Review Wild Mountain (Weert)

Hier kan je met teamgenoten en tegenstanders nog napraten over evenementen die geweest zijn.

Review Wild Mountain (Weert)

Berichtdoor dekster » di 24 jan 2017, 19:31

Zelden neem ik nog de moeite om een review te schrijven voor een terrein omdat er mijns inziens veel terreinen in Nederland niet echt de moeite waard zijn om een review over te schrijven. Voor Wild Mountain (Weert, Limburg) maak ik echter graag een uitzondering.

Deze review kan naar aanleiding van deze voorgaande introductie in de twee uitersten van een beoordeling terecht komen. Heel positief of negatief. Je zult als snel merken welke richting we in gaan. Maar eerst volgt een korte beschrijving van het speeldveld.

Speelveld (9/10)

Het terrein bestaat voor ongeveer de helft uit een woodland naaldenbos en de andere helft bestaat uit een dorp met een aardig grote hoeveelheid huisjes en een stapel containers met een brug er tussen. Het woodland gedeelte kent een mooie combinatie tussen open licht heuvelachtig terrein, een aantal bunkers die goed zijn aangelegd en aantal aarden wallen die op stukken voor de nodige dekking zorgen.

Het dorp bestaat uit een groot aantal huisjes waarbij ik de indruk krijg dat er goed is nagedacht over het de plaats en het aantal ingangen en ramen. Hiernaast is een achter in het veld een rij containers geplaatst waarbij er een eerste etage is gemaakt met twee loopbruggen.

Het veld biedt dus twee typen spel. Outdoor CQB en woodland. Net als eigenlijk ieder veld ontstaan er na verloop van tijd choke points. Maar de organisatie vangt dit goed op door de spelers als groepen te sturen. Hiernaast is de overgang tussen deze twee gebieden goed ingericht waardoor het vechten tussen de grens van het woodland gedeelte en het dorp vanuit beide kanten uitdagend is, maar met genoeg doorzettingsvermogen zeker niet onmogelijk is. Voor ieder wat wils.

Faciliteiten (9/10)

- Verwarmde legertenten.
    - Broodjes hamburger en beenham en meer. Echte hamburgers van de gril, geen frituurzooi. Top spul. Hier word je blij van.
    - Toiletten zijn dixies. Prima voor een dagje airsoft.
    - Kleine winkel voor de basic supplies. Denk aan BBs, smokes en pyro’s.
    - Geen stromend water, maar wel grote jerry cans met ruim voldoende water.

De organisatie (10/10)

De organisatie van Wild Mountain heet Area57. Hoewel ik zelf nooit eerder een event van hen heb bijgewoond begrijp dat ze al een hele tijd bestaan. En dat kun je merken aan het niveau van deze organisatie.
Bij binnenkomst word je vriendelijk ontvangen en duidelijk uitgelegd wat de bedoeling is. Leg hier je tas neer, parkeer je auto, aanmelden bij de balie, een plek in een tent zoeken. De fps meting is vlot geregeld en word uitsluitend gedaan met BBs van de organisatie. Geen ruimte voor steggelaars hier. De briefing word gegeven vanaf een balkon. De briefings hier zijn de meeste beknopte, helder uitgelegde briefings die ik in de afgelopen twee en een half jaar heb gehoord. De marshall die deze geeft weet op duidelijke enthousiasmerende wijze de deelnemers duidelijk te maken wat de regels zijn en dat fun en fairplay en veiligheid voorop staan. Er is hier geen ruimte voor onsportiviteit in welke vorm dan ook.

Tijdens het spel zijn de marshalls prominent aanwezig op een positieve manier. Ze zijn actief betrokken bij het verloop van het spel en geven de spelers advies over welke acties ze zouden kunnen nemen. Bij het uitblijven van acties door (een deel van) de deelnemers gaan ze actief een aanval organiseren en dit is geregeld een goede uitkomst om het spel in beweging te krijgen.

Spel (9/10)

Het missie aanbod is divers en uitdagend. Als warming-up is er een kwartier team deathmatch gespeeld. Hierna volgde er een missie waarin we twee individuen moesten benaderen op een locatie en de door hun gegeven missies moesten uitvoeren. Deze boden diverse search & return missies voor verschillende objecten. Deze game modes waren vrij gebalanceerd en vroegen van ons team om over het gehele veld deze objecten te halen. Voldoende uitdagende missies, maar niet onmogelijk. We hebben ze namelijk voltooid!

