Dutch Milsim Network

Voor alle informatie om serieuze MilSim speler te worden.

Dutch Milsim Network

Berichtdoor Meppie » wo 03 sep 2014, 09:37

Door mijn twee kleine rakkers/kinderen even airsoft op een wat matig pitje gezet maar wil nu wel weer dingen gaan herpakken en opzetten. Sommige hebben er ooit van gehoord van DMN en hier nog een keer wat mijn bedoeling hiervan is:

Ik wil een netwerk hebben van milsim teams opdat deze teams vaker dingen samen kunnen organiseren, regelen of bezoeken. Die was nog best algemeen en dus:
- je zit in een milsim team en je wilt naar een milsim maar er gaan niet zoveel mensen uit jouw team vanwege tijd/geld hebben om naar deze milsim te gaan - via DMN zou dit dan wel kunnen.
- regelen om samen naar een milsim te rijden om transport kosten te drukken.
- je wilt als team trainen maar het regelen/huren van een terrein is nogal kostbaar. Hoe meer zielen hoe meer vreugde dus samen een training terrein delen is dan een mogelijkheid (hierover later meer).
- gewoon eens met milsim spelers onderling praten

Over het trainen:
Het is mogelijk dat alle teams tegelijk trainen maar sommige team willen sommige drills voor zich houden. Dat kan, het is de bedoeling dat we samen het terrein huren - niet dat we persé samen trainen. Indien gewenst dan kan dat natuurlijk wel. Het is handig dat milsim teams bepaalde dingen toch echt wel hetzelfde doen. Defensie doet het ook met NATO onderling waarom DMN milsim teams dan niet?

De hamvraag: is er behoefte of interesse om zo'n netwerk op te zetten middels een FB-pagina of een milsim-sectie op dit forum of anders?
Laat het me weten wat jullie mening is.
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Re: Dutch Milsim Network

Berichtdoor Flash » wo 03 sep 2014, 09:40

Many bb, very milsim much pewpew!
Ik ben voor :)
Flash

Camouflage: Guccicam
Replica Collectie: Systema PTW, Salient arms international TM g17

Berichtdoor Nexus » wo 03 sep 2014, 09:59

Heel goed idee. Ik doe mee, maar dat hangt ook af van de teams en spelers die er in komen.
Train hard, fight easy... and win.
Train easy, fight hard... and die.
Nexus
Airsoft.nl Staff

Camouflage: A-TACS AU, 3C Desert, DPM
Replica Collectie: vfc HK 416 D, Kwa G17

Berichtdoor Archangel-17A » wo 03 sep 2014, 10:15

Zeker interesse.
Afbeelding
Rock out with my Glock out.
Archangel-17A
S5 Member

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: E&L AK74SU, LCT AK74MN & TM Glock 17

Berichtdoor NevsNL » wo 03 sep 2014, 16:56

Misschien dat daarmee ook de mogelijkheid geboden kan worden voor beginnende/aspirerende MilSim teams om vast een beetje wegwijs te worden gemaakt voor ze zich in een event storten?
NevsNL

Camouflage: MC, WDL, PMC
Replica Collectie: TM HK416D/VFC HK416CQB/VFC MK18 Mod 1/TM P226/TM G17

Berichtdoor markh170 » do 04 sep 2014, 06:53

NevsNL schreef:Misschien dat daarmee ook de mogelijkheid geboden kan worden voor beginnende/aspirerende MilSim teams om vast een beetje wegwijs te worden gemaakt voor ze zich in een event storten?

Dit..

Zelf ook wel interesse om Milsims te gaan doen maar ik weet dat in mijn team niet iedereen daar op zit te wachten.. beginnen is dan ook lastig maar een netwerk/fora als dit kan dat wellicht wat makkelijker maken.. :)
markh170

Camouflage: MC
Replica Collectie: G&G CM16, G&G CM18, WE G17

Berichtdoor Meppie » do 04 sep 2014, 07:24

Wil ik wel een kleine horde opzetten dat de ervaren milsim teams wel wat slechte ervaringen hebben met deze nieuwe "milsim" teams. Het zal dus wel wat energie en tijd gaan kosten voordat de deur open gaat voor de nieuwe en beginnende milsim teams/spelers. Je zult je dus wel moeten bewijzen dat je ook echt milsim bent voordat je ook echt toegang krijgt tot het echte milsim gedeelte van DMN. We gooien de deur niet dicht maar we gaan de deur zekers niet open zetten voor iedereen.

