Eigen trainings terrein

Voor alle informatie om serieuze MilSim speler te worden.

Eigen trainings terrein

Berichtdoor Gio_mk2 » zo 28 jun 2015, 20:13

Hallo,

Ik heb zelf een bos 4400m2

Kan/mag ik daar in trainen met vrienden zo der dat ik vervolgt kan worden?
Gio_mk2

Camouflage: Ghillie
Replica Collectie: Well mbo1

Re: Eigen trainings terrein

Berichtdoor Allijandrent » zo 28 jun 2015, 20:20

als je een NABV pas hebt en het terrein niet toegankelijk is voor anderen en jij niet met meer dan 20 man bent en er een event maakt. ja dan mag dat geloof ik wel
Custom CYMA M14, Classic Army M15A4, Classic Army M15A4 DMR Fixed stock, ares amoeba AM-016
KWA/KSC Glock17, elite force 1911 tac
Well MB4410 sniper, SX9 sniper rifle by TOKYO SOLDIER.
Full Ghillie cape multicam and OD gear.
field name: Ghost
Tagname: SG-02
2nd in command S.O.A.G.G.
Aut vincere, aut Mori
Allijandrent
S.O.A.G.G. Team Member

Camouflage: multicam, Ghillie cape
Replica Collectie: Custom CYMA M14 DMR, TY SX9 by Umarex,, CA M15a4, CA m15a4 DMR, KWA/KSC G17 3x, Well MB4410. Ares Amoeba AM-016

Berichtdoor Gio_mk2 » zo 28 jun 2015, 21:08

Maar ben niet van NL maar van BE denk niet dat wij een NABV pas nodig hebben
Gio_mk2

Berichtdoor Hogader » zo 28 jun 2015, 21:10

In BE gelden hele andere regels.

Als ik jou was zou ik even met de AAB gaan praten. Die weten vast alles wat je moet weten:
http://www.airsoftalliantiebelgie.be/
Eigenaar van het HGDR Entertainment Youtube channel. Subscribe nu en blijf op de hoogte van alle laatste video's: Subscribe!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Zie je mij de term "replica('s)" gebruiken, dan bedoel ik daar wettelijk gezien "Airsoft Apparaten" mee. (Tenzij anders vermeld)

Disclaimer: Ik heb geen persoon van het recht, dus neem mijn posts nooit als waarheid aan!
Hogader

Camouflage: Marpat, Vegetato, Kryptek
Replica Collectie: VFC Scar-H, Umarex UMP .45 /w Silencer, G&G M14 EBR, D-Boys KAC PDW, Cyma CM045a, AGM Shotgun Short 003

Berichtdoor Gio_mk2 » zo 28 jun 2015, 21:20

Hogader schreef:In BE gelden hele andere regels.

Als ik jou was zou ik even met de AAB gaan praten. Die weten vast alles wat je moet weten:
http://www.airsoftalliantiebelgie.be/

Bedankt voor de link!
Gio_mk2

Berichtdoor _Arthur » ma 29 jun 2015, 07:59

Gio_mk2 schreef:Kan/mag ik daar in trainen met vrienden zo der dat ik vervolgt kan worden?

Als jij er gewoon gaat rondrennen met je replica's; nee dat mag niet. Je zal de lokale bromsnor moeten verwittigen & toestemming moeten verkrijgen. Als je maximaal 2 maal per jaar er gaat spelen zijn er geen verplichtingen omtrent millieu wetgevingen, wil je dat vaker gaan doen. Dan zal je aan allerlei (milllieu wetgevings) regeltjes moeten voldoen.
_Arthur

Camouflage: Olive Drab
Replica Collectie: Thompson M1A1, MP40, STG44, Stengun & Walther PPK.

Berichtdoor tellavist » wo 06 jan 2016, 13:58

"ik heb zelf een bos van 4400m2"
Damn. wou dat ik zoiets kon posten! :)
tellavist

Berichtdoor NevsNL » wo 06 jan 2016, 14:46

tellavist schreef:"ik heb zelf een bos van 4400m2"

Dat kan ook gewoon hoor....
NevsNL

Camouflage: MC, WDL, PMC
Replica Collectie: TM HK416D/VFC HK416CQB/VFC MK18 Mod 1/TM P226/TM G17

Berichtdoor petter2093 » wo 06 jan 2016, 15:36

NevsNL schreef:
tellavist schreef:"ik heb zelf een bos van 4400m2"

Dat kan ook gewoon hoor....

Of het dan waarheid is is een tweede, maar het posten kan inderdaad gewoon
petter2093

Camouflage: MARPAT Woodland - SWAT black
Replica Collectie: VFC HK416D 14.5RS GBBR, KWA MP7 GBB, KWA USP.45, Cybergun S&W I-bolt(vsr-10 rip)

Berichtdoor ZeniSrs » di 19 jan 2016, 12:20

Een beetje laat, maar misschien nuttig voor anderen.
In dit topic had iemand dezelfde vraag en heeft hiervoor een mailtje naar AAB gestuurd waarop het volgende antwoord werd gegeven:

Beste,

Wij gaan ervan uit dat het bos gelegen is in Vlaanderen.

