AAR Balls & Arrows - 22-nov-2015

Hier kan je met teamgenoten en tegenstanders nog napraten over evenementen die geweest zijn.

AAR Balls & Arrows - 22-nov-2015

Berichtdoor Meppie » zo 22 nov 2015, 19:31

Verassing - we waren met 3 moderators en wat andere mensen lekker naar B&A gegaan voor een lekker dagje skirmen.

Was gezellig om lekker bij te praten met de mannen - het zonnetje scheen - temperatuur was aangenaam en nu ga ik eerst een biertje opdrinken en afkoelen voordat ik een correcte AAR kan gaan schrijven.
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Re: AAR Balls & Arrows - 22-nov-2015

Berichtdoor Hurmyie » ma 23 nov 2015, 11:26

dat is ondertussen vast meer dan 1 biertje geworden :p
Hurmyie

Camouflage: Digital woodlands
Replica Collectie: TM G18c, Army R28, Well MB06, PDW BY-806, ook nog een luchtbuks en EGO09 paintball marker

Berichtdoor TCDD » ma 23 nov 2015, 13:45

Heel het forum wacht in spanning...
TCDD

Camouflage: Black, A-TACS FG
Replica Collectie: Tippmann M4, Cyma MP5, Dan Wesson 8" & Glock 17

Berichtdoor Meppie » ma 23 nov 2015, 21:47

YES – we gaan naar Balls and Arrows in Lelystad. Zoveel goede verhalen over gehoord – daar moeten we eens heen gaan. Na wat agenda naast elkaar te hebben gelegd en wat vrienden te hebben uitgenodigd hebben we ook een datum en dus was 22 november gereserveerd voor een dagje airsoften.

De Dag zelf

Nog even wat carpool opties bespreken – mensen ophalen – verkeerd rijden ondanks de TomTom (meer naar elkaar luisteren dan naar de TomTom) komen we aan bij Balls And Arrows. Eerste impressie is goed – mooie tenten, lunch-plek, gebouw om je om te kleden. Nope, de safezone ziet er goed uit. Werd paar keer duidelijk omgeroepen waar en wanneer je fps moet doen dus dat ging allemaal goed. Komen echter ook veel bekenden en vrienden tegen dus ook nog even hoi en hallo zeggen en dan kom je beetje in tijdnood. Snel omkleden en dan briefing. Tijdens de briefing wat harde opmerkingen te horen gekregen over gebruik van je gele hesje maar daar kan ik mee leven. Spelen maar.

Op weg naar startpunt even snel terrein bekeken – er waren ook wat mensen met kaartje dus even snel gekeken naar het terrein en wat waar is. Op weg naar startpunt was het al lekker modderig dus dat beloofde wat voor de rest van de dag. Wij snel optrekken en snel naar voren trekken totdat we contact hebben. Heb net de eerste tegenstander in het vizier en wordt ik geraakt van achteren – jawel – friendly fire nummer één is binnen. Nog geen schot gelost. Terug naar respawn en dan het veld weer in en terug naar dezelfde plek (hier gaat een patroon in komen). We wisten iets naar voren te komen en daar vandaan eindelijk ook eens op de tegenstander kunnen schieten. Oh ja, de missie was om op 11:30 en 12:30 een aantal objectives in bezit te hebben – 5 punten per objective. Awel, ik werd hit en dus weer respawnen – lange wandeling door de modder. Sta in de respawn en nog geen huurder in de respawn gezien – die gasten moeten goed zijn …. komen we op terug. Weer spelen en weer gehit – friendly fire nummer twee (voor de goede orde dan maar gelijk zeggen: ik ben 9 (negen) keer gehit waarvan 5 (vijf) keer door “vriendelijke” troepen. Het is 12:25 en we verdelen snel wat troepen om de objectives achter de linie te bezetten. Een marshall kwam snel controleren (was ook de enige marshall die ik heb gezien die dag). De ochtend was leuk spelen en we hebben ons goed vermaakt.