Maakt echter wel duidelijk dat er misschien behoefte is aan een soort van 'handleiding' aan tips/trucs/weetjes om te weten wat milsim is, of het iets voor jou is en wat je moet doen om mee te doen aan een milsim.

En het is inderdaad nog even een categorie die ik over het hoofd heb gezien: de spelers die wel een milsim willen gaan doen maar geen team hebben.
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Berichtdoor markh170 » do 04 sep 2014, 08:07

Denk dat zo'n handleiding/tips en tricks dingetje al een goede stap is voor beginnende milsimmers.
Daarnaast is (voor mij) de drempel om echt naar een Milsim te gaan vrij hoog, alleen naar Engeland (Waar als ik het goed begrijp vrijwel de enige echte echte milsims zijn) te rijden zonder mensen die je kent is niet iets wat je snel doet..
markh170

Camouflage: MC
Replica Collectie: G&G CM16, G&G CM18, WE G17

Berichtdoor NevsNL » do 04 sep 2014, 10:22

Logisch dat niet iedereen zomaar 'on the bangwagon' kan springen met die ervaringen. Aan de andere kant denk ik dat je de MilSim-scene in NL met dit initiatief wil verbeteren. Uitsluiting van nieuwe mensen lijkt me daarop niet het antwoord. Ik denk dat het een kwestie is van een drempel oprichten die hoog genoeg is om mensen 'tegen te houden' die met een verkeerd beeld aan MilSim willen beginnen, maar laag genoeg om nieuwe enthousiaste spelers niet af te schrikken.

Het zou misschien iets kunnen zijn om inderdaad een 'handleiding' te maken zodat voor nieuwe spelers duidelijk is wat MilSim inhoudt en wat je moet kunnen, weten en hebben voor je er op een goede manier aan kunt beginnen. Daarnaast zou binnen DMN een soort van 'open dagen' gehouden worden waarbij ervaren MilSim-spelers nieuwe mensen wegwijs maken. Die nieuwe spelers zouden uiteindelijk kunnen doorstromen naar de reguliere events als ze er klaar voor zijn.

Just my 2 ct.
NevsNL

Camouflage: MC, WDL, PMC
Replica Collectie: TM HK416D/VFC HK416CQB/VFC MK18 Mod 1/TM P226/TM G17

Berichtdoor Boba » do 04 sep 2014, 19:09

NevsNL schreef:Uitsluiting van nieuwe mensen lijkt me daarop niet het antwoord. Ik denk dat het een kwestie is van een drempel oprichten die hoog genoeg is om mensen 'tegen te houden' die met een verkeerd beeld aan MilSim willen beginnen, maar laag genoeg om nieuwe enthousiaste spelers niet af te schrikken.

Het zou misschien iets kunnen zijn om inderdaad een 'handleiding' te maken zodat voor nieuwe spelers duidelijk is wat MilSim inhoudt en wat je moet kunnen, weten en hebben voor je er op een goede manier aan kunt beginnen. Daarnaast zou binnen DMN een soort van 'open dagen' gehouden worden waarbij ervaren MilSim-spelers nieuwe mensen wegwijs maken. Die nieuwe spelers zouden uiteindelijk kunnen doorstromen naar de reguliere events als ze er klaar voor zijn.

Just my 2 ct.

Ik ben voor ...
Who Dares Bins
Boba

Camouflage: Socom (AOR2), Black
Replica Collectie: KWA M4 SR5, TM hi-capa 4.3 GBB, TM Glock 17 GBB, Umarex MP7 GBB, Umarex MP7 AEG, CM MP5SD6, TM Spas 12, Tippmann M4 DMR, Tippmann M4 CQB

Volgende

Keer terug naar Airsoft.nl Training & Tactiek forum