AAR OP Vengeance Unit 13 10-10-2015

Hier kan je met teamgenoten en tegenstanders nog napraten over evenementen die geweest zijn.

AAR OP Vengeance Unit 13 10-10-2015

Berichtdoor Robske79 » zo 11 okt 2015, 10:32

Op 10-10-2015 had unit 13 een groot event georganiseerd genaamd OP Vengenace. Deze skirm vond plaats in Sittard op het terrein van de oude Phillips hallen. De verwachtingen waren bij de meeste spelers redelijk hoog. Dit komt mede door de naam die unit 13 heeft en het feit dat het een eenmalige locatie was waar alles uit de kast getrokken zou worden.
Er was op voorhand bekend dat er controle zou plaatsvinden dus alles werd goed gecontroleerd bij aankomst. Dit zorgde voor wat langere wachttijden maar ach it's all in the game. Er was voldoende parkeergelegenheid en er stonden ook een aantal banken en tafels om aan te zitten om te eten of om je gear in orde te maken. Zoals altijd deden de meeste mensen dit toch liever bij de auto.
De FPS test verliep ook redelijk snel. Er waren behoorlijk veel spelers dus ze hadden 4 FPS stands gemaakt. Ze waren hier behoorlijk streng ivm de aangekondigde controle.
De mensen met een huur kit werden netjes allemaal verzameld voor een extra briefing. Aansluitend werd iedereen verzocht om op te stellen zodat men de event briefing kon doen. Hier werden nog ff alle regels doorgenomen en duidelijk verteld dat smoke's WEL! waren toegestaan. Ze hadden last minute nog vrijstelling gekregen van de gemeente om ze te gebruiken. Ook het gebruik van andere granaten zoals tornado's werd toegestaan. Enkel alleen de replica granaten werd gezegd dat het op eigen verantwoording was. Zoals meneer agent van de controle zei: het is nog een groot grijs gebied en het hoort bij jullie sport dus ik ga er niet moeilijk over doen hier.
Na de briefing werden de teams gemaakt en zijn we naar onze headquarters gegaan. Daar werden weer sub teams gemaakt en verdere opdrachten verdeeld.

Bij het start signaal was het weer een massa sprint waar ze bij de olympische spelen jaloers op zouden zijn. Helaas was deze sprint van korte duur aangezien er redelijk snel contact werd gemaakt met de vijand. Er zat in het speel veld 1 grootte bottleneck waar eigenlijk alles tot een halt kwam. Er was voor beide partijen geen doorkomen aan. Na verloop van tijd merk je dat spelers niet echt meer gemotiveerd waren en opeens op de achtergrond bleven hangen. Jammer want als we met het hele team een rush hadden gedaan waren we er waarschijnlijk wel door gekomen. Wat ook niet echt mee hielp was het feit dat er op cruciale plek rowili hing waardoor wij de indruk hadden dat we er niet door mochten. Alleen aan de andere kant van de struiken hing niks, waardoor we dus onder vuur werden genomen van af de flank. Toen wij daar op reageerde door in de struiken dekking te zoeken en terug te vuren werden we door de marshall terug gefloten. "Daar mogen jullie niet in" was wat hij zei. Toen ik naderhand met hem de discussie aanging over het wel en niet van die situatie werd er besloten om naar een beter oplossing te zoeken.
Heel de ochtend heeft eigenlijk alleen maar plaats gevonden in de bottleneck. Je merkte aan de spelers dat de irritaties flink begonnen op te zetten. Het gehalte mensen wat hun hits niet meer nam begon ook te stijgen. Er waren al een aantal spelers die zoiets hadden van ik ga naar huis, dit is niet waar ik voor gekomen ben.

Tijdens het laatste deel van de ochtend en de gehele pauze heeft de orga er alles aan gedaan om de bottleneck toch een beetje aan te passen waardoor het toch weer een beetje speelbaar werd. Ze hebben ook even overlegt over wat te doen na de pauze. De geruchten gingen om het ene team iets eerder te laten starten waardoor ze voorbij de bottleneck zouden kunnen komen.
Gelukkig hadden ze een andere oplossing bedacht. Er zouden 2 teams (team SAS en 3 Division) gedropt worden achter vijandelijke linies. Beide teams werden in een 4 tonner gepropt en naar de andere kant van het veld gebracht. Op het moment van uitstijgen was het wel even spannend. Zit er wel of geen vijand. Zit ie er wel waar zit ie dan. Op locatie hebben we meteen onze opdracht opgepakt. Opzoek gaan naar de kluis en intel zoeken (code voor de kluis en voor de bom). Het eerste gebouw wat we in gingen ging redelijk snel. Er was weinig weerstand. Systematisch alle kamers gecontroleerd. Al snel kwamen we er achter dat achter in dit gebouw de main respawn zat van de vijand. Ze werkten met een klok met 2 kleuren. Steeds 10 min. We wisten niet hoe lang we nog hadden dus haast was geboden. Nadat we alle ruimtes hadden gecleard zijn we nogmaals boven gaan zoeken naar intel. Het was een galerij met meerdere kantoren die hier op uitkwamen. Toen wij boven waren mocht de vijand terug het spel in met als gevolg een mega stand off. Wij wilde de bovenverdieping vast houden kost wat kost. Jammer genoeg ook hier weer een hoop mensen die hun hits niet namen. Aangezien ik binnen met een MP9 met tracer uint en tracer BB's speel zie je perfect wanneer je iemand raakt. Zelfs de marshall zag het en nog boos worden als ze erop aangesproken worden. Maar goed de actie was zeer geslaagd.
Uiteindelijk kregen we te horen dat we de verdieping los moesten laten, omdat we in het verkeerde gebouw zaten....
Terug buiten hergroeperen en het juiste gebouw innemen. Mede door het gebruik van een aantal granaten verliep dit goed. Iedereen deed wat ie moest doen en iedereen volgde zonder tegenspraak. Dit soort acties maken veel goed op zo'n dag.
Uiteindelijk hebben we al onze opdrachten kunnen behalen, mede door de dropping die we hadden.