Bikken, kannen, schaften, bunkeren, lunchen en wat verhalen uitwisselen en pauze was voorbij en starten vanaf de andere kant.
De missie is te voorkomen dat de tegenstander vlaggen uit een objective kan verzamelen in de kerk. Snel zeggen wij dan: kerk inpikken en dan kunnen ze niks met de vlaggetjes. Plan trekken -taken verdelen en gassen maar. Snel naar voren toe en lekker doorlopen/rennen. Conditie is op peil dus we wisten op tijd de flessenhals te bereiken en niet veel later stonden we bij de kerk. Huisje verdedigen – hier kwamen spray en pray taktieken van de tegenstander hard naar binnen zeilen. BB's ketsten aan alle kanten door de woning heen en we hebben mooie momenten daar beleeft maar nadat er een paar honderd bb naar binnen zijn gepompt worden we toch geraakt. Op weg naar de respawn begrijp ik gelijk waarom ik geen huurders in de respawn zie: ze worden geraakt – pakken hun hesje – lopen 50 metere achteruit – bergen hun hesje op en gaan weer verder met spelen. Er is echter geen marshall te vinden en in de middag heb ik behoorlijk lang er ook geen één gezien. Na wat praten in de respawn zeggen andere spelers ook dat er welgeteld maar één enkele marshall actief is op een veld met 130 spelers … ok dan. We gaan weer naar voren en ik schiet een tegenstander die zijn hit neemt en zijn hesje laat zien – we lopen door en verdomd – daar is dezelfde tegenstander weer zonder hesje en hij schiet op ons. Goed, we negeren hem en hij zal wel boos geworden zijn. Care, voor ons is hij dood tot hij in de respawn is geweest. Het valsspelen wordt echter erger en erger tot het punt dat we ook niet meer vooruit komen. De loopgraven oorlog is weer begonnen. We houden het voor gezien en gaan naar de safezone. Daar aangekomen met wat andere mensen gesproken en ook zij hebben soortgelijke taferelen meegemaakt. Dus als om 15:15 of zo de laatste game begint starten er maar een man of 30-40 aan de laatste game. De rest van de 130 mensen die begonnen zijn haken af om diverse redenen. De laatste game was een zombie-game … leuk.

The Aftermath:

Organisatie is OK.
Pluspunt is de safezone met alles erop en eraan.
Minpunt is gebrek aan marshalls in het veld zelf. Er was er echt maar één enkele marshall actief in het veld.

Het terrein:
Het is gewoon te smal. Het is nu een halve maan met op het smalste punt een flessehals van 40 meter. Je speelt echter met 130 man op het terrein dus je zit in no-time vast. Dynamisch golvende bewegingen van aanval versus verdediging hoef je hier niet te verwachten.
Advies van mij:
maak het terrein een donut vorm met de SafeZone in het midden en de SafeZone zo klein mogelijk.
Maak een slingerend en verhard pad door het gedeelte tussen de SZ en de ingang. Dan is er geen excuus om even snel naar de respawn te gaan en weer terug het veld in te gaan. Denk dat de wandeling door de modder velen heeft tegengehouden om te respawnen op de juiste locatie.

Spelletjes:
De eerste twee missies waren leuk en anders dan anders en daar hebben we dan ook werk van gemaakt. De zombie-missie is meh.

Eindconclusie:
Kom ik hier terug?
Zoals het terrein er nu bij ligt - de hoeveelheid spelers en marshalls → NEEN
130 man op een dusdanig gevormd terrein met maar één marshall is niet de moeite en het geld waard.
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Berichtdoor TCDD » ma 23 nov 2015, 22:45

In lijn met mijn ervaringen. Ik kom hier ook niet meer.
TCDD

Camouflage: Black, A-TACS FG
Replica Collectie: Tippmann M4, Cyma MP5, Dan Wesson 8" & Glock 17

Berichtdoor RoyalFraggy » di 24 nov 2015, 11:31

Goede samenvatting Meppie, hoewel ik veel meer marshalls heb gezien aan de andere kant van het veld (zeker in de ochtend) en veel minder merkte van cheaters is de indeling van het veld niet goed. Misschien omdat ik er al langer speel zoek ik andere wegen om een leuk spel te hebben, zeker zomers als er dichtere begroeiing is is het flanken ook gemakkelijker en kan je heerlijke jungle warfare spelen.

Verder is dit een van de gezelligste organisaties voor een casual spelletje airsoft, er zijn altijd veel beginners en de gameplay is er altijd rommelig, dus geen veld voor de serieuzere games. Ik blijf hier graag komen voor een leuke dag casual knallen.
RoyalFraggy

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: Van alles

Berichtdoor Fl4m3s87 » di 24 nov 2015, 12:52

Leuke AAR Meppie! Altijd goed om ervaringen te lezen.