Iets wat een interessante toevoeging aan het spel is, is het gebruik van voertuigen. Ze hebben een jeepje wat gebruikt wordt om te helpen met pushen, objecten te vervoeren en een oude DAF waarmee ze spelers kunnen verplaatsen. Het jeepje is een doorslaggevend middel om een push te voltooien doordat deze een goede bewegende dekking biedt.

Conclusie (9/10)

Wild Mountain is een relatief nieuwe locatie, maar is nu op een dusdanig niveau dat het mijns inziens absoluut tot de beste velden van Nederland behoort als het niet het beste veld is. Een divers terrein dat ondanks het beperkte aantal hectare als een groot terrein voelt. De faciliteiten zijn meer dan prima op orde en de kantine is fantastisch. De spelvormen zijn divers en uitdagend en marshalls zetten zich op plezierige wijze actief in tijdens het spel waardoor het nooit lang vastloopt en alle spelers het naar hun zin hebben.

Afsluitend kan ik zeggen dat de organisatie van Wild Mountain eigenlijk perfect is. Zeker als je een vergelijking maakt met andere organisatoren in Nederland. Nergens eerder heb ik een airsoft organisatie als zo’n goed geoliede machine zien lopen. Het lijkt wel alsof aan alles is gedacht, en dat zou ook maar zo het geval kunnen zijn. Boven het logo van Area57 staat “Excellent Airsoft” en ik denk dat dit meer dan terecht is.
Nulli Secundus airsoft team onderdeel van Cerberus Airsoft
Volg ons op Facebook
dekster

Replica Collectie: VFC HK416, A&K MK46, KWA G17

Re: Review Wild Mountain (Weert)

Berichtdoor Axium » wo 25 jan 2017, 00:58

Goede review.

Het is ook nog eens bij mij in de buurt, dus misschien dat ik de hamburgers eens ga testen.
Na het negeren van Google, FAQ's en de Zoekfunctie, vraag ik het maar hier...
Axium

Camouflage: Zie je niks van.
Replica Collectie: ;Cyma CM-040D(AK-105);E&L AK-105;Umarex Walther PPK\s;Umarex H&K USP Compact;TM Makarov.

Berichtdoor QuickFix » wo 25 jan 2017, 09:27

Mooi geschreven review; er is zo te zien hoop in Airsoftland. :)
Assumption is the mother of all f*ck-ups
QuickFix

Camouflage: Fel-oranje hitvest
Replica Collectie: M16A4, 416D, MP5, Mini UZI, Škorpion vz. 61, PPK/S, PPQ M2, P226, P5, P88, P99 DAO, Browning 1910, M1911A1, M92F/M9, Mauser Hsc, Colt .25, USP Compact

Berichtdoor Meppie » wo 25 jan 2017, 09:45

Aanstaande zaterdag eens het verhaal van Dekster verifieren. Geeft me wel hoop dat ik mooie dag ga meemaken. Heb er zin in.

En goed geschreven AAR - zo zie ik er graag meer van langskomen.
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Berichtdoor dekster » vr 27 jan 2017, 16:32

Bedankt voor de positieve reacties. :)

@Meppie have fun morgen!

Ben benieuwd naar je bevindingen. :D
Nulli Secundus airsoft team onderdeel van Cerberus Airsoft
Volg ons op Facebook
dekster

Replica Collectie: VFC HK416, A&K MK46, KWA G17

Berichtdoor Rebelattack » vr 27 jan 2017, 23:34

Ik zag de review ook langs komen op de FB van Wild Mountain. Denk dat ik zsm ook eens het terrein moet bezoeken gezien alle goede reviews.
Rebelattack

Berichtdoor Meppie » zo 29 jan 2017, 21:15

Speelveld (7/10)

Het terrein bestaat voor ongeveer de helft uit een woodland naaldenbos en de andere helft bestaat uit een dorp met een aardig grote hoeveelheid huisjes en een stapel containers met een brug er tussen. Het woodland gedeelte kent een mooie combinatie tussen open licht heuvelachtig terrein, een aantal bunkers die goed zijn aangelegd en aantal aarden wallen die op stukken voor de nodige dekking zorgen.

