AAR Semi-Milsim 7 Augustus

Hier kan je met teamgenoten en tegenstanders nog napraten over evenementen die geweest zijn.

AAR Semi-Milsim 7 Augustus

Berichtdoor Waicheun » ma 08 aug 2016, 09:49

Wat als een idee begon 6 maanden geleden is in de afgelopen maand a twee uitgewerkt tot een skirm voor ons team en onze vrienden.

Het idee was simpel, Huur het terrein van Bunkerhill af, Gooi er een berg speciale regels in, nodig alleen bekende uit ivm fairplay en gaan met die banaan. Omkleding, Briefing, Starten, Geen pauze, Samen alles opruimen en klaar. Dit resulteerde uiteindelijk in een scenario genaamd ''Operatie Bunkerhill'' ivm dat we hier niet al te creatief mee omgingen. Maar in ons mini verhaal lijn een oorlogs gebied tussen Red Federation en Blue Republic. Tevens waren er ook een aantal rebellen en een aantal man als lokale bevolking.

Bevolking kon je omkopen / vragen stellen / rollenspelen...de rebellen hadden maar 1 doel de hele boel fucken en alles op stelten zetten terwijl Red & Blue gewoon de oorlog aangingen voor de grotere missies en een mini verhaal lijn. DIt resulteerde in de volgende opzet qua veld.

Het veld was zo opgezet dat je alleen de respawn lijn hoefde aan te raken en gelijk respawnde, dus hoe dieper je in vijandelijk gebied komt hoe sneller jij weer op iemand in kon lopen. En aangezien de respawn lijn enkele honderden meters lang was hadden we in 1 klap het respawn campen opgelost (of medic natuurlijk).

Zogezegd zo gedaan, De opzet was er, en nu tijd om troepen te ronselen na onze vrienden van SOAGG gevraagd te hebben en zij weer andere teams (en wijzelf natuurlijk ook) hadden we uiteindelijk de volgende legers opgesteld voor die dag.

Blue Republic 25-30 man
Airsoft Team NOYFB
Airsoft Team Snake
Airsoft Team Hunting Wolves

Red Federation 25-30 man
Airsoft Team SOAGG
Airsoft Team Legion North
Airsoft Team 1st Airsoft Infantry Division

Black Rebels 6 man
Taiga Wolves

Lokale Bevolking
x aantal losse personen.

Op dit moment dus teams, klaar, verhaal lijn klaar, veld opgezet, missie spullen verzameld en aftellen naar de dag zelf kon beginnen. Er was top weer voorspeld. Goed te doen al werd het wel vrij warm voor de hele fanatieke spelers:)

Op de dag zelf was nagenoeg iedereen zeer op tijd aanwezig, alle spelers hielpen met van alles, of het nou namen doorstrepen bij de poort was, chronoen op het veld, of spullen klaar zetten, ging allemaal top (en aan het einde van de dag ook weer berg vrijwilligers die hielpen met alles ophalen en veld schoon achter te laten, in 1 woord geweldig, bedankt iedereen) We hadden nog een doosje gas/bb's geregeld voor verkoop voor degene die te kort hadden en hier ook was gretig gebruik van gemaakt, oftewel ging top.

Op naar de briefing, standaard verhaaltje qua veiligheid, fairplay en het idee achter deze skirm ging met mijn gebrabbel redelijk soepel:P en had 't idee dat men wel begreep hoe te beginnen, Idee ook hier was simpel, beide teams begonnen met dezelfde set missies en later in het spel zouden dan nieuwe toegevoegd worden, aka bij de briefing wist men al wat je moest doen.

Missies waarmee we de dag begonnen waren:
1) Capture the flag (na voltooiing 1 malig verwijderd uit het spel)
2) vijandelijke munitie kist veroveren en vasthouden tot einde dag (Ivm regels hadden spelers een maximaal aantal bb's die ze alleen mochten herladen als hun munitie kist in hun handen was.
3) Gijzel de vijandelijke commander en breng hem naar je eigen voor onderhandelingen etc, ook 1 malig
4) Neem de twee vijandelijke oorlogscriminelen gevangen en laat de commander ze executeren op HQ

Met deze missies gingen de legers naar HQ, plannen werden gesmeed en rond Half 10 werden de eerste schoten gelost. Gedurende de eerste uren werd er gerend geschoten en gedaan maar omdat de ammo kist en vlag vrij dicht bij respawn lijnen staan werd er niets veroverd en zowel de oorlogscriminelen als de commanders speelde slim genoeg om niet gepakt te worden.