Al met al heb ik me prima vermaakt. Heb lekker gespeeld ondanks alle frustraties van mezelf en van mede spelers. De meeste marshalls waren bereid om luisteren en traden goed op als dat nodig was. Petje af voor deze jongens, want ze hebben toch een hoop gezeik over zich heen gekregen.
Robske79

Camouflage: Atacs-FG
Replica Collectie: G&G GR15 XL RAIDER, KWA MP9, Well MB01+SDIK

Re: AAR OP Vengeance Unit 13 10-10-2015

Berichtdoor Garmon » ma 12 okt 2015, 19:34

Ik heb mij opzicht wel "vermaakt" maar zoals de OP aangaf was de bottleneck een groot probleem wat unit13 probeerde op te lossen door spawns te pauzeren en nu en dan groepen airsofters met een truck achter de vijandelijke linies te droppen.

Het andere probleem was het hoge spelersaantal van 300 man. Dit en de layout zorgde voor grote en langdurige bottlenecks wat dus wel de pret drukte voor een hoop mensen . Mochten zij dit nog een keer doen in de toekomst dan ga ik hier waarschijnlijk niet meer naar toe tenzij de hoek wat een no go zone was erbij word getrokken of dat er minder spelers worden toegelaten.

Zoals ik al zei was het wel "okay" maar wel een clusterfuck.
Garmon

Camouflage: Multicam, Coyote, PMC
Replica Collectie: G&P M4 (Fusion Engine), Tokyo Marui Sig p226 E2, PTS AK BETA, JG Bar-10

Berichtdoor Reliku » ma 12 okt 2015, 23:30

Yep, als er één woord is waarmee je deze skirm kan samenvatten, dan is het "druk". Veel te veel mensen. Ze hebben geroeid met de riemen die ze hadden maar het was gewoon te druk. Overal mensen. Er staan standaard 20 man ofzo ergens achter de linie, zonder op te rukken. Niet omdat ze bang zijn voor bb's, maar omdat achter elk stukje cover al minstens drie mensen zitten. Overal mensen. Die bottleneck hoef ik niet nogmaals te benadrukken denk ik...

Pyro's gooien waren dan ook een 100% hit rate zo'n beetje. Het was moeilijk om een pyro te gooien en GEEN mensen te hitten :roll:

Ik vond dat er ook een aantal minder leuke spelers rond liepen. Hits niet nemen, asociaal schieten (ben twee keer vanaf een meter of vijf vol in m'n gezicht geschoten terwijl ik met een hesje loop te zwaaien, full-auto!), dat soort dingen.

De locatie was erg vet, er zat zo veel potentie in, maar het was gewoon bij lange na niet wat het had kunnen zijn. Erg jammer.

Zoals Garmon zegt, ik voel me niet geneigd om terug te komen. Ik heb nog wel wat lol gehad, maar het is voor mij, in deze opzet niet voor de herhaling vatbaar.

Als ze willen dat ik terug kom, dan moeten er eerst veel minder spelers op het veld (100-150 MAX), het liefst iets meer ruimte (er zat een hoek waar we niet langs mochten, doodzonde), en de mogelijkheid om tenminste deuren en ramen open te mogen doen. Misschien dat ik het dan nog een keer wil overwegen.

Maar nogmaals, het was bij lange na niet wat het had kunnen zijn. De orga heeft het naar mijn mening goed aangepakt en geroeid met de riemen die ze hadden, maar het was gewoon slecht. Die drukte deed zo veel afbreuk aan de kwaliteit van het spel. Jammer. Gewoon jammer :|
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor RoyalFraggy » di 13 okt 2015, 08:43

Ook ik kan dit onderschrijven. De irritaties liepen te ver op doordat je niet lekker kon spelen, met alle gevolgen van dien. Naast dat Unit 13 echt moeite heeft gedaan om de grootste problemen op te lossen, hadden ze dit met gemak aan kunnen zien komen.

Het terrein heeft veel potentie, maar alle gebouwen hadden maar één ingang en uitgang (of kwam uit op een dood stuk), waardoor je de gebouwen niet kon gebruiken om te flanken of verdedigen. Ik snap dan ook niet waarom een aantal deuren expres op slot waren gedaan. Door de manier van inrichten van het terrein kan je op je klompen aanvoelen dat de bottleneck in het midden zou liggen op een open 'plein'.

Betere flank mogelijkheden en minder mensen op het terrein maken dit één van de vetste locaties van Nederland.

Onze commandant maande ons ook tot full rushes, ik heb er een paar mee gedaan en een paar afgeslagen. Waar je normaal met rushen een aardige kans maakt, was dit gewoon een executie, bij iedere poging minimaal 25 hits ontvangen.

TLDR; jammer, een terrein met veel potentie.
RoyalFraggy

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: Van alles

Keer terug naar After Action Reports