elkaar en tonen we wederzijds respect toch?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb jou niet nodig om een leuke dag te hebben als ik volgens mij mijn uniform "niet volgens voorschriften" draag. Ik heb ook niet jouw respect nodig door een eigen ontworpen badge te maken. Als je op mij af zou komen omdat ik mijn broekspijpen niet in mn kisten heb lach ik je uit waar je bij staat. Succes daarmee.
TCDD

Camouflage: Black, A-TACS FG
Replica Collectie: Tippmann M4, Cyma MP5, Dan Wesson 8" & Glock 17

Berichtdoor Meppie » do 17 mei 2018, 07:41

Kledingvoorschriften zijn voor thuis op de kazerne.

Ik heb nog geen een foto/film gezien van militairen die zich hielden aan kledingvoorschriften op uitzending met uitzondering bij de ceremonie van overdracht of gevallenen.
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

VorigeVolgende

Keer terug naar Kleding & Gear