Rond 1230 was de eerste doorbraak. De vlag was plotseling van rood veroverd. En de grap hier was dat de verwachtingen waren dat rood de overhand zou hebben ivm uitgebreide kennis van het veld en speelervaring tov blauw. Niet heel veel later werd plotseling de munitie kist van rood veroverd. Blijkbaar ging er iets niet goed bij de federatie en vielen er gaten in hun linies. Oftewel de rode waren hun vlag permanent kwijt en waren nu hun optie tot herladen kwijtgeraakt totdat ze de kist terug hadden. Slim spelen met wat ze hadden.

Terwijl het spel gewoon verderging was er intussen een nieuwe missie gelanceerd. Een aantal bevolking leden waren door een onbekende partij afgeslacht en moesten gevonden worden. 1 van hun scheen iets van waarde bij zicht te hebben. Uiteindelijk heeft team rood de lijken gevonden en een lijk dat opgehangen was had een envelop. Dit bleek een ontsteking code te zijn voor een bom waarmee men een HQ of FOB konden opblazen. De bom werd later gevonden maar de rebellen hebben die dag zo vaak roet in het eten gegooid dat de bom uiteindelijk bij team blauw eindigde maar de code bij team rood. Er was nog wel een leuke actie wat dit betreft waar rood de rebellen inhuurde om de enveloppe met code te verkopen aan de blauwe. Deze enveloppe bleek alleen na de transactie leeg te zijn. Dikke lol rebellen verdiende een berg geld om even als koerier op te treden. Uiteindelijk werden er geen bunkers opgeblazen de rode behielden hun code en de blauwe hielden hun grip op de bom vast.

Rond een uur of 1400 werden van beide teams ook nog eens een 1 van de 2 criminelen gevangen genomen en geëxecuteerd. Dit leverde voor beide teams een punt op, de andere 2 criminelen wisten hun lot te ontkomen en dit leverde ook weer punten op voor elk team.

Na vele acties begonnen teams het financieel ook zwaar te krijgen, de rebellen hadden die zeer veel geld afgetroggeld van de twee legers en er werd een missie gestart om weer wat geld in het spel te brengen voor alle omkoop praktijken. (bedoel we zijn de tel kwijtgeraakt hoe vaak de ze wel niet van partij wisselde en op den duur werd iedereen gewoon zenuwachtig van de 6 rebellen...''wat zouden ze nou weer gaan doen'')

Maar goed de missie was simpel, er schenen 2 geldkoeriers rond te lopen, 1 met geld in een kist, de ander met een lege kist. Indien de koerier levend gevangen kon worden leverde dat een punt op al kon je ze ook gewoon afschieten en puur het geld pakken. De koeriers gingen elk hun eigen weg, 1 had zich in het midden van het veld verstopt midden in een bunker en was plotseling helemaal omsingeld door een blauwe patrouille. Voordeel een punt want ze schoten hem niet af....een nadeel hij had 't geld blijkbaar niet. De andere koerier werd uiteindelijk door een blauwe sluipschutter afgeschoten bij de ex positie van de rode ammo kist. De sluipschutter wist niets van de missie maar nam het kistje wel mee waardoor men toch weer wat geld binnenkreeg in het team.

Later op de dag bleek dat veel mensen zichzelf moe en bijna leeg geschoten hadden, grote gaten in de linies van rood en er werd snel gereageerd op al hun bewegingen. Om het spel dan toch weer beetje gelijk te trekken werd er een escorte missie gestart, Sjeik Abdullah habibi moest van red hq naar de richting van westpoint vervoerd worden, Hiervandaan zou hij achter de linies van blauw de commander vermoorden. Deze missie ging van start en door zwaar communicatie gebrek en mogelijk wat irritaties onder rode spelers ivm dat 't niet zo lekker meer ging liep de escorte twee keer in een zware hinderlaag, er werden andere routes geprobeerd maar keer op keer ging 't fout. Uiteindelijk zo fout dat het hele rode team gef*cked werd op hun eigen HQ wat eindigde in een slachtpartij voor beide kanten. Met nog een half uur speel tijd over werd door rood een list bedacht, De missie was immers de Sjeik bij westpoint krijgen...maakte niet uit hoe.

Een uitwisseling werd aangeboden, een rode war criminal ruilen voor de ammo kist en er zou een sjeik meelopen. De sjeik mocht begeleid worden door de war criminal en twee escorte soldaten. Dit 4 tal liep dapper richting westpoint zonder echte dekking. Ze werden vlak voor westpoint opgewacht. Terwijl de sjeik ongecontroleerd door de opwachtende soldaten liep werd zijn escorte koelbloedig afgeschoten.