Het dorp is geen CQB - de huisjes zijn daar gewoon te klein voor. Veel huisjes beslaan zelfs uit slechts één ruimte. FIBUA zou dus nog kunnen maar CQB is er niet mogelijk. Dan ook gelijk het minpunt voor mij wat betreft het dorp.
De "huisjes" zijn te klein - er is net voldoende dekking voor 2-3 man en dat is het. Hierdoor kun je niet stacken om door te stoten naar het volgende huis. Je krijgt hier dus dat mensen in een huisje zitten te wachten tot er ruimte vrij komt in het volgende huis. Wat mij betreft minder kleine huisjes en meer huizen alsof het echt een dorp is. Een huis met een gang en echte kamers en een ietwat huiselijke indeling opdat je dan ook echt naar room-clearing kunt gaan.
Woodland gedeelte is een 9 maar het "dorp" is een 5 vanwege de te kleine "huisjes".

Faciliteiten (9/10)

Volledig eens met Dekster - alles prima geregeld.

De organisatie (8/10)

Wat had ik een Unit13 deja vu .... awel. De briefing ging goed en zonder problemen. Ze waren alleen even vergeten om de radio freqs te verdelen maar dat werd binnen 10 sec opgelost middels snelle comms van marshalls onderling.

Marshalls waren vriendelijk en luisterde goed en als je verzoekjes had dan werd daar direct op geacteerd. In de middag liep een missie een beetje verkeerd. Er werden namen over gebouwen en schoorstenen geroepen maar dat kwam niet over.
- of deel kaartjes uit aan mensen (of zorg voor pdf te downloaden via website) en heb het er in de briefing over de nummers van gebouwen.
- of pak een sjabloon en geef de gebouwen een naam.
Wij nieuwelingen stonden dus vrolijk op de verkeerde plek in het dorp omdat we niet wisten waar het laboratorium is. En de cijfers van gebouw nummers op de kaart konden we niet terug vinden in het veld dus .... de aanwijzing via de radio over "gebouw geel 15" ... uhm ... alle gebouwen zijn grijs of zwart ...

Spel (9/10)

Missies waren leuk en weer eens wat anders dan meestal bij andere organisaties. Soms moet je echt een keten aan objectives halen. Duidelijk is ook dat als je als team geen comms afstemd je gewoon de sjaak bent.
Missies van het laatste uur was ik niet zo content mee maar ik was er toch om even een dagje dom te raggen dus het was gaan met die banaan - totdat mijn akku dood ging.

Conclusie (8/10)

Het was een aangename dag met een aangename sfeer in het veld. Alles was goed en duidelijk gedaan maar erg belangrijk - de organisatie hield zich aan zijn agenda. De lunchpauze duurde geen minuut langer dan aangegeven.
Ondanks een aantal te oude en kapotgevroren akku hebben we ons vermaakt in de periode dat alles werkte.
Minpunt vindt ik dan toch die huisjes - ik zie ze dan toch liever ook als echt een huisje.

Plus:
- parkeren
- terrein woodland

Minder:
- het "dorp" - geen echte huisjes en geen huisnummers of namen
- mijn teambandje - die viel echt constant van mijn arm af ...
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Berichtdoor FtBstrdNL » zo 29 jan 2017, 23:41

Wij gaan hier 11Feb naar toe met een aantal teamleden, mede door jullie reviews ben ik toch erg nieuwsgierig geworden! :D
Afbeelding
FtBstrdNL
S5 Member

Camouflage: DPM, Digital Flora
Replica Collectie: TM AK-47, TM Spas-12, SRC Tokarev TT33, Classic Army Stoner LMG, TM G17

Berichtdoor QuickFix » ma 30 jan 2017, 12:02

Zijn er al foto's beschikbaar; ik ben wel benieuwd naar wat grafisch materiaal.
Assumption is the mother of all f*ck-ups
QuickFix

Camouflage: Fel-oranje hitvest
Replica Collectie: M16A4, 416D, MP5, Mini UZI, Škorpion vz. 61, PPK/S, PPQ M2, P226, P5, P88, P99 DAO, Browning 1910, M1911A1, M92F/M9, Mauser Hsc, Colt .25, USP Compact

Berichtdoor Meppie » ma 30 jan 2017, 13:07

QuickFix schreef:Zijn er al foto's beschikbaar; ik ben wel benieuwd naar wat grafisch materiaal.

Er staan aardig wat filmpjes te vinden op youtube als je zoekt op "wild mountain airsoft"
Meppie
Airsoft.nl Staff

Volgende

Keer terug naar After Action Reports