Om in een bos te gaan airsoften heb je een milieuvergunning nodig. Ongeacht of het bos prive is of niet.
Het is in principe verboden om beschermde bossen te betreden, of om in openbare bossen af te wijken van de wegen en de paden zonder toelating van de Dienst Bos en Groen. De toelating van de eigenaar alleen is dus onvoldoende.

Deze toelating kan enkel worden gegeven indien er een goede reden voor is. Voor openbare domeinbossen of private bossen die het voorwerp van een bosbeheersplan uitmaken kan het beste contact worden opgenomen met de afdeling Bos en Groen van de Vlaamse administratie leefmilieu (www.bosengroen.be).

Op deze regel bestaat in de meeste bossen een uitzondering die toelaat dat in zogenaamde "speelruimtes” van de paden mag afgeweken worden. Het gebruik van deze ruimtes dient vooraf aan de beheerder van het bos te worden aangevraagd.

Verder merkt AAB op dat het krachtens het bosdecreet verboden is om in een bos constructies op te richten. Het begrip "constructie” omvat elke gestructureerd geheel van elementen die bestemd zijn om op eigen kracht te blijven staan. Zo kan bijvoorbeeld een bunker, een shelter waaronder spelers kunnen schuilen als het regent, een poort, omheining, … als constructies worden aangemerkt. In de meeste gevallen zal geen toelating gegeven worden tot het in stand houden van deze constructies.
De ruimte of het terrein waarbinnen of waarop een airsoftevenement plaatsvindt, zal in principe in overeenstemming met de Vlaamse milieuwetgeving als een schietstand beschouwd worden.
In overeenstemming met Afdeling 32.7 van het Vlaams Reglement betreffende de Milieuvergunning wordt een schietstand waarbij geen gebruik gemaakt wordt van vuurwapens ingedeeld als een vergunningsplichtige inrichting onder Klasse II.

Dit betekent dat in Vlaanderen slechts evenementen kunnen worden georganiseerd in lokalen of op terreinen die hiervoor over een milieuvergunning Klasse II als schietstand beschikken.
Artikel 32.7 van het Vlaams Reglement betreffende de Milieuvergunning bepaalt hierop 1 uitzondering. Maximaal tweemaal per jaar op hetzelfde perceel of dezelfde percelen, en met een maximale duur van 4 opeenvolgende dagen mag er een (airsoft)evenement worden georganiseerd zonder dat er een vergunning moet worden aangevraagd.

In de voorwaarden voor de milieuvergunning wordt ervan uitgegaan dat het ofwel een gesloten schietstand betreft, ofwel een openlucht kleiduivenschietstand betreft. De milieuvoorwaarden zijn dan ook niet aangepast aan het airsoftgebeuren. In de praktijk verdient het aanbeveling om vooraf met de administratie te onderhandelen omtrent de wijze waarop de milieuvergunningsvoorwaarden zullen worden toegepast.
Het is in principe niet mogelijk om vergund te worden indien het terrein gelegen is in een natuurgebied, een vogelbeschermingsgebied of een ander beschermd gebied waarvoor bijzondere regels gelden.

Een milieuvergunning wordt uitgereikt door de gemeentelijke overheden, College van Burgemeester en Schepenen. Deze overheden winnen het advies in van diverse administraties en voeren het administratieve onderzoek van de vergunningsaanvraag. Bij de aanvraag dient een omstandig dossier te worden gevoegd waarin onder andere volgende elementen voorkomen:
- omschrijving van de voorgenomen activiteit;
- identificatie van de exploitant;
- impact van de exploitatie op het leefmilieu in de sectoren oppervlaktewater, trillingen, bodem, lucht, enzovoorts.
De aanvraag dient te gebeuren middels een speciaal formulier. Het volledige aanvraagdossier dient in dertien exemplaren te worden ingediend bij de gemeentelijke overheid. De aanvraag is pas ontvankelijk nadat het dossierrecht werd voldaan. Daarna wordt de aanvraag onderzocht door een tiental administratieve overheden en milieudiensten.

Gemiddeld duurt een aanvraag 4 maanden.

De plaatselijke politiediensten en de bewoners in de nabije omgeving dien je uiteraard ook in kennis te stellen van het gebeuren.

Inzake de verzekering raden wij jou het volgende aan:
Als organisator van een evenement raden wij jou aan om alle spelers te verzekeren alsook de organisatie (bestuursleden) zelf.
Wij raden dan ook aan om indien je een skirm gaat organiseren, een vzw of dergelijke op te starten.

Ik hoop dat ik jou met deze beknopte uitleg al op weg heb geholpen.

Met vriendelijke en sportieve groeten
ZeniSrs

Keer terug naar Airsoft.nl Training & Tactiek forum