Interesse in taktiek of training

Voor alle informatie om serieuze MilSim speler te worden.

Interesse in taktiek of training

Berichtdoor Meppie » wo 23 apr 2014, 08:21

Is het wel of niet vreemd dat op een forum er veel wordt gesproken over gear en replica's maar zelden of nooit over taktiek?

Wat zou je dan voor conclusie mogen/kunnen trekken?

Je kunt wel roepen dat het geheim is maar doe jij dan binnen jouw team aan standaard operational procedures of niet? En waarom zou je die niet willen delen met elkaar? De legereenheden van diverse landen trainen ook met elkaar.

Dus nu iedereen een goede replica en gear heeft - laten we het eens over taktiek en communicatie in het veld hebben. We kunnen tenslotte niet op een paintball niveau blijven spelen.

Is taktiek te eng, teveel militair of gewoon een brug te ver?
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Re: Interesse in taktiek of training

Berichtdoor CMBrother » wo 23 apr 2014, 08:24

Ik ben zelf lid van 2 teams , van mezelf (HAAT) en STFU..
Wij volgen cursussen bij Airsoft Heaven .. zogeheten Tactical Training Days..

Het is niet voor iedereen weggelegd (puur omdat ze er geen zin in hebben) ...
Conclusie.. it's a sport, a game.. and not everybody is in it to win...
CMBrother
H.A.A.T Member

Camouflage: Woodland,DPM, PMC,ATACS-AU
Replica Collectie: nooit genoeg...

Berichtdoor Vortix » wo 23 apr 2014, 08:29

Ik merk wel dat het bij dagskirms wel erg moeilijk is vaak om eenduidig op te treden.

Dit heeft denk ik te maken met de grote hoeveelheid 'fun-spelers' aan de ene kant en een groot aantal 'safe-spelers' aan de andere kant. Keer op keer valt mij op dat er weinig mensen zijn die beseffen dat waar gehakt wordt, spaanders vallen. Met andere woorden, je kunt niet voorwaarts zonder dat je redelijk vaak zult moeten afdruipen naar de spawn. En dan loopt het spel dus vast, ook als dat eigenlijk helemaal niet nodig is.

Je tactisch besef kan nog zo groot zijn, maar als je niet bereid bent om risico's te nemen dan gebeurt er niks. Gelukkig is het maar airsoft en is het ergste wat er kan gebeuren (als je tenminste goed voor jezelf zorgt) een klein wondje op je wang.
'We should remember that one man is much the same as any other, and that he is best who is trained in the severest school'
-Thucydides

Woohoo, dress blues with a sword!
Vortix

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: Primary: King Arms OA-15 M8 | Backup: DBoys Mk18 Mod1 | Secondary: USP Compact

Berichtdoor n-i-ckka » zo 04 mei 2014, 14:35

Vortix schreef:Ik merk wel dat het bij dagskirms wel erg moeilijk is vaak om eenduidig op te treden.

Dit heeft denk ik te maken met de grote hoeveelheid 'fun-spelers' aan de ene kant en een groot aantal 'safe-spelers' aan de andere kant. Keer op keer valt mij op dat er weinig mensen zijn die beseffen dat waar gehakt wordt, spaanders vallen. Met andere woorden, je kunt niet voorwaarts zonder dat je redelijk vaak zult moeten afdruipen naar de spawn. En dan loopt het spel dus vast, ook als dat eigenlijk helemaal niet nodig is.

Je tactisch besef kan nog zo groot zijn, maar als je niet bereid bent om risico's te nemen dan gebeurt er niks. Gelukkig is het maar airsoft en is het ergste wat er kan gebeuren (als je tenminste goed voor jezelf zorgt) een klein wondje op je wang.

