Opgepakt met illegale wapens in Duitsland!

Hier kun je al je vragen en nieuwtjes kwijt over Airsoft.

Moderator: Panda

Re: Opgepakt met illegale wapens in Duitsland!

Berichtdoor Marcellus35ad » za 14 apr 2018, 23:10

Snap ik ;)
Marcellus35ad

Camouflage: Swiss Alpenflage
Replica Collectie: Specna M16 met M203

Berichtdoor Maffo » ma 23 apr 2018, 21:14

Ik heb het verhaal gehoord op bw van je teamleden. Ongelofelijk jammer dat we je hebben moeten missen. Wij dachten het ook goed voor elkaar te hebben (legale f gemarkeerde replica's uit duitsland gekocht tweedehands), maar het is duidelijk dat je als Nederlander niks kan flikken. Nieuw kopen is veel te duur, dus dat wordt de volgende keer replica's laten verzenden.
Maffo

Camouflage: Flecktarn- ss-leto - Gorka 4
Replica Collectie: Zie mijn verzameling post: viewtopic.php?f=133&t=12146

Berichtdoor Reliku » ma 23 apr 2018, 22:47

Nouja, ik ben al lang blij dat mijn teamgenoten en de rest van de NL'ers veilig zijn terug gekomen. Volgend jaar idd een andere oplossing!
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor NyteMyre » do 26 apr 2018, 09:07

Ten slotte, ik wil iedereen die door Duitsland wil reizen waarschuwen hiervoor. Vooral tijdens en rond Border War en Berget. Ze zijn gewoon op de hoogte van die events, en je maakt mij niet wijs dat we toevallig een steekproef gehad hebben. Wat doet de douane 130 km van de grens af? Waarom worden wij eruit gepikt terwijl we niks bijzonders/opvallends deden? Het enige wat ze gezien hebben is "NL kenteken" en "2 jonge mannen in de auto". Trek uw conclusies, maar volgens mij worden deze mensen gewoon op pad gestuurd met de mededeling "dit weekend is BW, dit zijn de bekende routes, alles met een NL, BE of FR kenteken hou je staande".

Ik denk niet dat dit het geval is.

Een aantal vrienden van me die 's nachts door Duitsland richting Tsjechië reden hebben ook wel eens een routine check gehad voor drugs/alcohol/sloffen tabak. Ook auto onderzocht en kofferbak open moeten maken. Ze hadden niets en konden gewoon doorrijden.

In jouw geval kwamen ze verdachte koffers tegen met WAPENS erin. Maar geen echte wapens, dus ze wisten waarschijnlijk niet wat ze ermee moesten, en om toch autoritair over te komen kreeg je een waarschuwing.
NyteMyre

Camouflage: Multicam / CADPAT / Woodland
Replica Collectie: ICS L85

Berichtdoor TD0252 » ma 30 apr 2018, 14:56

Ik denk hetzelfde wat NyteMyre zegt. Zoals jij het beschrijft heb je geen enkele regel overtreden.
Ik vrees dat je met agenten te maken hebt gehad die geen kennis van zaken hadden en je op de bluf hebben weggestuurd. Ze hadden je echt wel gepakt als je echt illegale wapens bij je zou hebben gehad. Maargoed, ik begrijp je keuze... je gaat niet staan discuseren midden in de nacht in een vreemd land met agenten die jouw taal niet spreken. Een collega van mij werkt met Duitse politie, ik zal dit vraagstuk eens bij hen uitzetten.
Vrâhwe lache as ze kunne en húile as ze wille
TD0252

Camouflage: A-TACS FG, MARPAT
Replica Collectie: G&G TR4-18 light,TM Glock17 3rd gen, M56B shotgun

Berichtdoor Reliku » di 01 mei 2018, 16:11

Dat zou kunnen... Als dat het geval is dan zou ik het erg slecht vinden, maargoed, want moet je er dan mee als het gebeurt...?

Slechte zaak iig :|
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor NyteMyre » wo 02 mei 2018, 10:12

Mee eens. In het beste geval kreeg je natuurlijk te horen: "We hebben het gecontroleerd en alles is in orde, maar ik hoop dat u snapt dat we voorzichtig moeten zijn want blah blah blah" (of iets dergelijks). Als ze echt dachten dat jullie in de fout zaten was je wel ter plekke gearresteerd. Dat ze zeggen "Dit IS illegaal wapen bezit, maar draai maar om en we zien het door de vingers" lijkt veel meer op dat ze de regels niet weten dan dat ze je een mazzeltje geven.

Heb je overigens dit al aangekaart bij NABV en/of al reactie daarop ontvangen? Ik ben wel benieuwd wat ze hierover willen zeggen als "Belangen Vereniging".
NyteMyre

Camouflage: Multicam / CADPAT / Woodland
Replica Collectie: ICS L85

Berichtdoor Arjen511 » wo 02 mei 2018, 15:10

Toeval? ;D

https://www.nabv.nl/nieuws/nieuws-detai ... -duitsland

Bron: NABV Nieuwsbrief mei 2018
Arjen511

Camouflage: Multicam, Coyote
Replica Collectie: ASG CZ 75 SP-01 Shadow, ASG Armalite M15A4, Krytac LVOA-C, JG Bar-10, WE G17

Berichtdoor QuickFix » wo 02 mei 2018, 15:24

Arjen511 schreef:Toeval? ;D

Jij was nét iets sneller dan ik. :lol:

Voor de zekerheid volgende keer een printje meenemen dus. :idea:
Assumption is the mother of all f*ck-ups
QuickFix

Camouflage: Fel-oranje hitvest
Replica Collectie: M16A4, 416D, MP5, Mini UZI, Škorpion vz. 61, PPK/S, PPQ M2, P226, P5, P88, P99 DAO, Browning 1910, M1911A1, M92F/M9, Mauser Hsc, Colt .25, USP Compact

Berichtdoor Rebelattack » wo 02 mei 2018, 15:41

Arjen511 schreef:Toeval? ;D

https://www.nabv.nl/nieuws/nieuws-detai ... -duitsland

Bron: NABV Nieuwsbrief mei 2018

Misschien was het handig om een plaatje erbij te zetten met een correct voorbeeld gezien je ook replica's heb met een F-markering maar niet de winkel naam en daarvan zegt de NABV dus dat ze niet correct zijn of iig dat zei een vertegenwoordiger mij bij het NABV centrum.
Rebelattack

VorigeVolgende

Keer terug naar Airsoft Algemeen