Welk gas voor TM M92F

Hier kun je al je vragen en nieuwtjes kwijt over Airsoft.

Moderator: Panda

Re: Welk gas voor TM M92F

Berichtdoor petter2093 » vr 11 dec 2015, 14:56

Bus aanstekergas van de action halen voor een euro en in een (oude) gbb stoppen, dan chronoen en kijken wat de resultaten zijn. Daarna nog even vergelijken met dezelfde replica op propaan en greengas en zoveel mogelijk overige invloeden uit proberen te sluiten.
Ik ben wel bereid om dit op een wetenschappelijke manier te testen, maar heb geen gas replica en geen chrono :D

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
petter2093

Camouflage: MARPAT Woodland - SWAT black
Replica Collectie: VFC HK416D 14.5RS GBBR, KWA MP7 GBB, KWA USP.45, Cybergun S&W I-bolt(vsr-10 rip)

Berichtdoor Reliku » vr 11 dec 2015, 14:57

Butaan heeft ook een hoger kookpunt dan propaan/green gas, als het koud wordt dan komt er gewoon vloeistof uit die busjes :P

Je kunt wel propaan busjes kopen, die zijn vrij goedkoop, en met een adapter kun je daar je mags mee vullen. Maar zoals Royal zegt, dan moet je wel zelf de boel smeren. Bij green gas hoeft dat niet ;)

Jaffe, moet kunnen. 2.0 iig wel met dit weer. 3.0 is wat krachtiger, ik gebruik het zelf wel met TM en werkt prima, maar maruzen durf ik geen uitspraak over te doen...

Met 2.0 zit je iig wel safe ;)
Reliku Airsoft Sniper Gameplay
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS // KAC PDW // MK18 // te veel sidearms

Berichtdoor the noob » wo 11 okt 2017, 11:04

Hier is het al een tijdje stil, maar alsnog de eerste thread die ik gevonden heb met dit onderwerp (en aangezien de zoekmachine niet op 'gas' oid wil zoeken is het nogal een gedonder ditsoort onderwerpen te vinden..) Mijn vraag is: voor een gbb rifle, is daar gas voor te vinden dat zelfs bij winter-achtige temperaturen werkt? En waar halen jullie gas zoals propaan 3 vandaan? Google geeft nietecht resultaten voor plaatsen om het te kopen bij mij..
All orders to surrender are false; All messages fabricated; Our goal is to get to the castle, Unleash hell!
the noob

Berichtdoor Bumfiddler » wo 11 okt 2017, 12:19

ik gebruikt in mijn TM g18c all een tijdje nuprol 2 en nog geen problemen maar als ik veel full auto gaat schieten dan gebruik ik liever 144a ook op mijn tm m4 mws kan ik niet eens 144a gebruiken want dan cycled the bolt niet hard/snel genoeg en kan je een hele lelijke jam krijgen
Afbeelding
Bumfiddler

Camouflage: Zwarte primarks kleding XD
Replica Collectie: TM Glock 18C, TM M4 MWS

Berichtdoor QuickFix » wo 11 okt 2017, 13:35

In de warme maanden kun je Nuprol 2.0 (groen) gebruiken, in de koude maanden Nuprol 4.0 (zwart). :idea:
Klik hier voor de originele afbeelding
Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.
Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.

Propaan kun je gewoon bij de kampeerzaak halen en met een gasfles-adapter, zoals die van Mad Bull, kun je daarmee je magazijnen vullen (niet vergeten er ook een drupje siliconenolie bij te doen).
Assumption is the mother of all f*ck-ups
QuickFix

Camouflage: KL Woodland
Replica Collectie: M16A4, 416D, MP5, Mini UZI, Škorpion vz. 61, PPK/S, PPQ M2, P226, P5, P99 DAO, M1911A1, P08, M92F/M9, USP Compact

Berichtdoor Rosencrantz » wo 11 okt 2017, 15:01

QuickFix schreef:In de warme maanden kun je Nuprol 2.0 (groen) gebruiken, in de koude maanden Nuprol 4.0

Nuprol 4.0 is ontwikkeld voor gbbr, niet voor gbbp. Je kan bij een pistool replica beter Nuprol 3.0 gebruiken bij lage temperaturen. Efficiënter en werkt ook beter bij pistolen.

