AAR en Review Airsoft Club Amsterdam

Hier kan je met teamgenoten en tegenstanders nog napraten over evenementen die geweest zijn.

AAR en Review Airsoft Club Amsterdam

Berichtdoor Rosencrantz » ma 04 jun 2018, 11:40

Afgelopen zondag vond het eerste evenement plaats in het nieuw geopende Airsoft Club Amsterdam. 20 minuten rijden vanaf Amsterdam CS in Wormerveer op het terrein van Paintball Jungle.

Terrein
Het paintball terrein van Paintball Jungle is mooi opgeknapt, schoongemaakt en verschillende velden zijn aan elkaar gemaakt. Zo krijg je een mooie 8,5ha speelterrein met gebouwtjes, hoog gras, bruggetjes en wat oude voertuigen.

Voor de 26 man die er was, was het veld groot en gevarieerd. Erg leuk. In het midden zit wel een flinke bottleneck. Maar met wat overredingskracht kom je daar wel langs.

Spel
We speelden de dag team deathmatch waarbij beiden teams 50 tickets kreeg. Waren de tickets op, dan kon je niet meer respawnen.

En we speelden een speltype Rush, waarbij een team drie kisten moest verdedigen en een team drie kisten moet veroveren. Had je een kist, dan schoof de spawn van de verdedigers een stukje naar achter. Leuke games, afgekeken van Battlefield en goed vertaald naar airsoft.

Spelers
De meeste spelers hadden er lol in de dag. Er was wat discussie omdat sommige spelers dachten dat ze in The Matrix zaten en balletjes konden ontwijken. Maar dat was snel uitgesproken. De marshals duldden ook geen discussie op het veld.

Marshalls
Duidelijke briefing, maar wel erg onervaren marshalls. Ze kenden de regels nog niet zonder op hun papiertje te kijken. Een marshal had per ongeluk zijn bril nog niet op in het veld. En een ander een mag in zijn sidearm in de safety. Kan gebeuren, het is de eerste skirm.

Wel hadden ze wat strenger mogen zijn tijdens het spel. Toen we ze wezen op de Matrix-gasten (ja meerderen) reageerden ze lakoniek. Het zal toch wel meevallen? Wederom: onervaring gok ik.

Een belangrijke kritiek, waar meer velden last van hebben: getreuzel. 9 uur open, maar pas om 11.15 staan we op het veld. Pauze van 45 minuten wordt al snel een uur. Zo blijft er wel weinig van de speeldag over.

Faciliteiten
Beter ga je het niet krijgen in Nederland. Prachtige grote safety, ruimte zat. Douches, schone wc's, een groot restaurant. En een hele uitgebreide keuken met burgers, kip, friet en meer. Erg leuk ook voor een drankje achteraf.

Conclusie
Ik kom hier zeker nog een keer terug. Niet in de laatste plaats omdat ik in Amsterdam woon. Ze zijn erg enthousiast over airsoft en dat moedig ik graag aan. Wel ben ik een beetje bang voor de gehoopte 100 man die ze er op een dag willen. En ik denk dat dit veld in de herfst en winter flink minder is. Het manshoge gras maakte het voor me.

Ik heb niet echt de verwachting dat dit een van de beste velden wordt qua games. Voor interessante games ga je toch naar Bunker Hill of Gasselte. Maar het is zo goed bereikbaar en comfortabel als een warme deken. Dus voor een chill dagje knallen zeker de moeite waard.
The sight is dismal; And our affairs from England come too late: The ears are senseless that should give us hearing. To tell him that his commandment is fullfill'd, That Rosencrantz and Guildenstern are dead.
Rosencrantz

Camouflage: Ranger Green, RAL7013, M90
Replica Collectie: Krytac CRB Mk.2, WE M&P9, KWC MP9

Re: AAR en Review Airsoft Club Amsterdam

Berichtdoor NyteMyre » ma 04 jun 2018, 12:23

Matrix-gasten?
NyteMyre

Camouflage: Multicam / CADPAT / Woodland
Replica Collectie: ICS L85

Berichtdoor Rosencrantz » ma 04 jun 2018, 12:41

NyteMyre schreef:Matrix-gasten?
Neo: "What are you trying to tell me? That I can bullets?

Morpheus: "No, Neo. I'm trying to tell you that when you're ready, you won't have to."
The sight is dismal; And our affairs from England come too late: The ears are senseless that should give us hearing. To tell him that his commandment is fullfill'd, That Rosencrantz and Guildenstern are dead.
Rosencrantz

Berichtdoor Rosencrantz » ma 04 jun 2018, 13:40

Rosencrantz schreef:
NyteMyre schreef:Matrix-gasten?
Neo: "What are you trying to tell me? That I can bullets?

Morpheus: "No, Neo. I'm trying to tell you that when you're ready, you won't have to."
Met andere woorden: een groepje jongens dacht dat ze bbs kon ontwijken door rare bewegingen te maken. Terwijl we ze alsnog raakten. En vervolgens doken ze weg alsof ze niet geraakt waren.
Rosencrantz

Keer terug naar After Action Reports