Idd, ik vind persoonlijk in nederland nog het " Call of duty" gehalte te hoog, en is voor heel veel mensen tactische "hulp" nodig. Maarja, dat kan je wel vergeten. Ook merk ik vaak met mijn team dat als we een actie gaan doen, en we steeds een stap verder komen, vaak moeten afbreken omdat er dan van die "CoD" spelers max kamikaze acties gaan doen en wij onderkent worden.
n-i-ckka

Replica Collectie: A&K SR25, TIPPMANN M4, KWA Glock17

Berichtdoor FooBear » zo 04 mei 2014, 19:25

Met STFU spelen we veelal de TacSim skirms van Airsoft Heaven, zoals CMBrother hierboven al aangeeft. Ik denk dat het niveau redelijk hoog ligt. We hebben een duidelijke commandostructuur, veel mensen hebben de TTDs gevolgd en als er onervaren spelers bij zijn, dan nemen we die onder onze vleugels.
Ik denk dat bijvoorbeeld communicatie en coördinatie juist een van onze sterkste kanten is, samen met wat basisskills, zoals patrouillegang en contact drill.
福熊(猫)
FooBear Foo de Beer
Major Gear Nut, Special Task Force Unit (STFU)

For a Gear Nut, there are no such things as bad weather and challenging circumstances. There are only good opportunities to test gear :-)

And of course, chances to work out, dragging all that gear around.
FooBear
S.T.F.U. Member

Camouflage: M90, M/84, Multicam, PMC
Replica Collectie: ARES TAR-21, MagPul PTS Masada CQB, HK G36 GBB, TM P90, Umarex HK45, HK USP Tactical, TM P226R, WE Glock 18C, KJW KP-05, Stark Arms S17

Berichtdoor n-i-ckka » do 08 mei 2014, 15:45

FooBear schreef:Met STFU spelen we veelal de TacSim skirms van Airsoft Heaven, zoals CMBrother hierboven al aangeeft. Ik denk dat het niveau redelijk hoog ligt. We hebben een duidelijke commandostructuur, veel mensen hebben de TTDs gevolgd en als er onervaren spelers bij zijn, dan nemen we die onder onze vleugels.
Ik denk dat bijvoorbeeld communicatie en coördinatie juist een van onze sterkste kanten is, samen met wat basisskills, zoals patrouillegang en contact drill.

Maar niet om het een of ander hoor, waar komt bij jullie die kennis vandaan? Want ik heb vaker gehoord dat er flink wat tactieken aangeleerd worden hier en daar, en dan bedoel ik niet jullie want weet niet waar het bij jullie vandaan komt, maar er zijn bijvoorbeeld gasten die het geleerd hebben tijdens de videogame "Arma" of "CoD" en dan kan je mij niet vertellen dat ze echt de in en outs weten van bijvoorbeeld een contact drill.
n-i-ckka

Berichtdoor Meppie » do 08 mei 2014, 15:54

Er zijn genoeg mensen met defensie ervaring die wat infantrie basis kennis willen en kunnen overbrengen op airsofters. Slecht sommige airsofters luisteren hiernaar en nemen dit over. De rest ... laat maar
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Berichtdoor n-i-ckka » do 08 mei 2014, 16:57

Meppie schreef:Er zijn genoeg mensen met defensie ervaring die wat infantrie basis kennis willen en kunnen overbrengen op airsofters. Slecht sommige airsofters luisteren hiernaar en nemen dit over. De rest ... laat maar

Ja idd, sommige kan je zoveel vertellen maar vaak nemen ze het niet aan,naja dan maar niet
n-i-ckka

Berichtdoor Meppie » do 12 jun 2014, 09:20

Meppie
Airsoft.nl Staff

Berichtdoor RoyalFraggy » do 12 jun 2014, 10:27

Ons kleine startende team is juist heel erg bezig om tactieken te verzamelen en uit te testen die hun oorsprong hebben uit zoveel mogelijk bronnen. Hoewel onze hobby een militaire grondslag heeft door het character van het spel zijn lang niet alle technieken en tactieken één op één te vertalen.

Eén van de bronnen die we gebruiken is de The Airsoft Bible (http://www.amazon.com/The-Airsoft-Bible-Book-Tactics-ebook/dp/B008L0B8RU
Een boek geschreven door een militair / airsofter, maar echt gericht op airsoft en de korte afstanden waar wij mee te maken hebben en de mogelijkheid te respawnen (niet daadwerkelijk dood gaan).

Ik ben ook van mening dat bepaalde game en / of paintball tactieken prima toe te passen zijn en deze vaak makkelijker zijn over te brengen naar de fun-spelers die best mee willen in een actie maar geen directe militaire achtergrond hebben.
RoyalFraggy

Replica Collectie: Van alles

Volgende

Keer terug naar Airsoft.nl Training & Tactiek forum