Airsoft Milsim Shooting Sports

Voor alle informatie om serieuze MilSim speler te worden.

Berichtdoor FooBear » do 04 apr 2013, 10:53

Een cross post met een ander forum, daarom bericht in het Engels, maar ik ben heel benieuwd naar jullie feedback.

Idea: AMSS is a parcours shooting variant, combining Milsim, or re-enactment, and parcours shooting. The idea is to run a parcours with targets in Milsim fashion, with a realistic military or police re-enacting outfit using military or police replicas.

Background
'Action Air', or AIPS, is a popular parcours shooting sport using hand guns only, wearing sports clothing. A lot of airsoft players, however, play MilSim, or re-enactment, games, wearing realistic military, or police/SWAT like outfit, using military or SWAT style replicas. Airsoft Milsim Shooting Sports aims to re-use this investment in a parcours style environment.

Rules
For now I have just a high level idea of the rules, this needs to be worked out. All feedback is welcome!

Outfit
All player should be dressed in realistic military or police outfits, shoes and gear (load bearing, plate carriers, helmets, gloves, etc). The total outfit may be based on existing or historical units, or it may be inspired by existing or historical units. Points are awarded for realism.

Replicas
Airsoft devices used must be replicas of existing, or historical, military or police weapons.
Magazines used must be SimCap, loaded with the amount of BB that correspond with the amount of bullets the real weapon uses. The player should be able to explain/prove that the amount of BBs he loads is reasonable. If there is any doubt, then the allowed amount of BBs is shown in the list below.
The allowed sight types are also listed below.
The following engine types are allowed: Gas, CO2, AEG, spring.

Categories:
1. Revolvers [6 BBs] - standard iron sights
2. Pistols
a. standard military or police iron sights
b. laser or optical sights
- Single stack magazines: [7 BBs]
- Double stack magazines: [17 BBs]
3. Sub machineguns [30 BBs]
4. Assault rifles [30 BBs]
5. Shotguns [8 BBs]

Full auto fire is allowed. Magazine changes as necessary.

In theory we could add sniper rifles as a category, but I'm not sure anyone would want to run a parcour with a sniper rifle :-)

Targets & parcours
AIPSC standard targets are used: cardboard targets, cardboard targets 2/3 size, poppers etc.
Parcours should be adapted to the intended weapon.

Feedback please!
福熊(猫)
FooBear Foo de Beer
Major Gear Nut, Special Task Force Unit (STFU)

For a Gear Nut, there are no such things as bad weather and challenging circumstances. There are only good opportunities to test gear :-)

And of course, chances to work out, dragging all that gear around.
FooBear
S.T.F.U. Member

Camouflage: M90, M/84, Multicam, PMC
Replica Collectie: ARES TAR-21, MagPul PTS Masada CQB, HK G36 GBB, TM P90, Umarex HK45, HK USP Tactical, TM P226R, WE Glock 18C, KJW KP-05, Stark Arms S17

Re: Airsoft Milsim Shooting Sports

Berichtdoor Vortix » do 04 apr 2013, 10:57

Op zich wel cool lijkt me.
'We should remember that one man is much the same as any other, and that he is best who is trained in the severest school'
-Thucydides

Woohoo, dress blues with a sword!
Vortix

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: Primary: King Arms OA-15 M8 | Backup: DBoys Mk18 Mod1 | Secondary: USP Compact

Berichtdoor NevsNL » do 04 apr 2013, 12:31

Er is wel over nagedacht, en best origineel een kruising tussen IPS en MilSim.
Gaat vast wel geïnteresseerden trekken. Ik heb echter geen interesse, ik vind doelen die niet terug kunnen schieten en geen tactieken kunnen gebruiken nu eenmaal niet zo interessant.
NevsNL

Camouflage: MC, WDL, PMC
Replica Collectie: TM HK416D/VFC HK416CQB/VFC MK18 Mod 1/TM P226/TM G17

Berichtdoor Teddy » do 04 apr 2013, 13:10

Wel potentieel een goede trainingsmogelijkheid voor het werk in het veld. Voordeel is dat men het "schietprobleem" in een gecondenseerde vorm kan presenteren en dus reguliere schietbanen en andere, qua ruimte beperkte , binnenlocaties kan gebruiken. Wel opletten op het "gevaar" dat het zich tot een geheel eigen tak van sport gaat ontwikkelen die weinig meer met de praktijk te maken heeft. Ik heb dat proces zich ook bij de diverse realsteel takken van "practical" shooting zien voltrekken.
Teddy

Camouflage: Anything that works

Berichtdoor FooBear » do 04 apr 2013, 16:15

@Teddy, dat is precies mijn probleem met IPSC. Het is meer 'run & gun' geworden.
Natuurlijk ga je, MilSim of niet, heel anders te werk als je weet dat er niet op je geschoten wordt.

Maar ik had nog twee andere varianten in gedachten:
1. Hostage rescue: the parcours also contains Tangos and Hostages. Hostages should not be shot, and Tangos will shoot back. Skirmish CQB max fps/muzzle energy rules apply (<1 J).

2. Opposed Run: Two players perform the run, with separate sets of targets, at the same time. Clock stops when one of the players is hit, then points are counted.

Nummer 2 moet nog wat uitgewerkt & uitgeprobeerd worden.

Ook leuk lijkt me alle varianten in teamverband.
福熊(猫)
FooBear Foo de Beer

For a Gear Nut, there are no such things as bad weather and challenging circumstances. There are only good opportunities to test gear :-)

FooBear
S.T.F.U. Member

Replica Collectie: ARES TAR-21, MagPul PTS Masada CQB, HK G36 GBB, TM P90, Umarex HK45, HK USP Tactical, TM P226R, WE Glock 18C, KJW KP-05, Stark Arms S17

Berichtdoor Reliku » do 04 apr 2013, 20:58

^ Dat zou het wel interessant maken denk ik. Gewoon twee teams tegen elkaar en beide teams moeten zo snel mogelijk een gebouw clearen o.i.d.

Dan met bijvoorbeeld max 5 man in een team en een gebouw met 25 targets of zoiets dergelijks. Wie het snelst het gebouw clear heeft wint ;)
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor FooBear » vr 05 apr 2013, 08:10

De volgende stap is dat we ergens een locatie regelen en dit gaan uitproberen :-)
福熊(猫)
FooBear Foo de Beer

FooBear
S.T.F.U. Member

Berichtdoor Reliku » vr 05 apr 2013, 15:35

Het is gewoon een kwestie van een evenement organiseren en in plaats van op elkaar te schieten (close quarters) een aantal targets neerzetten. Moet te doen zijn lijkt mij :)
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Keer terug naar Airsoft.nl Training & Tactiek forum