Is het veilig voor mij om te gaan airsoften?

Hier kun je al je vragen en nieuwtjes kwijt over Airsoft.

Moderator: Panda

Is het veilig voor mij om te gaan airsoften?

Berichtdoor TheRobHer » wo 07 jun 2017, 20:55

Hallo,
Ik ben zeer geïtereseerd in deze hobby. Maar ik heb een klein probleempje. Ik heb aan mijn rechtse oog een aandoening dat ik 1 op 20 zie, mijn linkse oog is perfect waardoor ik normaal zie. Is deze hobby een risico in verband met schade aan mijn linker ook te krijgen?
TheRobHer

Re: Is het veilig voor mij om te gaan airsoften?

Berichtdoor Maffo » wo 07 jun 2017, 21:16

Als jij ervoor zorgt dat je een goede bril koopt met alle correcte veiligheidsnormen, dan bedoel ik het liefst MIL-PRF-31013 of stanag 2920 en het liefst nog MIL-DTL-43511D, niet de minimum en 166f of ansi z87.1/+ , dan zou je je daar geen zorgen over moeten maken. Dat betekent ook het liefst full-seal goggles, geen schietglazen. Ikzelf neem het kleine risico voor lief met schietglazen, maar als je echt zo veilig mogelijk wil zijn, ga voor die full seal goggles.

Als je dat doet, full seal goggles met de genoemd veiligheidsnormen, en je deze ook proper gebruikt, dan zou je niet bang hoeven te zijn voor ergere/extra oogbeschadiging en kan je gewoon meedoen met de sport.
Maffo

Camouflage: Flecktarn- ss-leto - Gorka 4
Replica Collectie: Zie mijn verzameling post: viewtopic.php?f=133&t=12146

Berichtdoor QuickFix » wo 07 jun 2017, 23:47

Ik ben een paar jaar geleden blind (nou ja: nog 20% zicht) geraakt aan mijn linker (OS) oog en schieten gaat prima.
Het enige waar je als "Links-oogige" rekening mee moet houden is dat je met links leert schieten, omdat je niet meer met je rechter oog kunt richten.

Maar: zorg in ieder geval dat je, te allen tijde, een goede bril hebt, (gedeeltelijk) slechtziend of niet. :idea:
Assumption is the mother of all f*ck-ups
QuickFix

Camouflage: KL Woodland
Replica Collectie: M16A4, 416D, MP5, Mini UZI, Škorpion vz. 61, PPK/S, PPQ M2, P226, P5, P99 DAO, M1911A1, P08, M92F/M9, USP Compact

Berichtdoor Axium » do 08 jun 2017, 17:57

Als je zelf rekening houd met je eigen bb's, en je je beschermd tegen die van anderen loop je minder gevaar dan bij een andere sport. Bij airsoft houdt je namelijk al rekening met het feit dat er iets in je oog kan vliegen.

Bij andere sporten, waarbij dit risico aanzienlijk kleiner is draagt men geen beschermeing, maar is het gevaar nog steeds aanwezig.

Op een airsoft skirm of ander event zal men je wijzen op het feit dat je je moet beschermen. het grootste gevaar voor jou ligt denk ik thuis bij het omgaan met je eigen replica's.

Dus welkom in de sport, veel veiliger dan dit wordt het allemaal niet.
Na het negeren van Google, FAQ's en de Zoekfunctie, vraag ik het maar hier...
Axium

Camouflage: Zie je niks van.
Replica Collectie: ;Cyma CM-040D(AK-105);E&L AK-105;Umarex Walther PPK\s;Umarex H&K USP Compact;TM Makarov.

Berichtdoor Meppie » do 08 jun 2017, 19:46

Koop bijv een Smith Out Of the Wire goggle met een ventilator - militair ballistic lens erin en je kunt iedere bb met gemak hebben. Hij is niet super goedkoop maar geeft je wel een erg goede bescherming.

Hoe je het ook went of keert zou ik in jouw geval voor een goggle met een ventilator dan zorgen zodat je met een gerust hart kunt gaan spelen en je niet nerveus wordt om je oog. Dat zou je alleen maar afremmen. Kies een goede oogbescherming en geniet van airsoft
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Berichtdoor Benniedictus » di 13 jun 2017, 07:48

En vergeet je bitje niet! Full face mask of bitje zal ik zeker aanraden omdat ik binnen een jaar tijd verschillende tanden kapot heb zien gaan.
Benniedictus

Camouflage: Badjas
Replica Collectie: Cyma RPK / Cyma AKSU / P&K PKM

Berichtdoor Hannark » do 15 jun 2017, 19:27

Alleen boven of ook beneden??
Hannark

Berichtdoor Benniedictus » vr 16 jun 2017, 08:41

Er zjn verschillende bitjes op de markt, staat ook een topic op dit forum. De bitjes beschermen de bovenkant/voortanden zodat je ook nog gewoon kan ademen. Je kan kiezen voor een boks/hockey bitje, deze zijn erg dik en praten gaat wat lastiger. Daarnaast is er ook een airsoft bitje, is erg dun en je kan normaal praten. Voor airsoft is dat denk ik voldoende.
Benniedictus

Camouflage: Badjas
Replica Collectie: Cyma RPK / Cyma AKSU / P&K PKM

Berichtdoor twotone » za 17 jun 2017, 20:01

Sisu 1.6mm is voor airsoft ruim voldoende.
twotone

Camouflage: Multicam/glam
Replica Collectie: Specna Arms B-07 M16A4, G&G GC16 MPW 12'', KWC P226 X-Five

Keer terug naar Airsoft Algemeen