Ikzelf was ook die dag aanwezig. Het was weliswaar mijn eerste event, maar ook ik deel de mening van Meppie, maar heb door wat problemen met mijn apparaat de ochtend niet meegespeeld. In die zin is mijn mening dus niet geheel omvattend.

Wat ik wél mee wil geven, is dat de organisatie behulpzaam en vriendelijk is. Ik had problemen met mijn apparaat, en kreeg een fijn plekje aangeboden in de keet waar ik eventjes kon sleutelen. Voldoende aanspraak vanuit medebezoekers en de organisatie of het allemaal lukte en of ik nog iets nodig had. Erg fijn om eventueel op terug te kunnen vallen, mocht dat nodig zijn.

Qua faciliteiten is het op en rondom het terrein prima geregeld! Pinnen is mogelijk, toiletten aanwezig, er is mogelijkheid om wat (warms) te eten en te drinken, voldoende overdekte zitplaatsen in de vorm van tenten met picknicktafels. De shop voorziet in een aantal leuke basis benodigdheden, zoals batterijen, springs en wat gear.

Na wat andere pogingen met apparaten van medespelers (waarvoor nog dank!) heb ik de middag een huurapparaat genomen, om toch nog die dag te kunnen spelen als lid van Alphasquad, team rood. Dat ik in Alpha zat had volgens mij geen meerwaarde. Het was voor mijn gevoel meer een één voor allen, en allen voor één event.

Het terrein is voor een groep van 130 spelers erg smal. Het was niet zo dat er een soort van deadly funnel ontstond, waardoor één team meer voordeel kreeg dan het andere, maar het werd wel een soort van statisch geheel. De actie bleef vooral op de 'middenlijn' hangen met her en der een poging tot flanken, maar dat wierp niet echt de beoogde vruchten af vanwege de drukte.

Daarnaast waren er inderdaad een redelijk groot aantal huurders aanwezig. Zelf ben ik natuurlijk ook geen ervaren speler, maar het blijft wel een feit dat ik het spel redelijk tot goed snap, en me in die zin ook conformeer aan de regels. Meppie's ervaring deel ik dan ook met betrekking tot de huurders. Als zij überhaupt hun hit al namen, was het een wandeling van drie meter richting het spawnpoint om vervolgens weer om te draaien en weer deel te nemen aan het spel. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar dat was wel het globale beeld dat ik aan het einde van de dag had.

Qua marshalls heb ik er wel meer dan één gezien. Aan onze zijde van het veld - ik sprak net over de 'middenlijn' - heb ik twee of drie marshalls gezien, die ook daadwerkelijk actie ondernamen waar nodig. Ik heb geen idee hoe zich dit weerhoudt ten opzichte van andere events, maar ik kan me wel indenken dat het aantal marshalls voor een dergelijke groep minimaal is. Ik had wel de indruk dat men hard aan het roeien was met de riemen die zij beschikbaar hadden.

Ik denk dat de algehele conclusie vanuit mijn kant is dat het een terrein is met absolute potentie, maar dat er nog wel wat werk aan de winkel is. Wat RoyalFraggy zegt, is denk ik wel een goed aanvulling. Ben je op zoek naar een potje ballen tuffen én accepteer je het feit dat er niet al teveel tactische elementen inzitten (dus meer een heads-on game type, waar een aantal objectives mogelijk een spannender element kunnen vormen), dan is Balls and Arrows je veld!
Fl4m3s87
Airsoft.nl Moderator

Camouflage: NWU I&II/AOR2&AOR1
Replica Collectie: VFC H&K416 D, TM Sig Sauer P226 E2

Berichtdoor BallsAndArrows » di 24 nov 2015, 14:59

Beste Meppie,

Bedankt voor je verslag en aandachtpunten. Aan een aantal kunnen we niet heel veel aan doen, bijv. frindly fire enz. verder hebben we hebben inderdaad vaak veel noobs. Deze briefen we trouwens appart en extra.

Een aantal puntenkunnen we wel wat aan doen, bijv. het aantal Marshalls. We hadden zondag trouwens 5 marshalls en nog 4 man ondersteunend personeel. Verder is het smalle stuk minimaal 80 meter ipv van 40.