Het wordt bovendien sterk afgeraden om Nuprol 4.0 te gebruiken bij plastic replica's (zoals die van TM). De druk is zo hoog dat je veel schade kan aanbrengen aan je replica.
The sight is dismal; And our affairs from England come too late: The ears are senseless that should give us hearing. To tell him that his commandment is fullfill'd, That Rosencrantz and Guildenstern are dead.
Rosencrantz

Replica Collectie: Specna Arms SA-A05

Berichtdoor the noob » wo 11 okt 2017, 19:07

Rosencrantz schreef:
QuickFix schreef:In de warme maanden kun je Nuprol 2.0 (groen) gebruiken, in de koude maanden Nuprol 4.0

Nuprol 4.0 is ontwikkeld voor gbbr, niet voor gbbp. Je kan bij een pistool replica beter Nuprol 3.0 gebruiken bij lage temperaturen. Efficiënter en werkt ook beter bij pistolen.

Het wordt bovendien sterk afgeraden om Nuprol 4.0 te gebruiken bij plastic replica's (zoals die van TM). De druk is zo hoog dat je veel schade kan aanbrengen aan je replica.

Ik vroeg dan ook om gassen voor een GBBR :) maar bedankt voor je input alsnog, alle info rond zoiets is handig en voorkomt vaak een toekomstige stommiteit :)
All orders to surrender are false; All messages fabricated; Our goal is to get to the castle, Unleash hell!
the noob

Berichtdoor Rosencrantz » wo 11 okt 2017, 22:03

Oh shit sorry man, had niet gezien dat je het topic had gekaapt. My bad.
The sight is dismal; And our affairs from England come too late: The ears are senseless that should give us hearing. To tell him that his commandment is fullfill'd, That Rosencrantz and Guildenstern are dead.
Rosencrantz

Replica Collectie: Specna Arms SA-A05

Berichtdoor Sephi » do 12 okt 2017, 21:51

Ik vind persoonlijk Nuprol 3.0 al een flinke klap geven in m'n TM G18C, ik blijf daar toch liever gewone 2.0 in gebruiken ivm slijtage aan de plastic slede.

In een full-metal pistool als WE / VFC / Umarex zie ik er geen probleem mee om daar 3.0 in te doen.
Sephi

Camouflage: A-tacs FG
Replica Collectie: ICS CXP Ape, Cyma M14, Cyma MP5A4, Cyma AKM, P&J M4, Army G36C, Dboys Kar98k, Well MB03, Cyma M870, WE P08 Luger, Walther PPQ, WE Samurai Edge M92F, WE M1911A1, WE Hi-Capa 3.8, Sig P226, TM G18C

Berichtdoor Axium » vr 13 okt 2017, 07:36

In en om huis gebruik ik gewoon lucht uit de compressor. Ik heb een "luchtpistool" voorzien van een gekannibaliseerde metalen nozzle van een nuprol bus zodat alles lekker aansluit op de valves van mn magazijnen.

Omdat ik die compressor niet meeneem gebruik ik ook regelmatig greengas. Eigenlijk vind ik die smering uit die gasbussen niet ideaal. Ik gebruik liefst goed vet wat blijft zitten waar het kan, en de rest doe ik liefst met dunne wapenolie.

Ik heb op het moment een gasbus van 'Walther', en die vind ik wel erg rijk voorzien van smeermiddel, de hopup blijft constant nat, en er is zelfs een zichtbaar wolkje smeermiddel wat aan alle kanten de replica's verlaat zolang er nog flink wat druk op de magazijnen staat.
Na het negeren van Google, FAQ's en de Zoekfunctie, vraag ik het maar hier...
Axium

Camouflage: Zie je niks van.
Replica Collectie: ;Cyma CM-040D(AK-105);E&L AK-105;Umarex Walther PPK\s;Umarex H&K USP Compact;TM Makarov.

VorigeVolgende

Keer terug naar Airsoft Algemeen