Door een 2e list had rood ook deels van kleding gewisseld en hadden ze dus niet de war criminel afgeleverd maar een speler verkleed als hem. Aka ze hadden hun missie voltooid zonder ook maar iemand ervoor op te offeren. De sjeik hield woord en probeerde vanaf westpoint de commander neer te schieten. Helaas door een afwijking van de bb werd een soldaat links van hem geraakt en werd de sjeik doorzeefd. Hierna was het spel ook afgelopen en werd er afgefloten.

Verder bleek doordat team blauw het geld kistje had veroverd verreweg het meeste geld te hebben. (al hadden de Rebellen zonder deze missie verreweg het meeste buitgemaakt) Hierdoor verdiende ze nog 1 punt.

Uiteindelijke punten
Vlag Verovering 2 punten voor Blue Republic
Kist veroveren en vasthouden 2 punten voor Blue Republic
Beide teams 2 punten voor het afschieten van 1 crimineel en het beschermen van hun 2e.
Levend gevangen nemen koerier 1 punt voor Blue Republic
Sjeik afleveren bij westpoint 1 punt voor Red Federation
Rijkste leger einde v/d dag 1 punt voor Blue Republic

Totaal 8 Punten Blue Republic
Totaal 3 Punten Red Federation

Eind conclusie, vanaf mijn kant was het een topdag waar veel dingen vloeiend verliepen. De overwinning van blauw kwam voornamelijk omdat na 1200 uur de hele communicatie bij rood instortte om wat voor reden dan ook. En dat ze door het snelle communiceer werk en handelen van blauw vaak net achter de feiten aanliepen. Ook waren de russen aardig onbetrouwbaar (aka goed werk!) maar deze hebben beide teams zwaar te pakken gehad. Waren uiteraard
wel kleine puntjes die voor de volgende keer beter kunnen, maar goed was ook onze eerste keer dat we daar zelf een event organiseerde.

Zal vast wel een berg dingen vergeten zijn, er is zeer veel gebeurd maar gok dat men wel zelf hierover praat;P

Tot de volgende keer!

Mvg
NOYFB
Laatst bijgewerkt door Fl4m3s87 op ma 08 aug 2016, 10:48, in totaal 2 keer bewerkt.
Reden: Topic verplaatst naar AAR en leesbaarheid verhoogt door veel extra enters te verwijderen
Command Sergeant Major bij Airsoft Team Bravo NOYFB
Voor vragen ga naar http://www.noyfb.nl of mail naar info@noyfb.nl

NOYFB Teams: Alpha, Bravo, Charlie, Delta & Binnenkort Echo & Foxtrot
Leden Totaal 36
Reservisten & Recruiten Totaal: 6
Avatar gebruiker
Waicheun
 
Berichten: 185
Geregistreerd: ma 08 jun 2015, 21:03
Woonplaats: Emmen
Camouflage: Woodland Camo, Phyton Camo, 3D
Replica Collectie: PPR-001, KJW 1911, Kingarms P90, M4 Winter, M1919 Browning HPA

Re: AAR Semi-Milsim 7 Augustus

Berichtdoor Waicheun » ma 22 aug 2016, 01:36

Voor de mensen die dit interessant vonden, Of het leuk lijkt, laat het ons weten want wij zijn begonnen met een vervolg op dit event.

Operation ''Nucleair Winter''

Ook dit event zal een skirm worden met een lading milsim achtige regels, oftewel een semi-milsim gebeuren.

Dit event zal invite only worden. Wil jij kans maken om met jou team mee te vechten, laat het dan horen via info@noyfb.nl

Cu on the Field!
Command Sergeant Major bij Airsoft Team Bravo NOYFB
Voor vragen ga naar http://www.noyfb.nl of mail naar info@noyfb.nl

NOYFB Teams: Alpha, Bravo, Charlie, Delta & Binnenkort Echo & Foxtrot
Leden Totaal 36
Reservisten & Recruiten Totaal: 6
Avatar gebruiker
Waicheun
 
Berichten: 185
Geregistreerd: ma 08 jun 2015, 21:03
Woonplaats: Emmen
Camouflage: Woodland Camo, Phyton Camo, 3D
Replica Collectie: PPR-001, KJW 1911, Kingarms P90, M4 Winter, M1919 Browning HPA


Keer terug naar After Action Reports