Wij zijn altijd uit op verbeteringen, zo houden we al een aantal keren speciale Skirms voor alleen NABV leden zodat de gameplay wat ingewikkelder kan en er wat tactischer kan worden gespeeld. Misschien is dat wat meer voor jullie? Het aantal deelnemers is dan ook beperkt (Bijv. max 40)

Met betrekking tot het smalle stuk hebben we daar de laatste tijd nog weinig problemen mee doordat we swats aan beide kanten laten beginnen. Misschien was de missie van alle vlaggen in de Kerk in deze zone dit keer niet zo goed idee. Deze zullen we dan ook niet meer zo doen. Maar voor dit alles hebben we volgend jaar waarschijnlijk een hele mooie oplossing.

Jammer dat je geen top dag hebt gehad en bedankt voor je feedback. We gaan er mee aan de slag.

Met vriendelijke groeten,
Martijn van der Veen
Balls and Arrows
BallsAndArrows
BallsAndArrows.nl

Berichtdoor rob2k7 » vr 27 nov 2015, 16:13

Eindconclusie:
Kom ik hier terug?
Zoals het terrein er nu bij ligt - de hoeveelheid spelers en marshalls → NEEN
130 man op een dusdanig gevormd terrein met maar één marshall is niet de moeite en het geld waard.[/quote]

Vind dit toch wel opvallend , er komen elke week 120 man , ik ben er ook een aantal keren geweest en ik deel jou mening niet op alle punten , gewoonlijk barst het van de Marshalls , die zijn overigens ook op mijn filmpjes te zien dus ik verzin het niet .

Ben wel met je eens dat 120-130 man wat veel is , wat ik laatst las is dat ze er nog een gedeelte bij hebben gekregen ik weet niet of dat al gerealiseerd is .

Wat ik wel opvallend vind er gelijk een eindconclusie aan vast te binden , niet de moeite waard om terug te komen enz

Opbouwende kritiek is niet verkeerd maar op deze manier word het een beetje zuur zeiken .

Ik heb overigens niks te maken met dit park , nee ik werk er niet en ken de mensen niet bij naam hooguit 1 denk ik maar kom op zeg zoveel terreinen zijn er niet in Nederland .

Robin
rob2k7

Camouflage: A-TACS FG + Woodland NL
Replica Collectie: 2xTippmann m4(Colt C8 NLD) + Sig Sauer P226/CO2 full metal,WE Glock 19 gen4gbb

Berichtdoor Garmon » za 28 nov 2015, 01:28

Ik herken een gedeelte van Meppie's kritiek wel met de vorm van het veld dat een halve maan is. Maar het smalle stuk is trouwens geen 40 meter maar rond de 80 give or take. (Best breed eigenlijk.)

Ik heb er zelf meerdere keren gespeeld maar in het algemeen zijn er meestal wel genoeg marshals. Door de 2 spawns aan elke kant van het veld probeert B&A voor voldoende beweging te zorgen en in veel gevallen lukt dit ook wel vaak. Maar perfect is het helaas niet.

Wat ik persoonlijk de mindere kant van B&A vind is zoals gezegd, het vorm van het veld. Het is een halve maan. Nu zorgen de 2 spawns aan elke kant van het veld voor aardig wat doorstroming maar nog mooier zou zijn om het stuk achter de safety erbij te nemen zoals Meppie al aangaf en een soort Donut te maken.

Mijn tweede puntje van kritiek is dat de missies niet altijd even goed zijn naar mijn mening. Ik heb varianten gehad waar mensen in squads werden verdeeld en een lijst kregen met missies die zij in een bepaalde volgorde kunnen volgen voor punten. Er waren ook speciale "events" tussen die missies door waar bv een technical plotseling tevoorschijn kwam die je alleen kan uitschakelen met een bom gordel. Schakelde je de technical uit dan kreeg je team ook extra punten. Lukte jouw dat niet dan bleef de techinical gewoon een half uur of meer het leven van het andere team zuur maken. :lol: Dit vind ik persoonlijk wel leuk, een beetje diepgang en variatie in het spel met wat merkbare consequenties van het halen of falen van bepaalde missies.

Nu ben ik eind Oktober weer bij B&A geweest en toen was het plotseling simpele versies van Domination en Assault wat er voor zorgde dat het gewoon simpele force on force werd met weinig diep gang. Nu zijn missies/objectives natuurlijk ook wel subjectief en verschillend per persoon dus wie weet kan iemand anders hier ook wel even op inwegen?
Garmon

Camouflage: Multicam, Coyote, PMC
Replica Collectie: G&P M4 (Fusion Engine), Tokyo Marui Sig p226 E2, PTS AK BETA, JG Bar-10

Volgende

Keer terug naar After Action Reports